Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mure kõlari võimendiga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mure kõlari võimendiga

    Tegu siis radiotehika S70 aktiivkõlariga.
    Ja probleem selles et kui madalad sagedused loos tulevad hakkab kõlar plärisema või ragisema. Ragin käib läbi kõigist kõlaritest mitte ainult supparist.
    Kõrgete helidega probleeme pole ?!?

    Vahetasin teise kõlariga blokke ja viga tundub olevat võimendis. Konded vahetasin ära. Ja kaks takistit ka mis olid läbi põlenud kuna ise kogematta ühendasin toite poolused tagurpidi.

    Küsimus aga selles et kas see lühis võis kuskile edasi minna? Transsi? Või mõni takisti mis sai kannatada aga täielikult läbi ei põlenud?

    Ja kuidas seda jama parandada?

    #2
    Originally posted by Vastupanu@Mar 18 2006, 01:35
    Tegu siis radiotehika S70 aktiivkõlariga.
    Kas tegemist on selle firma toodanguga?
    http://www.radi0tehnika.narod.ru/radiotehnika.html

    Siit sellist asja ei leidnud, võib-olla mingi teise nime alt!
    Kas skeem on kusagil internetis olemas?

    Comment


      #3
      Originally posted by Vastupanu@Mar 18 2006, 01:35


      Küsimus aga selles et kas see lühis võis kuskile edasi minna? Transsi? Või mõni takisti mis sai kannatada aga täielikult läbi ei põlenud?

      Ja kuidas seda jama parandada?
      Kui juba toitepinge valetpidi "külas" käis siis on enamaltjaolt üsna tõenäoline ,et lõpp laksu kätte sai,samuti eelastmed(ja sisendastmed) <_<
      Ilmselt kasulik kogu pooljuhindus välja vahetada.Ega need jubinad seal väga palju maksa...
      Kõik meeldiv tuleb lambist...

      Comment


        #4
        Originally posted by Vastupanu@Mar 18 2006, 01:35
        ise kogemata ühendasin toite poolused tagurpidi.
        Ja kuidas seda jama parandada?
        Kui toide tagurpidi polaarsusega peale läks siis on jama palju.
        Kõige kindlam oleks kõik transid ükshaaval välja tinutada ja üle mõõta ning läbipõlenud sama margiga asendada. Aga neid transistore on seal “must miljon”&#33;
        Lasnamäel, Punase tn. alguses on pood, kus vene transistore veel liigub ja ka Oomipoest võib vaadata.

        Ja-ah, selle vene raadioamatööride imevõimendi skeemi saab siit:
        http://home.farlep.net/~roman/books/radio/s-70.djvu , veel tuntakse teda sellise nimega "35АС-213".
        Raginat põhjustab tõenäoliselt võimendi võnkumine mingil kõrgel sagedusel,
        seda need Radiotehnika võimendid teevad sageli. Mäletan, et mõne kondeka pidi suurusjärk suurema panema, siis võnkumine lakkas.
        Aga sellel võimul on veel andur bassivaljuhääldi membraani külge liimitud.
        Skeemis on see sõlmeke B3 nimega “plata datsika”. Kui see andur on lahti tulnud ja klobiseb membraani vastu, ragiseb võimendi tõenäoliselt päris hullusti.
        Ehk siia see koer maetud ongi&#33;
        Toiteploki elektrolüüdid võivad kah kuivanud olla ja mahtuvuse kaotanud, siis tõmbab bassi matsuga "kõri kinni". Tegelikult peaks nii vanal vene elektroonikal kõik elektrolüüdid välja vahetama.

        =Vahetasin teise kõlariga blokke ja viga tundub olevat võimendis.
        Panid tuksis võimuga kastile korras kasti võimendi külge ja kõik oli korras, ei ragisenud, järelikult on valjukad veel elus.
        Nende kahepolaarse toitega võimudega on see jama, et suure võimsuse juures kuumenevad nad üle ja lähevad reziimist välja. Võimendi väljundisse, bassi valjuhääldi klemmidele tekib alalispinge, mis keerab just bassi valjuka tuksi kuna ta on otse võimendi väljundis. Kontrollida saab bassi valjukat, võimalikult tsentri lähedalt, käega membraani sisse välja liigutades. Nässus valjuka puhul kostab mingi hõõrdumise heli. Valjuka pooli keerud kärssavad lahti ja hakkavad vastu käima, tekibki ragin. Kesk- ja kõrgemate sageduste valjukatega on filtri kondekad tavaliselt järjestikku ja läbikärssamise ohtu ei ole.

