Vs: Lennuki instrumendid arvutiekraanile
Ega ma neid prille nii tõsiselt võtnud, kuid olen jõudnud lihtsalt analüüsidega nii kaugele, et otsin erinevaid lahendusi inimliidestuse jaoks.
Mul on endal olemas 5'' monitor ja seda ei ole kuhugi panna. Standardsed instrumendid lennudnuses asuvad kas 57 või 80 mm läbimõõduga ümaras augus. Purilennuki kabiin in nii kitsas, et seal on nende aukude vahel ainult mõned sentimeetrid, seega isegi uue amratuuri tegemine on paras peavalu. Pealegi on purilend selles suhtes eriline, et silm-armatuuris lendamine ei kujune kõige edukamaks. Vaja on jälgida koguaeg taevast, kuidas pilved kujunevad ja mis seal toimub. Väga tihti satutakse mitme purilennukiga ühte tõusu ja sellisel juhul pead koguaeg teisi jälgima, et formatsioonis lennata. Seepärast kasutatakse tänapäeval hääl-variomeetreid, mis pinisevad häirivalt, kuid samas võimaldavad välja vaadata.
Kui nüüd kinnitada prilli külge mingi monitor, siis ta peab olema niivõrd pisike, et sa näed seda oma vaatevälja alaosas, ning otse vaadates ta ei segaks. Läätse süsteemiga saab nii teha, et pilt tundub olevat nii meetri kaugusel ja nii 10cm diagonaaliga. See varjab väga väikese osa vaateväljast, samas kuvatav peaks olema hästi loetav. Üks näide sellisest lahendusest:
http://www.akihabaranews.com/news_9687.html
Tulles tagasi reaalsuse juurde, on üks probleem. Oleme otsustanud teha ühe mehhaanilise näidiku kahe seieriga 57mm auku, et nähtavus oleks igas olukorras tagatud. Probleem seisneb selles, et ei leia sobivat osutusseadet. Kõik need seieritega voltmeetrid on nii 60 kraadise kallakuga, kuid meil oleks vaja 180 kraadi. Üks lendur pakkus välja ka kujunduse, mis tundub üsna ergonoomiline:
http://www.hot.ee/ipiloot/Vario.gif
Seal siis kaks noolekest seiereid asendamas ja ülejäänud pinna peale saab panna väikese LCD. Kas on äkki kellelgi ideid, kuidas sellist tulemust saavutada? Samm või servo mootoritega?
Samas olen ka täiendanud pidevalt süsteemi arhitektuuri kirjeldusi:
http://www.hot.ee/purilennuk/soc2.pdf
Lahti tehes tasub refresh teha, kuna adobel on halb harjumus vanat versiooni näidata.
Henry
Ega ma neid prille nii tõsiselt võtnud, kuid olen jõudnud lihtsalt analüüsidega nii kaugele, et otsin erinevaid lahendusi inimliidestuse jaoks.
Mul on endal olemas 5'' monitor ja seda ei ole kuhugi panna. Standardsed instrumendid lennudnuses asuvad kas 57 või 80 mm läbimõõduga ümaras augus. Purilennuki kabiin in nii kitsas, et seal on nende aukude vahel ainult mõned sentimeetrid, seega isegi uue amratuuri tegemine on paras peavalu. Pealegi on purilend selles suhtes eriline, et silm-armatuuris lendamine ei kujune kõige edukamaks. Vaja on jälgida koguaeg taevast, kuidas pilved kujunevad ja mis seal toimub. Väga tihti satutakse mitme purilennukiga ühte tõusu ja sellisel juhul pead koguaeg teisi jälgima, et formatsioonis lennata. Seepärast kasutatakse tänapäeval hääl-variomeetreid, mis pinisevad häirivalt, kuid samas võimaldavad välja vaadata.
Kui nüüd kinnitada prilli külge mingi monitor, siis ta peab olema niivõrd pisike, et sa näed seda oma vaatevälja alaosas, ning otse vaadates ta ei segaks. Läätse süsteemiga saab nii teha, et pilt tundub olevat nii meetri kaugusel ja nii 10cm diagonaaliga. See varjab väga väikese osa vaateväljast, samas kuvatav peaks olema hästi loetav. Üks näide sellisest lahendusest:
http://www.akihabaranews.com/news_9687.html
Tulles tagasi reaalsuse juurde, on üks probleem. Oleme otsustanud teha ühe mehhaanilise näidiku kahe seieriga 57mm auku, et nähtavus oleks igas olukorras tagatud. Probleem seisneb selles, et ei leia sobivat osutusseadet. Kõik need seieritega voltmeetrid on nii 60 kraadise kallakuga, kuid meil oleks vaja 180 kraadi. Üks lendur pakkus välja ka kujunduse, mis tundub üsna ergonoomiline:
http://www.hot.ee/ipiloot/Vario.gif
Seal siis kaks noolekest seiereid asendamas ja ülejäänud pinna peale saab panna väikese LCD. Kas on äkki kellelgi ideid, kuidas sellist tulemust saavutada? Samm või servo mootoritega?
Samas olen ka täiendanud pidevalt süsteemi arhitektuuri kirjeldusi:
http://www.hot.ee/purilennuk/soc2.pdf
Lahti tehes tasub refresh teha, kuna adobel on halb harjumus vanat versiooni näidata.
Henry
Comment