Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Impulss toiteploki remont (Murr Elektronik)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Impulss toiteploki remont (Murr Elektronik)

    Need pindmontaazi trükkplaadid tekitavad üksjagu peavalu.
    Suuremalt jaolt puudub elementidel üldse tähistus, väiksematest ei saa
    esialgu arugi, on tegemist takisti või kondekaka.
    Suuremaid/paksemaid võib juba kondekateks pidada.
    Tavaliselt pole skeemi ega paigutust, proovi siis viga otsida!
    Väiksemate lihtsamate plaatidega saab veel kuidagi hakkama,
    joonistad vähemalt osaliselt skeemi piuksutades


    maha,
    uurid-analüüsid, teed kindlaks mis takisti, kondekas või muu element jne.
    Mõnega võib kuluda nädalaid, enne kui leiad lõpuks süüdlase – tuksis
    pindmontaazi elemendi. Esialgu, nagu selle toiteplokikagi,
    tundub et vahetad võimsamad elemendid ära, muud viga nagu ei
    paista olema ju.
    Vahel lähebki õnneks! Aga tihti alles siis trall algabki! No mida kuradit
    sa nüüd teed, hulk raha kallite vahetatud pulkade peale juba raisatud!
    Ega ei jäägi muud üle, hakkad edasi torkima, aga nädalad mudkui lendavad….
    Nii et kui oled omad vitsad saanud, hoiad pindmontaazi asjadest kaugele,
    eriti mitmekihilistest trükkplaatidest. Mitte keegi ei maksa seda aega ega
    vaeva kinni, parem juba millegi mõistlikumaga tegelda.
    Ja kui leiad lõpuks tuksis taki/kondeka jne, pead neid pindmontaazi
    pulki hulgi ostma, üksikult ei müüdagi!

    Muidugi kui tegemist nagu tööülesandega ja neid seadmeid rohkem
    kasutusel ning palk jookseb, võib jännata küll.

    Comment


      #17
      Vs: Impulss toiteploki remont (Murr Elektronik)

      Jah no oled ikka "kümnesse" kirjutanud küll, täpselt minu sõnad. No kondekad on vist tavaliselt pruunid ja mustad on takid. Kuid veel on seal mingid hallid jupstükid, seitset sorti dioode (ma vähemalt arvan, et on dioodid, kuna ühtepidi laseb läbi aga teistpidi mitte) ja veel sellised kolme jalaga vigurid, oleks justkui transid, kuid tähistus (ainult luubiga lugeda) äiteks 1fp ja serval vertikaalselt number 20 või 3fp ja serval horisontaalselt number 29, saa sa siis aru milega tegu

      Üldiselt hirmus tahtmine on küll vahepeal, et võtan plaadi tugevalt kätte ja viskan väljas niikaugele kui veel jaksan. Kuid samas just on raha juba alla pandud ja üsna palju vaeva nähtud, kust on nüüdseks tekkinud kibe jonn, et see plokk minu korraldustele alluda ei taha, kuhu see siis kõlbab !

      Samas ei ole ise teab-mis elektroonika valdaja, olen küll PCB-sid teinud ja skeemi järgi nänni kokku jootnud ja täitsa töötavad, kuid see ei ole see, mis kahekõrva vahele kah midagi olulist paneks, tegelikult tekkis veel mõte, viia see kellegi targema ja kogenuma kätte, kuid tingimusel, et saan ise ninapidi juures passida ja pisut pärida või seletab ta mulle hiljem, milles oli viga ja kuidas ta selle leidis. Asja kurb külg on aga selles, et olen Pärnakas ja ei tea Pärnus ühtki sellist tuttavat "elektroonika guru", lisaks arvan, et vist väga keegi ei viitsi mingile noobile seletada "puust ja punaselt".

      Esmalt postitatud abman poolt
      Muidugi kui tegemist nagu tööülesandega ja neid seadmeid rohkem
      kasutusel ning palk jookseb, võib jännata küll.
      Tegelikult ei ole, kuna seal nüüd juba uued plokid vuravad ei julge vana ise lapitud asja uuesti üles panna, muidu näidaakse pärast kohe "sinupeale" näpuga kui miskit viga! (võtsin sinna uued firmast TRACO POWER) pidavat hääd olema !
      Kuna endal ainult igasugu sõna otseses mõttes seinaadapterid, siis mõtlesin neist vähemalt ühe tööle ajada endatarbeks, kust oleks igasugu leiutiste tarbeks testimisel voolu võtta.
      Ühe mõtlesin, et ehk saab kahepolaarseks teha ja teisest ümber teha näiteks autosse võimu toiteks (lappasin siin ühe 2XTDA2050 kivile kokku), kuid vist ei ole võimalik .

      Comment


        #18
        Vs: Impulss toiteploki remont (Murr Elektronik)

        Plõksumistega koos kadunud väljundpinge viitab justkui sellele, et generaatorlülitus saab toite peale ainult hetkeks ja edaspidi kustuva silumiskondeka najal annab transidele juhtsignaali peale. Tasub ehk uurida, mis tüürlülitusega toimub...

        Võib-olla on lihtsam taaskasutada sildalaldi, kondekas, trafo ja trafole järgnev alaldi, ühendused lahti lõigata ja suruda isetehtud kontroll-plokk (a'la TL494 baasil) vahele. Kui sul seda ainult sellises konfis vaja on, siis ehk on isegi optimaalne lahendus.

