Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

K: voolutugevuse ja pinge sõltuvusest....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    K: voolutugevuse ja pinge sõltuvusest....

    Asi selles, et ostsin kõige jämedama kruvidega klemmliistu, mis poes oli müügi. Peale kirjutatud 450V ja 16A. See siis peaks vist tähendama, et 450 voldi juures maksimaalne vool 16 amprit!?
    Aga ma tahan seda auto elektrisüsteemis kasutada, kus on tegu maks. 14,5 voldiga. Voolutugevus on maks. geneka poolt ca. 70 A.
    On seda võimalik kasutada?

    #2
    Siin on oluline lubatud voolutihedus juhtmes. Liitekoht peaks olema vähemalt sama ristlõikega kui liidetavad juhtmed.

    Comment


      #3
      450V on antud plassmassi isolatsiooni tõttu.
      16 A on lubatud vool.
      Prof elektritarvete poes müüakse kindlasti suuremaid, (näit. sisekuuskandiga) klemmliiste.

      Nagu @ndres ütles - oluline on ristlõige.
      -

      Comment


        #4
        Et siis ei lähe mitte jah!?
        Ok, nüüd tean vähemalt mida otsida
        Aitäh

        Comment


          #5
          See on ametlik vool, mille juures on kõik tootja arvates alati veel kena. Kui mahub, siis võib alati panna mõlema poole juhtmed täitsa klemmliistust läbi ja siis mõlema kruviga mõlemad juhtmed fikseerida. Juhtmete kokkupuutepind on märksa suurem ja kannatab ka suuremat voolu.
          Kuigi siiski tasuks mingit paremat klemmliistu otsida küll, need tavalised plastmassist on päris mitmes mõttes jamad. Kõige tavalisematel keerab kruvi otse juhtme vastu ja siis kui liiga pingutada, rikud sellega juhtme. Samas liiga vähe pingutades võib hiljem järgi anda. Lisaks sellele on mulle kätte sattunud neid klemme, mille sisu on nii õhuke, et kruvi tõmbab juba normaalse keeramisega vindi üle...

          Comment


            #6
            Mina ei jätkaks juhet mida läbib 70A vool. Auto ei ole nii suur et sinna ei saaks terves pikkuses juhet panna.
            Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

            Comment


              #7
              Vaevalt et ta geneka juhet jätkama hakkab, ntx maki jaoks käib küll.
              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

              Comment


                #8
                70A jaoks on juhe jäme ja kiuline. Auto vibratsioon raputab kiud puru või lahti. Smal põhjusel murduvad vibrotrellide ja relakate juhtmed lüliti küljest kohast kus lõpeb isolatsioon ja algab hülss (kiudsooned keeratakse kruvi alla hülsi sees). Kui juhtme kiud on haljad ja ilma oksiidita kasuta presshülssi (saad elektripoest). Peale lase termotoru. Pressi laena elektrikult.

                Comment


                  #9
                  Originally posted by digital@Apr 21 2006, 20:05
                  Kui mahub, siis võib alati panna mõlema poole juhtmed täitsa klemmliistust läbi ja siis mõlema kruviga mõlemad juhtmed fikseerida. Juhtmete kokkupuutepind on märksa suurem ja kannatab ka suuremat voolu.
                  Nii oligi plaanis Ja kui võimalik siis veel üle ka joota otsad.
                  Ja siis mõlemalt poolt veel kere külge kinnitada, et ei tekiks sellist järsku üleminekut vibreeriva juhtme ja jäiga klemmliistkinnituse vahel.

                  Comment


                    #10
                    Originally posted by Elukaz@Apr 21 2006, 21:57
                    Vaevalt et ta geneka juhet jätkama hakkab, ntx maki jaoks käib küll.
                    Asi just selles ongi, et geneka juhet tahaks jätkata h34r:
                    Olen sellise, mõnede arvates, lolli mõtte pähe võtnud, et paneks ikka omale selle ampermeetri autosse, mis niisama seisab.
                    Selleks vaja vedada geneka juhe salongi ja tagasi aku peale

                    Comment


                      #11
                      Kindlasti ei ole vaja. Shunt tuleb panna ikka kapoti alla, ainult sense juhtmed tõmbad salongi.

                      Comment


                        #12
                        Siis parem mõõda vool ära, on kindel õige klemmliist leida.
                        Autos mina küll jootmisega ei soovita jätkata - vibratsioon teeb paha.
                        Ikka kaabliking (selliste voolude juures pole enam tegu traadikestega) pressida kaabli otsa ja poldiga kinni!
                        Head susserdamist !

                        Comment


                          #13
                          Sellise teema jaoks, nagu KaruTec juba ütles - šunt. Võibolla, ta ka mainib kus sellist kalibreeritud takistusega metallitükki müüakse.
                          -

                          Comment


                            #14
                            Veel parem kui shunt - pane Halli andur. Natuke kallim, kui shunt, aga töökindlam ja lihtsam paigaldada.
                            Shundi võid osta nt. Viru Elektrikaubandusest.

                            Comment


                              #15
                              Shunt all the way (y).
                              Geneka juhtme peale pole mõtet panna, sealt ei näe maha laadimist. Ikka aku juhtme peale pannakse selline asi.
                              Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                              Comment

                              Working...
                              X