Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Mootor

    Pesumasina mootor isegi sobiks natuke liiga võimas on vb. Ideaalne oleks umbes 50 W lühisrootoriga variant, võrgutoitel. Piisavalt võimas ja võib järjest käia, kuni laagrid läbi lähevad. Kojameeste omale ei ole toidet mul ja võimsusest võib puudu tulla.
    Iga minutiga saan targemaks

    Comment


      #32
      Vs: Mootor

      Viimase postiga nõus!Ideaalne on just pesumasina mootor nt. RIGA tüüpi massinast!Sellega olen ise kostrueerinud elektrikäia pott-kividele.Võimsus oli miskit 135W juures ning pöördeid pisut üle 2000.

      Majak maki mootor töötab 220V(või oli 150V???) pealt ning ta tõesti kuumeneb suhteliselt kiiresti(20min. 45C.).Seda kuumenemist annab kompenseerida pisike ventilaator-tiivik(olid kasutuses vanemates Majak makkides ning lampidel poolmagnetofonides)...Mootorid ise olid 1350 p/m kiirusega ning tarbisid voolu miskit 0,12A kanti(märgitud ka 45W).Kondensaator 10uF(või 20) 400V ning takisti 130R 25W.Ehk on abi sellest...
      viimati muutis kasutaja Cheopps; 22 m 2006, 22:52.
      The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
      Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
      Projektide pildid
      Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
      http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

      Comment


        #33
        Vs: Mootor

        Esmalt postitatud Cheopps poolt
        Viimase postiga nõus! Ideaalne on just pesumasina mootor nt. RIGA tüüpi massinast! Sellega olen ise kostrueerinud elektrikäia...
        See on tubli tükk, mul veab edukalt isegi väheldast mõõtu metallitreipinki,
        ka elektrikäi (see kunagi poest ostetuna) töötab sellise mootoriga.
        Elektroonika töötab suitsu baasil.
        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

        Comment


          #34
          Vs: Mootor

          Riga põrgumasina mootori andmed
          tüüp: AD 180-4 / 71S1UHL4 (lugeda vene tähtedena)
          võimsus: 180W
          pöörlemissagedus: 1420 min^-1
          tsükkel: S3-60%
          mõõtmed: diameeter 14 cm, kõrgus võllita 14 cm, võlliga ~18 cm - seega
          umbes külmkapikompressori suurune.
          Kas tsüklist tuleks järeldada, et 3 minutit (60% ajast) töötab ja 2 minutit puhkab?

          Seda mootorit käivitatakse nagu külmkapi omagi: pärast töömähise pingestamist lülitatakse käivitusmähis (suurema takistusega) nimipöörlemissageduse saavutamiseni võrku. Selleks on töömähisega järjestikku ühendatud relee mähis. Ise oleks mootori käivitusmähist töömähiseks pidades ära kõrvetanud (korraks juba suitses).

          KD6-4 baasil ehitasin puurpingi trükiplaatidesse aukude puurimiseks jms. väiksemateks töödeks. Mähised käivad jadas ning üks neist on sillatud RC-ahelaga, kui valesti ühendada, kuumeneb väga kiiresti. Kuna mootori leidsin metsast, kahtlustasin alguses lühiskeerde, mida õnneks siiski vist polnud.
          Ülekande tegin poolmakist leitud rihmast ja rihmarattast (ülekandearv
          1:1). Kannatab kuni 4mm puuridega getinaksi puurida, üle ei kuumene.
          Suuremate asjade jaoks kasutan teist puurpinki.
          viimati muutis kasutaja 6p45s; 22 m 2006, 18:48.
          Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

          Comment


            #35
            Vs: Mootor

            Mul õnnestus leida 80 W kolmefaasiline lühisrootoriga variant. 77 aasta väljalase. Vaja oleks 2 lisafaasi talle tekitada. Millised need kondensaatorid peaksid olema?
            Iga minutiga saan targemaks

            Comment


              #36
              Vs: Mootor


              seal on kõik jutt venekeelne ja ei saa aru. Mis takisti see seal esimesel joonisel on? Ja millisele mootorile selline ühendusviis sobib? Ja kas eesti või inglise keelset sarnast lehte pole?
              Iga minutiga saan targemaks

              Comment


                #37
                Vs: Mootor

                Naftaliin`ile:
                Aga sa proovi Altavista tõlkemasinat:http://babelfish.altavista.com/.

                Comment


                  #38
                  Vs: Mootor

                  Kui mul kolmefaasilisel mootoril nulljuhe puudub, kas see oleks halb siis? Mis juhtuda võib? Ta peaks ikkagi töötama ju.
                  Iga minutiga saan targemaks

                  Comment


                    #39
                    Vs: Mootor

                    Esmalt postitatud naftaliin poolt
                    Kui mul kolmefaasilisel mootoril nulljuhe puudub, kas see oleks halb siis? Mis juhtuda võib? Ta peaks ikkagi töötama ju.
                    Harilikult ei juhtu midagi ja töötab samamoodi, võib-olla on mingid erinevused või nüansid erijuhtumitel (juhtme katkemine, lühis kusagil vmt.) sõltuvalt sellest kas töönull on ühendatud või ühendamata, teadjamad täiendavad...
                    Elektroonika töötab suitsu baasil.
                    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                    Comment


                      #40
                      Vs: Mootor

                      3f mootor ei vaja nulli ja sea nii täht, kui kolmnurkühenduse korral, kuna 3f mootor on sümmeetriline tarbija ja koormab faase ühtlaselt. erinevus tekib ühe faasi kadumisel. nulljuhtmega mootor säilitab pöörlemise ja ka mingi osa võimsusest. ilma nulljuhtmeta mootor hakkab koormusel vaikselt pöördeid kaotama ja mähised kuumenevad üle, sest mähiste vahele ei jää enam faasinurka ja tekib lihtsalt mähiste jadaühendus, mis ei taga mootorile enam piisavalt momenti.

                      teema algatajale: sellel venekeelsel saibil näidatud skeemi saab kasutada 3*220V mootoritel või siis 3*380(400)V mootoritel, millel on ühenduskarbis 6 juhet/klemmi. enamasti on sellistel isenditel 3 juhet/klemmi kokku ühendatud ja vabaks jäänud kolmele viigule ühendatakse siis faasid. 6 ühendusega mootori saab nimelt ise ringi kommuteerida täht või kolmnurkühendusele ja seega vastavalt kasutada 380V või 220V
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment

                      Working...
                      X