Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

    Ütleks ka paar sõna, kuna teema on suht laiali valgunud.
    Kujutav geomeetria - õpetab korrektsust ja arendab ruumilist kujutlusvõimet. Soovitatav.
    TÜ olevat isegi niikaugele korra-armastamisega mindud, et matemaatiku grammatikavead loeti ka vigadeks. Mis pole ka halb mõte.
    Töö poole kohaga - ehk mõni elektroonikaparandaja kuigi vaevalt neil on aega õpipoistega tegeleda.
    Suveks elektripaigaldajaks - otsitakse kaablivedajaid - põhimõtteliselt füüsiline töö kuigi skeemilugemine ja täpsus on kohustuslikud. Saad targemaks üldises ehitusvallas. Poolekohaga vaevalt, et keegi tahab, pigem pooleteise kohaga.
    Automaatika - uuri seda suunda, liftid, ventilatsioon, pumbad, seadmete kontrollerid.
    -

    Comment


      #17
      Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

      ronald:
      Siim, mul on koopia raamatust "RF Circuit Design". Muus osas ehk mitte sinu huviala, aga transistorite töörežiimi seadmine ja kasutamine on seal kõige paremini ära seletatud, nagu mulle räägitud. Anna teada kui soovi on.
      ###uuriksin selle transistoride osa hea meelega läbi.. annan siis teada

      Dan:
      Matt ja füss ON esimesel kursusel kohustuslikud, muidu visataksegi välja. Kehtib n.ö. tärniga ainete süsteem - osad on "tärniga" ained, kui neid ei soorita ettenähtud aja jooksul, visatakse välja. (ma õppisin vana õppekava järgi, seega võin siin millegiga ka puuse panna).
      ###Tärniga ainetest ei tea ma midagi... tean, et erialaainetel on tavaliselt eeldusteks midagi fundamentaalsemat. Samas kokkuleppel õppejõuga on igasugused asjad võimalikud St. minu teada võib 7. aastal ka mat analüüsi teha

      Ise soovitan samuti "Art of Electronics"-it. Ja TTÜ raamatukogu avariiulites on veel üht-teist kasulikku.
      ###Art of Electronics laenutatud... samuti ka Raadiolülitused

      Jyrka:
      ###Soovitus on hea, kuid alustuseks prooviks vast midagi varem väljamõeldut kokku panna samas hästi jagades asja tööpõhimõtet.

      Smartman:
      ###Oleks võinud jah:P Samas tean, et TTÜs tegeletakse ka usina arendustööga elektroonika vallas... lähen uurin millalgi lähemalt ja võtan vb ka osa

      millimiks:
      Võibolla oleks paras alustada elektrist...Automaatika,mehaanika,ehitus...
      marcor1:
      Suveks elektripaigaldajaks - otsitakse kaablivedajaid
      Automaatika - uuri seda suunda, liftid, ventilatsioon, pumbad, seadmete kontrollerid.
      ###Ei, äitäh. Minu eesmärk ei ole ilmtingimata tööle minna. Kui ma keegi pole kõige muu juures mu juhendamisest/arendamisest huvitatud, siis saaksin ka omadel jõududel asja õppida, kuigi vähem efektiivselt.

      Comment


        #18
        Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

        Näe, tsiteerida on ka võimalik:
        Esmalt postitatud sLim poolt
        marcor1:
        Suveks elektripaigaldajaks - otsitakse kaablivedajaid
        Automaatika - uuri seda suunda, liftid, ventilatsioon, pumbad, seadmete kontrollerid.
        ###Ei, äitäh. Minu eesmärk ei ole ilmtingimata tööle minna. Kui ma keegi pole kõige muu juures mu juhendamisest/arendamisest huvitatud, siis saaksin ka omadel jõududel asja õppida, kuigi vähem efektiivselt.
        Elektripaigaldised ja elektroonika on pmst sama asi nii et ühes liinis saadud kogemus kulub ka teises ära. Kellegi huvi sinu arendamiseks tähendaks seda et koolitada endale tulevane tööjõud välja, oled sa juba valmis ennast maha müüma?
        Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

        Comment


          #19
          Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

          Ei ole füüsika ega matemaatika enam esimesel kursusel (paraku) kohustuslikud. Väga paljud maadlevad alusõppe matemaatiliste analüüside ja füüsikatega veel viimaselgi kursusel. Aga on ju veel nendest ainetest vaat et otseselt lähtuvad tõenäosusteooria ja tahkiselektroonika kursused...

