Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Küsimus skeemi kohta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Küsimus skeemi kohta

    Skeem selline:


    Skeemi mõte selles, et sisendpinge kasvades tõuseb ka väljunpinge kuni teatud piirini, mida reguleerib R3. Ehk siis väljunpinge 'piiratakse ära'.
    Piiramise algusest annab märku punane LED, see toimib mul üsna täpselt aga...
    Kuidas saaksin TL074 vabast OP võimust (1/4) teha ka niiöelda "tagurpidi komparaatori", et roheline LED põleks just niikaua, kuniks punane süttib.
    Endal ka häbi (peaks ju lihtne olema) aga kuidagi kohe ei õnnestu.

    Ehk keegi targem aitab veidi...ja võibolla hakkab silma ka mõni viga skeemis

    #2
    1/4 teha võimendusteguriga 1 inverter ning sisendiks panna 1/3 väljund?

    Comment


      #3
      Roheline LED tagurpidi punasega paralleeli.

      Edit: päris nii vist ei tööta, aga kui ta ühendada samast väljundist "+" toite otsa külge? (LED-i anood +12V , katood 1/3 väljundis läbi takisti)
      Head susserdamist !

      Comment


        #4
        pinn13 pinn 8 kylge ( igaks juhuks vöiks ka ca 100k takisti järjest olla )
        ja pinn 12 poole pinge peale , st. 100k takisti nii -12 kui +12 peale.
        takistid vöivad ka midagi muud olla, aga umbes selles suurusjärgus.

        Comment


          #5
          Proovisin nii nagu raivo kirjutas.
          Punane süttib, kui pin8 peal tõuseb pinge 1,5V pealt 5,2V-ni. Kõik nagu õige. Kui pin8 ühendasin läbi 2k taki pin13-ga, siis sellel muutub pinge vastavalt 4,7V ja 5,2V ja roheline LED ainult natuke "tumeneb".
          Kuidas see võimalik? OP võimu sisendtakistus ju hiiglama suur ja seepärast peaks seal pinge täpselt järgima seda (isegi läbi 2k...100k taki) mis talle sisse antakse?
          Või on OP võimu (1/4) sisend läbi?
          ps. pin13 ja pin8 omavahel ilma takita ühendada ei saa...hakkab vaikselt hõõguma ka punane LED.

          edit: sain korda selle OP võimu sisendi anomaalia. Täielikult enda viga, jootsin seal lähedal üht asja saltseriga ja küllap see pritsis natuke kivi pin11,12,13 vahele. Tulemuseks ilmselt mingi "sild" pinnide vahel. Leotasin kogu skeemi natuke piirituses ja nüüd järgib OP 1/4 sisendpinge täpselt 1/3 väljunpinget.
          Aga ikkagi ei saa rohelist LED-i kustuma...jääb hõõguma ja tundub, et miski ei aita.

          Comment


            #6
            mulle ei meeldi need 330 oomi takistid, 12 V toite korral tähendab see vähemalt 30mA LEDide voolu, mis on pöhjendamatult palju - vöib juhtuda et OV lyhisekaitse rakendub varem. soovitaks suurendada neid ca 1k oomini. ehkki see vist otseselt rohelise höögumist ei lahenda. rohelise höögumisest saad lahti kui paned selle LEDiga paralleelselt takisti , mis neelab lekkevoolu enda peale - raske öelda kui palju, möned kilo-oomid , proovi 3,3K ja eksperimenteeri.

            Comment


              #7
              OV-de väljunpinge on kuni 7V ja LED-d saavad voolu u. 10mA...nii et pole hullu.

              Asi siis lahendatud. Rohelise LED-ga paralleelne takisti ei aidanud, piiras samamoodi voolu ka siis kui LED hiilgas 'täiega'.

              Üleval siis parandatud skeem. Lahenduseks oli diood D4. Lihtne asi aga jamamist mehemoodi

              Võibolla kellelgi sellisest lahendusest ka kunagi kasu

              Niisiis suur aitähh kaasamõtlejatele!

              Comment


                #8
                ma siiski usun, et sul on alumine juhe 0V, mitte -12V. Muidu tuleks OV pinge juba 24V.
                Aga siiski. Miks selle OV pinge 7V tuleb? Kuna ledi eeltakk on liiga väike ja seepärast TL074 sisemine lühisekaitse (peaks 20mA kandis olema) rakendus ja piiras pinge ära? Proovi see takisti ikka õige panna, kindlasti üle 500k.

                Kõige lihtsam viis rohelist led'i oleks panna lihtsalt sinna punase led'i opvõimu väljundisse, kuid väljundi ja +12 vahele. Samuti eeltakk vahele.

                Veel mõni kommentaar:
                1) Kas ei oleks tarvis opvõimule 1/2 lisada pisikest positiivset tagasiside, et vältida ta aktiivrežiimi jäämist või genereerimist piiri peal?
                2) ma loodan, et ref pingel on ikka mingi pisike konde ka, näiteks 100n vms. Samuti võiks olla toitel mingi kondekas võimalikult OV lähedal, näiteks samuti 100n. Häired on pahad asjad ja pole vaja anomaaliaid.
                3) Kas mõlemadi led'isid lihtsalt ov 1/2 väljundisse ei saaks panna (eeldades et sa paned eeltakid nii suured et ei lase väljundit koormuskaitsesse ning et minimaalne positiivne tagasiside tagaks kena ümberlülituse). Siis saaksid üldse panna 2 OV'ga kivi, plaat tuleb pisem ja üldse vähem juppe ja parem disain?

