Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mikromootori kiiruse aeglustamine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mikromootori kiiruse aeglustamine?

    Tere,

    Mul selline lugu, et teen koolis lõputööks väikest puust tuulveskit, ning panin sellele mikromootori millega kavatsen tiiviku labad liikuma panna, aga praegu näib, et see mootor liigub liiga kiiresti, kas oleks võimalik panna see mootor tööle kuidagi väga aeglaselt.

    Praegu proovisin kasutada vanade kõrvaklappide helitugevuse nupukest :lol: , mis ka natuke aitas kuid ikka ei saa nii aeglaseks kui vaja, sest kui väga maha keerata siis jääb järsult seisma ning ei lähe enam aeglasemaks.

    Kas keegi oskaks soovitada mingit võimalust (midagi odavat ja Tevalost kättesaadavat), et midagi sinna vahele panna äkki.

    Tänan!

    #2
    vähenda mootori toitepinget,see peaks aitama

    Comment


      #3
      Paraku on kollektormootorite põhipuudus see, et nad tahavad kuradima kiiresti ringi käia. Vähendades pinget kiirus küll väheneb,kuid asi kipub seisma jääma.
      Soovitused:
      1.Reduktor vahele
      2.Kasuta stepperit või mõnda muud kontaktitut mootorit. Puudus - elektroonika vajaminek. Eelis - saad väha sujuvalt väikseid kiirusi reguleerida.
      Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

      Comment


        #4
        elektriliselt ei saagi. Probleem selles, et kui just mingi elektroonikaga ei loe tema kiirust ja siis ei juhi teda tagasisidestatud regulaatoriga, siis ei lähe ta enam käima. Või kui käima läheb, siis käib jälle liiga kiiresti.
        Seega igati loogiline oleks kasutada samm-mootorit, saad mõne vana printeri või flopidraivi seest. Sinna juurde siis vaja natuke elektroonikat, mis teda juhiks.

        Comment


          #5
          Ära nüüd tiivikuid otse mootori võlli otsa pane...lendab sul lae alla kogu veski B-)
          Tiiviku võlli otsa suur ja mootori otsa väike rihmaratas (näiteks vanadest kasettmakkidest saab) ja need ühendad kummirihmaga.
          Reguleerimiseks helitugevuse potekas ei sobi, see liiga suure takistusega ja mittelineaarne. Ime üldse, et suitsema ei hakanud. Need teatavasti üsna nõrgukesed.
          Võiks olla mingi 470-oomine pote (reostaat) ja soovitavalt veidi suurema võimsusega.
          Mikromootori häda on selles, et madalate pööretega kaob jõud ära. Sellepärast on ülekanne vajalik.

          Stepper-mootoriga flopi draivi seest saab muidugi ka. Mootorit juhtiv draiver seal täitsa olemas, aga selle draiveri jaoks impulsse tuleb juba ise välja mõelda e. vastav skeem kokku tinutada.

          Comment


            #6
            Meenutades ammuseid aegu siis need plärisevad, mehaanilised , suured, vene äratuskellad olid täis toredaid hammasrattaid. Mikromootoriga autole sobisid nagu valatult...
            -

            Comment


              #7
              Originally posted by matu04@Apr 10 2006, 19:57
              Tere,

              Mul selline lugu, et teen koolis lõputööks väikest puust tuulveskit, ning panin sellele mikromootori millega kavatsen tiiviku labad liikuma panna, aga praegu näib, et see mootor liigub liiga kiiresti, kas oleks võimalik panna see mootor tööle kuidagi väga aeglaselt.

              Praegu proovisin kasutada vanade kõrvaklappide helitugevuse nupukest :lol: , mis ka natuke aitas kuid ikka ei saa nii aeglaseks kui vaja, sest kui väga maha keerata siis jääb järsult seisma ning ei lähe enam aeglasemaks.

              Kas keegi oskaks soovitada mingit võimalust (midagi odavat ja Tevalost kättesaadavat), et midagi sinna vahele panna äkki.

              Tänan!
              Ega sellise mootoriga muud võimalust ole - vaata nurgas vanaema vokki, või jalaga tallatavat õmblusmasinat.
              Sellel üks suur ja väike ratas, rihm peal, nii teegi. Võta eeskujuks!
              Ülekannet on vaja. Kõik muud variandid lähevad keeruliseks ja kalliks.