          IAEB02 (elektroonika) õppekavas peab erialaainetes aju lahti tegema juba aines Sidud, süsteemid, signaalid (ISC0011, 3. semester). Kuigi läbi saada pole probleem ja lgp Martinj on laborites igati abivalmis, siis paljudel on siiski kiusatus see aine kuidagi üle kivide-kändude ära teha ja unustada. See on viga! Siduteooria on elektroonikule A ja O, häbi on vaadata oma kursakaaslasi, kes siiani Kirchhoffi seadusi kasutada ei oska, lihtsaimate RC-sidude omaduste tundmisest rääkimata.

          Joonestamist Infotehnoloogia teaduskonnas pole tõepoolest. Õppekava on muidugi võrdlemisi pinnapealne, seega tuleb ise juurde õppida/lugeda. Vabaõppemoodul on tervelt 6 ainepunktine, soovitan seda peale kehalise kasvatuse täita ka teiste huvipakkuvate ja silmaringi laiendavate (eriala)ainetega (ise kuulasin nt. telekommunikatsiooni õppekavas olevat signaalide transmissiooni kursust jms.).

          Üldiselt ongi tõde selline, et koolist saab küll haridust tõendava paberi, kuid haritus on märksa suurema taustaga mõiste. Jõudu!


          Koolivend aasta vanemalt kursuselt.
          viimati muutis kasutaja jan; 31 m 2006, 22:46.

          Comment


            #20
            Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

            Esmalt postitatud Jyrka poolt
            KaruTEC-i sõnu ei hakka ümber kirjutama, joonestamise suhtes 111% nõus.

            Mõned aastad tagasi sai TPT-sse ametlik paber viidud sooviga saada suveks kedagi praktikale ja sinna see jäigi ilma vastuseta.
            Samas ei saa aru mida seal tänapäeval õpitakse(tehakse) kui lõpetaja ei tea oma erialast elementaarseid asjugi.

            Siim, sul jääb elamine kaugele, muidu pakuks ka.

            No ei tea mida aga mõned aastad tagasi sai ka TPTs "käidud"(telekommunikatsiooni eriala).Mul klassivend nüüd TTÜs m..nni laiaks istumas.Paar kuud tagasi küsis mult mingi 1.30 öösel, et kummale poole diood voolu juhib Praktilisi oskusi pole tal ollagi.See on nagu automaatne pähe õppimine(ilma asjast aru saamata) ning peale eksamit Delete klahvile vajutamine...
            The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
            Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
            Projektide pildid
            Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
            http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

            Comment


              #21
              Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

              Kas elektroonikud sind kirikuvande alla ei pane kui mujale vaatad? Mind peeti küll reeturiks kui füüsikasse tööle läksin (sest tahtsin ise otsustada, mida teen). Selline suhtumine vaid kinnitas mu arvamust aga ...on ka teisi
              Kas see praktika peab olema ametlik, AP-d ja puha?
              Skeeme disainida suudad?
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #22
                Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                Ohoo! Näe saabki tsiteerida. Ma siis kohe rakendan seda teadmist.
                Kellegi huvi sinu arendamiseks tähendaks seda et koolitada endale tulevane tööjõud välja, oled sa juba valmis ennast maha müüma?
                Aga ma ju müüngi ennast, nagu ma 1. postituses kirjutasin Kuidas muidu siis saab kui mitte ennast müüa?

                OT:

                No ei tea mida aga mõned aastad tagasi sai ka TPTs "käidud"(telekommunikatsiooni eriala).Mul klassivend nüüd TTÜs m..nni laiaks istumas.Paar kuud tagasi küsis mult mingi 1.30 öösel, et kummale poole diood voolu juhib Praktilisi oskusi pole tal ollagi.See on nagu automaatne pähe õppimine(ilma asjast aru saamata) ning peale eksamit Delete klahvile vajutamine...
                Mida su klassivend õpib? Võiks ju teada küll, mis pidi diood voolu juhib, kuid igal ühel ei lähe seda teadmist tarvis. Üldiselt softima poolega tegelejad ei peagi ilmtingimata teadma, mis kõige alumisel tasandil toimub, selleks, et produktiivsed olla.
                TPT ja TTÜ haridus on juba põhimõtteliselt erineva suunitlusega ning minu arust oleks kõige parem lahendus lõpetada üks ning astuda teisse. Samas üks koolivend TPT lõpetaja rääkis, et muuhulgas füüsikat ta prakt. ei saanudki ning praegu on kibe käes.