                Comment


                  #9
                  ma siiski usun, et sul on alumine juhe 0V, mitte -12V. Muidu tuleks OV pinge juba 24V.

                  Loomulikult . Parandasin ära.

                  Aga siiski. Miks selle OV pinge 7V tuleb? Kuna ledi eeltakk on liiga väike ja seepärast TL074 sisemine lühisekaitse (peaks 20mA kandis olema) rakendus ja piiras pinge ära? Proovi see takisti ikka õige panna, kindlasti üle 500k.

                  Aga ikkagi, kui OV 1/1 sisendi lühistan, on OV 1/3 väljund 6,9V.
                  Sisendpingel u. 4V on väljundiks 5,5V ja LED-ile langeb 11mA...vool täiesti normaalne minuarust, lühisekaitse ei rakendu.
                  Kas lühistatud sisendi korral ei pea väljundis mitte pool toitepinget olema?

                  Kõige lihtsam viis rohelist led'i oleks panna lihtsalt sinna punase led'i opvõimu väljundisse, kuid väljundi ja +12 vahele. Samuti eeltakk vahele.

                  Just selle lühisevoolu pärast panin eraldi OV-d. Võiks ju LED-e toita ka 5mA vooluga (siis vastavad eeltakistid) aga sel juhul nad hõõguvad üsna nõrgalt

                  Veel mõni kommentaar:
                  1) Kas ei oleks tarvis opvõimule 1/2 lisada pisikest positiivset tagasiside, et vältida ta aktiivrežiimi jäämist või genereerimist piiri peal?


                  Seda jäin ka ise mõtlema, aga originaalskeemis pole nii tehtud ja töötab ka ilma. Võibolla mingi 500k takiga tagasiside teha?

                  2) ma loodan, et ref pingel on ikka mingi pisike konde ka, näiteks 100n vms. Samuti võiks olla toitel mingi kondekas võimalikult OV lähedal, näiteks samuti 100n. Häired on pahad asjad ja pole vaja anomaaliaid.

                  Seda uurin, kas mingi kondekas on ja skeemi lähedale panen ka
                  Muidu sisendis peaks filter R2C1 häireid vähendama ja toite-sisendi vahel dioodid samal põhusel.

                  3) Kas mõlemadi led'isid lihtsalt ov 1/2 väljundisse ei saaks panna (eeldades et sa paned eeltakid nii suured et ei lase väljundit koormuskaitsesse ning et minimaalne positiivne tagasiside tagaks kena ümberlülituse). Siis saaksid üldse panna 2 OV'ga kivi, plaat tuleb pisem ja üldse vähem juppe ja parem disain?

                  Alla 10mA LED toiteks jääb viletsaks, proovisin ja voolu suuremaks ei julge ajada

                  edit. tekib veel selline tore moment, et kui väljundit hakatakse 0,02V piirama, põlevad mõlemad LED-id korraga ja 0,03V korral ainult punane LED.

                  Comment


                    #10
                    Mis see leiutis ka auto juures head teeb, kas hoiab nafta saadust kokku või on looduse sõbralik.

                    Comment


                      #11
                      Originally posted by bisti@May 22 2006, 12:56
                      Mis see leiutis ka auto juures head teeb, kas hoiab nafta saadust kokku või on looduse sõbralik.
                      Eip, head see eriti ei tee, pigem lõhub bensiinimasina turbot ja mootorit

                      Aga tegelikult...asja mõte selles, et kui näiteks turbokompressoriga autol on maksimaalne turborõhk (ehk siis ka vääne ja võimsus) "aju" poolt piiratud mingi kindla väärtusega (olgu selleks näiteks ülerõhku 1,3bar), siis selle ületamisel rakendub kaitse, ehk fuel cutoff - elektriline bensiinipump lülitakse välja kaitsmaks turbot ja mootorit. Kes mootori tuunimisega tegeleb, teab, et see sõidu ajal üsna ebamugav moment.
                      Fuel Cut Defenderi ülesandeks ongi MAP sensorilt (rõhu andurilt) tuleva signaali "ära lõikamine", kuna turborõhk (ja vastavalt ka MAP sensori väljunpinge) sõltub tugevasti välistemperatuurist.
                      Näiteks: reguleerides suvel turborõhu 1,3bar-le, samas talvel "hüppab" see rõhk 1,35bar peale ja fuel cutoff kohe platsis.
                      Kui seda "lõikamist" mõistlikult teha, ei juhtu ka mootoriga midagi.

                      Kokkuvõtteks: kõik eelnev kuuluks juba autofoorumi alla (vabandust moderaatorid), bensiini kokku ei hoia ning asjatundmatu kätes rikub mootori ja turbo.
                      Noh, mõnele toob ka naeratuse näole B-)

                      EDIT. Skeem parandatud.

                      Comment

                      Working...
                      X