              Comment


                #8
                Originally posted by digital@Apr 10 2006, 21:18
                elektriliselt ei saagi. Probleem selles, et kui just mingi elektroonikaga ei loe tema kiirust ja siis ei juhi teda tagasisidestatud regulaatoriga, siis ei lähe ta enam käima. Või kui käima läheb, siis käib jälle liiga kiiresti.
                Saab ka kollektormootorit sundida aeglasemalt käima, andes pinget peale portsjonite kaupa.
                Impulsi laiuse modulaator ehk moodsalt PWM peitub näiteks igas vähegi arvestatava tasemega pöördeid reguleerida suutvas akutööriistas

                Selle teema kontekstis on muidugi lihtsam kasutada reduktorit. Mõnest vanast mäguasjast näiteks?

                Comment


                  #9
                  Mehhaanilise ülekande või reduktori kasuks räägib seegi et tiivikule antav jõud on siis märksa suure. Iseasi, kas see väg vajalik on.
                  - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                  - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                  Comment


                    #10
                    Ega sellise mootoriga muud võimalust ole - vaata nurgas vanaema vokki, või jalaga tallatavat õmblusmasinat.
                    Kui matu04 sooviks mehekõrgust veskit ehitada, siis tuleks see isegi kõne alla
                    Aga pisikese puust tuuleveski jaoks ei tasu küll õmblusmasinat või vokki lammutada.
                    Mikromootor ja jalaga õmblusmasin + veski...saaks vinge lõputöö B-)

                    Comment


                      #11
                      Mul peaks vedelema mõni vene 12 voldine reduktoriga mikromootor DPM20. Mootori läbimõõt mälu järgi umbes 20mm, mootoriosa pikkus ligikaudu 50-60 mm, +reduktori osa kuskil 25mm võlliga küljelt.

                      Comment


                        #12
                        Soovitan rihmülekannet. Rattad võid teha vineerist - joonistad sirkliga peale, lõikad vineerisaega välja, puurid augu keskele. Rihmasoone teed pisikese kolmnurkviiliga. Mikromootori otsa teed väikese rihmaratta, võtad kasvõi mingit peenikest kummitoru ja topid selle võlli otsa. Rihmana kasutad juuksekummi.
                        Ülekanne võiks olla 1:10 või rohkemgi.
                        Võid kasutada muidugi ka vana kassetika rattaid, kuid isetehtu annab plusspunkte.
                        Rahakulu tuleb umbes 0. (Erakordne postitus minu poolt, arvestades minu keskmisi rahakulu prognoose

                        Või siis veel üks variant - mul on 30p/minutis isekirjuta mootoreid terve kast. Töötavad ainult 110 voldi peal nii et mingit trafot on vahele tarvis.

                        Comment


                          #13
                          Vat mina ka täitsa tumba,tüütan siin rafast pidevalt mingite monitori joote teemadega jne,aga...minuarust te räägite väikesele koolipoisile liiga tuumafüüsikat.
                          Ise vanad kalad,mis nii vigama vean kihla,et vennale pooled terminidki tundmatud. Kahjuks mehal märkimata mootori voolutarve ja millega ta teda toidab.

                          Ise oma lolli peaga pakuksin miskine valgusdiood vahele panna järjestikku või mingi pirn vms.Demonstratsiooniks peaks ometigi piisama,vaevalt,et asi maha sureb.Ise sai mäletamistmööda küll vanasti nii tehtud.
                          Jajahh!

                          Comment


                            #14
                            Otsi lammutusest mingi sõiduauto kojamehe mootor- seal ju reduktor sisse ehitatud. Olen näinud rusikasuurust isendit.

                            Comment


                              #15
                              Ok tänan kõigile,
                              Kas siis pole mingit võimalust et ei peaks lintülekannet vms tegema, et saaks mingi odava elektroonikaga hakkama?

                              Mootori andmed on siin lehel (FF-030PK):
                              http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/cat...T_ID=ff_030papk

                              Ja toiteks on siis praegu mingi BIOSi backup battery, mis on 4.5 voldine.

                              Ja mootor peaks olema ikka väikesemõõduline, sest tuuleveski umbes tiiviku keskpunkti k6rguselt on ise umbes 70mm lai.

                              Need kes mootoreid pakkusid, tänan, aga rohkem infot vaja - palju maksab, kuidas kätte saada, kuidas töötab, kui suur jms info.

                              Tänan

                              Comment

                              Working...
                              X