                Comment


                  #23
                  Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                  felch:
                  ma ei saa aru -- kuidasmoodi mujale... täiesti oma alaga tahan tegeleda.
                  praktika ja ametlikkuse kohta: tahtsin just järgi uurida koolist kuidas sellega on. üldiselt asjade ametlikkus-mitteametlikkus on viimane asi, mida ma praegusel hetkel silmas pean.
                  Skeeme disainida -- mmmm... ei.

                  üldiselt minu teadmised antud vallas on minimaalsed -- pole kunagi olnud praktikat, teooriat olen uurinud, kuid mitte järjepidevalt. koolist olen praeguseks hetkeks saanud selgeks justnimelt Kirchhoffi reeglid, kuid see on ka kõik :P

                  Comment


                    #24
                    Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                    Aga ma ju müüngi ennast, nagu ma 1. postituses kirjutasin Kuidas muidu siis saab kui mitte ennast müüa?
                    Mida ma ei paku:
                    Rutiinset liinitööd
                    Täiskohaga töötamist
                    No mida ma raiskan su peale kui pärast töö juures nina krimpsutama hakkad?
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                      Esmalt postitatud marcor1 poolt
                      TÜ olevat isegi niikaugele korra-armastamisega mindud, et matemaatiku grammatikavead loeti ka vigadeks. Mis pole ka halb mõte.
                      Seletage mulle võhikule, mismoodi see koma õigesse kohta panek on seotud praktiliste oskustega ? Ma ei mõtle siinkohal elementaarset kirjaoskust.

                      Esmalt postitatud sLim poolt
                      üldiselt minu teadmised antud vallas on minimaalsed -- pole kunagi olnud praktikat, teooriat olen uurinud, kuid mitte järjepidevalt. koolist olen praeguseks hetkeks saanud selgeks justnimelt Kirchhoffi reeglid, kuid see on ka kõik :P
                      Soe soovitus: kui tunned et praktikat on vähe, siis ära karda oma käsi kolviga põletada, s.t. leia mõni lihtsam skeem, mis sind konkreetselt huvitab, katseta, ehita, kui välja ei tule või midagi maha põleb, tee ringi ja katseta uuesti. Kuni töötab. Mina ei oska sulle konkreetselt midagi soovitada, sest ei kujuta ette mis sind täpselt huvitab.

                      Kui ma esimest päeva tööle läksin "päris" elektroonikuks, siis ütles üks tark mees et "Koolis lasti sul eriala nuusutada, nüüd me surume sind näoli s* sisse ja käseme hingata"

                      Comment


                        #26
                        Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                        [/quote]Mida su klassivend õpib? Võiks ju teada küll, mis pidi diood voolu juhib, kuid igal ühel ei lähe seda teadmist tarvis. Üldiselt softima poolega tegelejad ei peagi ilmtingimata teadma, mis kõige alumisel tasandil toimub, selleks, et produktiivsed olla.[/quote]

                        Ei mina tea mida ta seal õpib.Huvitav on aga see, et ta sai koos minuga kaks aastat elektroonikat ning el.-tehnikat nii, et s..t-lauad tolmasid!Ning praktilisi kogemusi saadi kahelt erialapraktikalt õppehoones(1. 5nädalat ning 2. 3nädalat).No seal pidi siis teatud arv seadmeid kokku klopsima(mingi idiootne punktisüsteem oli sinna juurutatud), nt. valgusmuusika, mingi piniseja kivil või transil, jne.No sealt oleks võinud ju midagi meelde ka jääda!


                        Ps. Isiklikult kasutan trükkplaatide algskeemi mm-paberile joonistamise varianti(juba 6aastat)...Ei ole printerit jõudnud sokutada
                        The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
                        Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
                        Projektide pildid
                        Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
                        http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

                        Comment


                          #27
                          Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                          Esmalt postitatud Siim poolt
                          Aga ma ju müüngi ennast, nagu ma 1. postituses kirjutasin Kuidas muidu siis saab kui mitte ennast müüa?
                          Selgitan siis lähemalt enda nägemust asjast: praktiliselt kogu elu on üks enesemüümine, vähemalt praeguses ühiskonnas. Müügiga ei pea alati raha teenima. Müüa saab ka näiteks oma ideed vmt. Kes müügiga üldse ei tegele... no need ostavad tingimusteta.

                          Esmalt postitatud Elukaz poolt
                          No mida ma raiskan su peale kui pärast töö juures nina krimpsutama hakkad?
                          Miks ma peaksin nina krimpsutama hakkama kui minul ja meistril on juba enne põhimõtteliselt selgeks tehtud mis toimuma hakkab? Kui sa otsid kedagi liinile, siis minu peale oma aega raisata tõesti pole mõtet.

