Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Kui trafo uriseb ja kisub lampe pimedaks, siis järelikult ta ikkagi valesti on ühendatud.1 ja 1´ saavad oite peale ning koku on ühendatu 2 ja 2´.Pane kaitse ka vahele, noh nii 0,25A.
Proovisin oma TC-250-2M trafot ja panin samuti 0.25A kaitsme primaari mähise ahelasse jadamisi. Ühendus oli juba nigu kästud 1 ja 1prim peale toide, 2 ja 2prim kokku. Sisse lülitamisele järgnes vaikus. Lõi kaitsme läbi. Mida sellest järeldada, et trafo on läbi ?
Sellel skeemil, mida abman näitas on kirjas et sisendipingel ~230V on sisend vool 1,1A - siis ongi ju loogiline et lööb kaitsme läbi. Või siis tühijooksu vool on väiksem?
Tühijooksu vool on mingi 25mA, koormuse all aga kuni 1,1A.Kle ikka siis mingi jama.Proovi siis panna kokku 1 ja 2´ ning toide 2 ja 1´.Tundub, et tehases mingi jama korraldatud :huh: See varjega teema(et on lühiskeeruna) järelduks siis töötava trafo kuumenemisest ilma kormuseta.
Suurte trafode sisselülimisel tekib tingituna induktiivsusest suur impulsvoolutõuge.
Sellisel jurakal isegi mingi 2A tõenäoliselt. Pärast sisselülimist võib tühijooksuvool olla päris normaalne 0,1A ringis ainult. Niiet selle voolutõuke päras peab panema suurema kaitsme.
Eeldasin varjest tingitud lühiskeerdu sellepäras, et trafo ei tööta ju üldse, sisselülimisel kohe jamab.
Peaks üle kontrollima kas selle trafo mõlematel mähistel on täpselt identsed ühesugused tähistused. Keritakse nad ju ühesugused mõlema poole jaoks.
Ühendatakse aga selliselt, et trafo töötaks nagu vaja.
Aga kes neid naljamehi teab, äkki on keritud kumbki mähisepool erinevalt aga tähistus on jäetud samaks.
Kui on käepärast ükskõik milline teine trafo umbes 100W ringis ja temal on samasuguste pingete väljundid näiteks raadiolampide kütte mähis ~6,3V siis anna see pinge selle nässus trafo ~6,3V ainult ühe poole mähisele. AINULT ÜHELE MÄHISELE JÄRJESTIKKU OLEVATEST MÄHISTEST.
Nüüd mõõda suvalist paarismähist, kui kumbki mähis eraldi mõõtes näitab pinget aga koos ei näita on mähised valesti ühendatud, ühenda ühe mähise otsad ringi. Tõenäoliselt on sekundaarmähistega asjad korras. Hea oleks nüüd selle ~6,3V mähisega samuti asjad selgeks saada ja ta täismähisna kus mõlemad pooled mängus ära ühendada, muidu primaarmähist kontrollides tuleb topeltpinge primaarmähiste õigesti ühendamise korral.
KONTROLLI SELLISELT PRIMAARMÄHIST kust ~220V sisse lastakse, kui nende klemmide vahel pinget ei ole on mähised valesti ühendatud, ühenda ühe mähise otsad ringi ja trafo ongi korras! Lase nüüd võrgupinge õigesti ühendatud primaarmähisesse ja kontrolli sekundaarmähised üle. Kui mõnest ei tule pinget tead juba mida teha.
Nende sekundaarmähiste valesti ühendamise puhul ei juhtu trafoga midagi ainult et pinget mähisest ei tule.
Autotrafoga on seda testimist kõige mugavam teha, kui on käepärast. Saab keerata sellise pinga nagu mingi mähis vajab.
Tihti kasutatakse võimsate trafode sisselülimiseks spets lülitust näeiteks releedega, kus sisselülimisel on trafoga järjestikku võimas oomides takisti mis voolutõuget vähendab ja nõks hiljem lühistatakse ta ära, tavaline tööreziim.
Kaitsme saab sellisel juhul panna normaalse mis põleb läbi nominaalkoormust ületavas olukorras.
Korja need kondensaatorid ära!
Tekitavad ainult üleliigset segadust, mõni neist võib isegi lühises olla.
Esimesel pildil ju lausa näha kuhu ~220V ühendatakse, loomulikult 1-1,
kollane ja pruun juhe!
Nende klemmidega on ühendatud veel võrgufiltri sinine kondensaator.
Punane juhe ühendab mähised õiges faasis järjestikku!
Nii et ~220V ANTAKSE TRAFO 1-1 KLEMMIDELE!
Korista see juhtmete pundar ära ja samuti kondensaatorid,
kes teab kus lühis selles varesepesas võib tekkida, või üleliigne ühendus!
Kas neid pilte ei oleks võinud juba ammu saadavaks teha?
Palju jahumist oleks ära jäänud!
Korja need kondensaatorid ära!
Tekitavad ainult üleliigset segadust, mõni neist võib isegi lühises olla.
Esimesel pildil ju lausa näha kuhu ~220V ühendatakse, loomulikult 1-1,
kollane ja pruun juhe!
Nende klemmidega on ühendatud veel võrgufiltri sinine kondensaator.
Punane juhe ühendab mähised õiges faasis järjestikku!
Nii et ~220V ANTAKSE TRAFO 1-1 KLEMMIDELE!
Korista see juhtmete pundar ära ja samuti kondensaatorid,
kes teab kus lühis selles varesepesas võib tekkida, või üleliigne ühendus!
Kas neid pilte ei oleks võinud juba ammu saadavaks teha?
Palju jahumist oleks ära jäänud!
Need konded võivad tulede pimenemist tekitada küll...Omal ajal sai need konded MV vene telekatest esimesena välja visatud ja siis alles asja kallale asutud,et asi selgem oleks
Uhh! Jälle kritiseeritakse vene paberkondekat! Jupp aega tagasi tekkis kõva kära, kui ma nende kohta paha sõna julgesin öelda. Pidavat olema enam-vähem maailma parimad kondekad, mis eluilmaski alt ei vea. Mis sest, et ma neid oma praktikas kilode viisi olen prügikasti lennutanud. Mõtlesin juba, et mul siin mingi anomaalia.
Kui nüüd jalad jälle maa peale toetada, siis see trafo on vist vene УПИМЦТ telekast pärit. Pole ammu sellist näppinud ja ei mäleta enam täpselt. Üldiselt aitab pimenduse vastu siit korduvalt läbijooksnud vana nipp: järjestikku õhitava trafo või toiteplokiga paarisajavatine pirn. Soovitavalt korralikult vormistatuna: pesas, mingi aluse peal püsti (kasvõi vineeritükk - ei põleta laua sisse auku) ja korralike juhtmetega; kulub edaspidigi ära. Ei põle kohe miskit maha ja saab veidi uurida, mis toimub. 1-1' on ka minu mälu järgi võrguotsad.
Pole nendel MBM kondedel häda midagi: tuleb jälgida, et kontaktid vastu Al kesta ei puutuks.Ning sikuta need üleliigsed juhtmed küljest.Ühenda kokku 2 ja 2´ ning 1 ja 1´ annad suraka sisse.
Tere jälle, ajad möödas ja mina arenenud.
Sain seda teemat vaadates nüüd kohe aru, mis teha ja trafo töötab korralikult.
On paar küsimust: Mida tähendab tähistus TCШ? On olemas TCШ-170
Kuidas saab TC-250-st +18 ja -18 volti?
Comment