        Autos kasutamiseks tuleb trafo ringi mähkida ja jämedamad transistorid panna (noorema venna tehtud 400W toiteplokis on 6xBUZ11 kahes õlas, primaarmähis on 2x1 keerdu vaskplekk).
        If you think education is expensive, try ignorance.

        Comment


          #19
          Vs: Impulss toiteploki remont (Murr Elektronik)

          Tehnoloogia on jõudnud tasemele, kus apaaraatuseid on keeruline parandada, vähemalt ilma skeemi ja muu sinna juurde kuuluva infota. Isegi tehastes läheb testi mitteläbinud seade otse prügikasti, odavam ja lihtsam uus teha kui viga otsida. Mõned “hullud” vanast harjumusest muidugi üritavad.
          Kuidas sa sugulasele või heale sõbrale ütled ära, pealegi öeldakse – sa ju vana elektroonik, sinul see parandamine korra nuusata, oled ju ennegi aidanud!

          Muidugi näiteks moblasid siiski parandatakse, nendele on infot päris hästi saada, vähemalt laiemalt levinud markidele.
          Ühesõnaga, pead spetsialiseeruma mingi kitsa elektroonika seadmete parandamisele kui tahad sellega leiba teenida või leivale vorsti ja võid peale saada. Aga nii, põhitööle lisaks, pindmontaazi varianti elektroonikast hoiaks heaga eemale, parem teha midagi mõistlikumat. Kasvõi siin foorumis oma kogemusi jagada – ehk on sellest mõnele kasugi!
          Kirjutad, et viiks kellelegi parandada ja oleks kogemuste saamiseks ninapidi juures.
          Minu kogemused on sellised, et ära võta kellegi poolt parandada püütud asja ette, jumal teab mis seal eelmise parandaja käes kogemata juhtuda võis, otsid ennast halliks!
          Nagu ma kõige esimesest postitusest lugesin on mingist hulgast toitepokkidest ainult kaks nässus, ülejäänud SAMASUGUSED töötavad edasi. Kui saad võta üks korras ja hakka seda nässus plokiga võrdlema. Võrdle oommeetriga takistust mõlemal täpselt ühesugustest kahtlastes kohtadest kahtepidi polaarsusega –kp (testri otsi omavahel vahetades).
          Tihti annab see kiire tulemuse, skeemi eriti uurimatagi.
          Veel võiks mõlema ploki “maad” kokku ühendada ja siis oommeetriga maa ja plokkide ühesuguste punktide takistusi võrrelda, ikka -kp.
          Sama on kasulik ka toite suhtes teha. Niimodi “maad” kokku ühendades kiireneb otsimine märgatavalt, vaja ainult ühte testri otsa ringi tõsta ja eelmine näitki veel hästi meeles. Toiteploki puhul on “maad”
          muidugi isoleeritud. Võrgu pool ju omaette, toitest isoleeritud skeem, mis tõenäoliselt läbi optroni muundi generaatorile tagasiside annab. Peab mõtlema, kuidas otstarbekam ühendada. Võiks vast kõik “maad” kokku ühendada, ainult EI TOHI UNUSTADA pärast jälle lahti ühendada.

          Igaks juhuks tühjenda (soovitav ALATI!) enne suuremad elektrolüüdid lühistamise teel (10 - 1kom takistiga mõistlikum), muidu saad õnnetuseks ühe nässus ploki veel kogemata juurde! Tavaliselt neid elektrolüüte mis võrgu poole jäävad.

          Nende postituste järgi tundub, et tagasisidet generaatorile ei ole. Läheb nagu käima aga kohe kustub ära. Kui seal optron siis uuri/mõõda seda ümbrust.
          Loomulikult pead hoolega jälgima, et mõõtmiste ajal testri otsad vastava poole peale ühendatud on, võrk ju eraldi ja toitest isoleeritud!
          Vaata kas optroni juhtimise poolel e. LED-il toimub mingit muutust. Kui toimub siis uuri optroni teist poolt e. tavaliselt tegemist fototransistoriga, kas märkab mingit muutust? Kui märkad uuri edasi, see fototrans peaks omakorda järgmist astet tüürima, vaevalt et otse generaatorit.
          Nii saad ehk pihta kuhu poole viga jääb.

          Kui on käepärast võimsam ja suurema pingega madalsagedusgeneraator lase selle signaal otse muundi trafo primaarmähisele, toiteplokki koormamata ehk näeb mudagi. Hea kui teaks generaatori tavalist töösagedust, laseks sellise täpsema trafosse, aga kusagil 50-100khz tavaliselt on. (ära nüüd ainult võrku sisse lülita!)
          Nüüd saaksid vaadata mis sekundaarpoolel toimub, mingit infi sellest peaks saama küll! 24V muidugi ei saa aga kuigipalju ikkagi vast.
          Eks see parandamine sedasi käib, pead kogu aeg nuputama kuidas mingit sõlme/skeemiosa eraldi kontrollida saaks jne.
          Ja aeg muudkui lendab, kogemused kah tasapisi muudkui kogunevad, vähemalt seegi lohutuseks!
          Kui asja tõsiselt ette võtad ja skeemi üles joonistad saad tööle kindlasti, muidugi kui sellele kulunud ajast kahju ei ole!

          Comment

          Working...
          X