                          Esmalt postitatud Dan poolt
                          Soe soovitus: kui tunned et praktikat on vähe, siis ära karda oma käsi kolviga põletada, s.t. leia mõni lihtsam skeem, mis sind konkreetselt huvitab, katseta, ehita, kui välja ei tule või midagi maha põleb, tee ringi ja katseta uuesti. Kuni töötab. Mina ei oska sulle konkreetselt midagi soovitada, sest ei kujuta ette mis sind täpselt huvitab.
                          Mul liiguvad samad mõtted peas... nurgas ootab tutikas Welleri jootejaam ning isegi on teada, mida ma tegema hakkaks (valdkond esialgu helivõimendid). Aga see alles siis, kui ma kellelegi muude asjadega abiks ei saa olla. Huvi üles näidanud meistritega võtan ühendust homme peale suulist füüsikaeksamit.

                          EDIT:
                          Esmalt postitatud felch poolt
                          Kas see praktika peab olema ametlik, AP-d ja puha?
                          Täna uurisin järgi. Mul on põhimõtteliselt võimalik ka kooli praktika ära teha. Tööpakkuja jaoks selline praktika sisuliselt ei muuda mitte midagi. Vahe on ainult selles, et pärast praktikat tuleb praktikanti kirjalikult kommenteerida ning praktikapaberite alla anda oma alkiri. Töökoha ametlikkus ei ole selle koha pealt isegi oluline.
                          http://amphora2.ttu.ee/amphora/home/...akohatoend.doc
                          viimati muutis kasutaja sLim; 01 m 2006, 14:04.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                            tekib kysimus et mida siis myya pakutakse, kui praktikat ega kogemusi ei ole, teadmisi kah mitte. enesehaipi ?
                            tahetakse kogemusi saada, arvestamata et juhendajal jääb mönigi töö tegemata, sest tegeleb iseseisva öppimis ja - töövöimeta yliöpilasehakatise järgiaitamisega. ma ei raiskaks 10 minutitki sellistele.
                            ( paraku vist neile 2-le kommile rohkemgi kulunud).

                            Comment


                              #29
                              Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                              See "müümise" teema on väga vale suhtumine. Kauboikapitalismi värk. Müün müün müün..
                              IMHO on eluga rahul see kes teeb mida tahab. Ja eriti tore on siis kui see mida teha tahad ka raha sisse toob.
                              Neid "enesemüüjaid" on Eestis hetkel kõvasti, seda võiks nimetada ka alusetult kõrge enesehinnanguga ebalojaalseks kaadriks. Nii et võtame kõik parem rahulikult.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Järelkasv on kesine! Võtame midagi ette.

                                Esmalt postitatud jan poolt

                                IAEB02 (elektroonika) õppekavas peab erialaainetes aju lahti tegema juba aines Sidud, süsteemid, signaalid (ISC0011, 3. semester). Kuigi läbi saada pole probleem ja lgp Martinj on laborites igati abivalmis, siis paljudel on siiski kiusatus see aine kuidagi üle kivide-kändude ära teha ja unustada. See on viga! Siduteooria on elektroonikule A ja O, häbi on vaadata oma kursakaaslasi, kes siiani Kirchhoffi seadusi kasutada ei oska, lihtsaimate RC-sidude omaduste tundmisest rääkimata.
                                Nonii, ei suuda seda teemat lugedes enam vaiki olla..
                                Aga see abivalmidus sõltub suuresti ka sellest , millised on tudengi teadmised , tahtmised, viitsimised jne.
                                Ehk..Kui ühikuid ei osata teisendada, resonantssagedust arvutatakse pool tundi, samas andmed olemas ,effektiivväärtus saadakse negatiivne ja suurem tippväärtusest ja seda otseselt valemit rakendades , trafo muudab signaali sagedust jne. Siis viskab ikka tõsiselt ära. Mingil määral võib ju inimesest aru saada. Enamikel juhtudel on ju kogemuste puudus ja koolid selleks ju ongi et õppida. Aga mis teha siis ,kui elektroonikasuuna lõputöö kirjutaja ei tee transi jalgadel vahet ja ei erista välja ning bipolaartranssi ning osadelele elektroonika (!!!!) magistrantidele on Ohmi ja Kirchhoffi seadused tume maa.

                                Niimodi see on...kahjuks
                                Martin @ enam ei kommentaari.
                                Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                                Comment

                                Working...
                                X