        AGA selliselt läbikärsatatud võimendil vaja kindlasti kontrollida alalispinge olemasolu võimendi väljundis. Ja kohe kindlasti, sest ühes õlas võimsustransi lühisesse kärssamisel tuleb valjukale kogu selle poole toitepingepinge peale ja valjukast jookseb mitmeid ampreid voolu läbi, kärsahais ja suits taga&#33;
        Kui kõik paistab korras olema pane kontrollimise ajaks võimendi koormuseks võimsa takisti , mingi 8 oomi ja 20-30 vatti. Pole mõtet riskida valjukate läbikõrvetamisega. Heligeneraatori ja ossiga saad võimendi üle kontrollida.
        Kui mitmesuguste sageduste siinused on ilusad, ilma jõnksudeta ja piiramata, peaks võimendi korras olema.
        Lõppkokkuvõtteks võiks öelda, et transtoridest kokku pandud võimsate võimendite remont ja häälestamine ei olegi lihtne. Igasugust timmimist ja häälestamist omajagu.
        Aga selline vene raadioamatööride ime, nõuab veel spetsiifilisemat lähenemist

        Mäletan, et ühe melomaanist sõbra Radiotehnika võimendite ja kastidega sai kõvasti jännatud. Aegajalt oli bassi valjukas jälle tuksis. Lõpuks ei jäänud muud üle kui võimendi väljundisse, valjukatega järjestikku, sai pandud terve ploki elektrolüüt kondensaatoreid. Mis koosnes kahest grupist, kus elektrolüüdid ühendatakse järjestikku plussid või miinused omavahel kokku - saadakse mittepolaarne kondensaator. Nagu ma tean, töötab see värk siiani.

        Kogu patarei mahtuvus peaks olema võimalikult suur, muidu jäävad bassid lahjaks.
        Nii 100 000 uF võiks vähemalt olla e. kaks 200-tuhandest gruppi järjestikku.
        Elektrolüütkondekate pinge oli vist vähemalt 50V.

        Comment


          #5
          See "membrana datshika" vms.on vene keeli ЭМ0С е.электромеханический обратная связ mis korrigeerib võimu väljundtakistuse väärtust vastavalt valjuka aktiivtakistuse muutumistele ehk siis elektromehhaaniline tagasiside,mis omakorda kehvade ja kõikuvate karakteristikutega valjukatele kasulik abimees.
          Anduriks tavaliselt pieso - või konde(elektreet)mikker.
          Antud juhul kontrolliks siiski kogu pooljuhinduse üle.Ei usu ,et tagasisideplaat ja andur sellisel kujul läbi oleks.Pigem ikka tugevvooluahelates(lõpp ja draivid) asi kinni
          Kõik meeldiv tuleb lambist...

          Comment


            #6
            Pigem sobiks see teema võimendifoorumisse&#33; B-)
            Kõik meeldiv tuleb lambist...

            Comment


              #7
              jootsin transid ümber ühelt plaadilt teisele et lootes leida vigane trans.
              Aga oh jama nüüd moonutavad mõlemad kõlarid.
              Tunne nagu nagu ühe plaadi peal oleks mingi muu jama veel kes transid rikub.
              Madala helitugevusega kuulates on ikka jube ragin sees aga valjemaks keerates nagu kaob ära. Kuigi bassi helid jäävad suht nõrgaks.

              Kui toide vahetusse läks siis esimesena andis üks konde otsad mille välja vahetamisel asi jälle töötas.
              Seejärel vahetasin mõlemal plokil kõik konded välja.
              Üks võimendi töötas kuni transside vahetuseni ilusti.

              teisel võimul läks peale konde ka kaks takistit mille sai ka välja vahetatud. Need sai ka ära vahetatud. Ikka moonutas

              Otsin täna uued transid ja vahetan ringi eks siis näib mis saab.

              Comment

              Working...
              X