Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Ventika reguleerimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Ventika reguleerimine

    Induktiivsete koormuste tüürimisel tuleks koormusega paralleelselt ühendada ka snubber network (pole eestikeelset vastet leidnud sellele). Või kasutada snubberless türistoreid. Antud skeemil pole minu arust kumbagi. Vajalik siis selleks, et cos φ türistoriga nalju tegema ei hakkaks. Peamine nali on see, et türistor ei katkesta enam ahelat.

    Võimalik, et katsealusel ventilaatoril oli pinge ja voolu nihe piisavalt väike ning türistor piisavalt tuim, et mingit pahandust ei tekkinud. Ise läksin kindlama lahenduse peale.

    Comment


      #17
      Vs: Ventika reguleerimine

      Tere
      Sooviks jah et iga tunni tagant sisse välja käiks asi ise. Samas võiks ikkagi see kiiruse reguleerimise võimalus säilida suvel ja muidu kui pole vaja siis laseks tal vaiksemalt seal suriseda. No põhimõtteliselt algses asjas muid muutusi nagu ei oleksgi kui see et ta ise töötaks tunnise tsükliga kui ta on sisse lülitatud. Sisse välja lülitan vajaduse korral ise ja kiirust ka reguleerin ise vastavalt vajadusele siis.

      Comment


        #18
        Vs: Ventika reguleerimine

        Minuteada vahelduvvooluga induktiivkoormuse korral pandi tarvitiga rööbiti kondensaator ja kondensaatoriga rööbiti takisti 330kOhm. See pidi cos (fi) tegevusega midagi tegema ja takisti on kondeka laengu mahalaadija.
        -Artificial_Intelligent-

        Comment


          #19
          Vs: Ventika reguleerimine

          to sirocco:
          http://www.uoguelph.ca/~antoon/gadgets/555/555.html
          http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/LM555.html

          äkki sellest abi?
          -Artificial_Intelligent-

          Comment


            #20
            Vs: Ventika reguleerimine

            Esmalt postitatud feelgood poolt
            Induktiivsete koormuste tüürimisel tuleks koormusega paralleelselt ühendada ka snubber network (pole eestikeelset vastet leidnud sellele). Või kasutada snubberless türistoreid.
            Jah, sellist ahelat peaks kasutama küll. Tegin näo, et datasheedis lubatud ventide juhtimine tähendabki, et võin ilma snubberita ühendada: http://pdf1.alldatasheet.com/datashe...S/Z0405MF.html
            Tegelikult see seda ei tähenda kuid...võta näpust...kärab artikli avaldamisest saadik, ilma kordagi välja lülitamata.
            - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
            - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

            Comment


              #21
              Vs: Ventika reguleerimine

              Esmalt postitatud sirocco poolt
              Tere
              ...muid muutusi nagu ei oleksgi kui see et ta ise töötaks tunnise tsükliga kui ta on sisse lülitatud. Sisse välja lülitan vajaduse korral ise ja kiirust ka reguleerin ise vastavalt vajadusele siis.
              Täpsustame:
              - automaatreziimil plõksib iga tunni tagant sisse (etteantud kiirusega) ja välja. kui vajutad mõlemat nuppu korraga, jääb vait kuni uuesti sisse lülitatakse?
              Teeme ära aga...siis kui mahti on.
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #22
                Vs: Ventika reguleerimine

                Miks on tund sees/ tund väljas parem kui kogu aeg aeglasem käik?
                Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                Comment


                  #23
                  Vs: Ventika reguleerimine

                  Esmalt postitatud resr poolt
                  Minuteada vahelduvvooluga induktiivkoormuse korral pandi tarvitiga rööbiti kondensaator ja kondensaatoriga rööbiti takisti 330kOhm. See pidi cos (fi) tegevusega midagi tegema ja takisti on kondeka laengu mahalaadija.
                  Päris nii see pole. Järjestikku konde ning takisti ehk RC ahel on kõige tavalisem snubber jah, kuid nende väärtused arvutatakse vastavalt vajadusele. Oleneb koormuse cos φ 'st, ning türistori enda parameetritest. Ehk siis see täpne arvutamine on paras peavalu - lihtsam on tõesti võtta mõni tüüpilistest kombinatsioonidest ning loota, et see sobib. Näiteks 39R ning 0,01uF. (Mõlema tööpinged vähemalt 400V)

                  Väga väikese tüürvooluga türistorite puhul tuleks snubberit just erilise hoolega kaaluda. Hetkel tundub, et tegu oli vedamisega ning vähe võimsama mootoriga vendi puhul ei pruugiks enam nii hästi minna.

                  PS. Mu eelmises kirjas oli viga - snubber ei lähe mitte koormusega paralleelselt, vaid ikka türistoriga. Muidu poleks asjal suurt mõtet.

                  Comment


                    #24
                    Vs: Ventika reguleerimine

                    Just nii Felch. Aega on selle kiire asjaga hakkan muid juppe kokku kühveldama ja mõtlema kuis asi seal sahtis välja peaks nägema hakkama.

                    Tund sees ja väljas kohta niipalju et, a mulle meeldib nii. Kui mõnel teised soovdi palun väga keegi ei keela. Nimelt loomulik vent ka natu ikkagi töötab ja see läheb abiks ja pole vaja et kogu aeg õhku välja kühveldaks ja voolu tarbiks seal. Kuigi jah voolutarve suht olematu. Aga jah vabalt võib ka seal kogu aeg vaikselt tiksuda see ventikas aga mulle lihtne lahendus ei meeldinud tahan keerulisemat

                    Comment

                    Working...
                    X