Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mootor

    Selline mure, et mul on mootor vana maki seest. Lühisrootoriga alumiinium kerega 220V, pisike. Mulle tundub, et olen kondensaatori valesti ühendanud kuna mootor ei lähe tööle kui vool sisse lülitada, vaid tuleb käsitsi liigutada natuke, siis läheb. Ja kuumeneb väga kiiresti.
    Kuidas peab sellisele mootorile kondeka ükendama õigesti?
    Iga minutiga saan targemaks

    #2
    Vs: Mootor

    Esmalt postitatud naftaliin poolt
    Selline mure, et mul on mootor vana maki seest. Lühisrootoriga alumiinium kerega 220V, pisike. Mulle tundub, et olen kondensaatori valesti ühendanud kuna mootor ei lähe tööle kui vool sisse lülitada, vaid tuleb käsitsi liigutada natuke, siis läheb. Ja kuumeneb väga kiiresti.
    Kuidas peab sellisele mootorile kondeka ükendama õigesti?
    Mootoril kolm otsa?
    Arvatavasti on sellel mootoril kaks mähist. Elektriliselt on nad enamasti jadamisi ühendatud ja nii tulebki mootorist kolm juhtmeotsa välja, üks ots ("keskmine") on ühine mõlemale mähisele. Testri oommeetri abil saab takistust mõõtes (kahe mähise takistuste summat näeb "äärmiste" juhtmete vahel) kindlaks teha, mismoodi need otsad on. Üks mähistest (kui takistused on erinevad, siis suurema takistusega mähis) ühendatakse siis otse elektrivõrku. Faasinihkekondensaator ühendatakse siis veel vabaksjäänud "äärmise" ja teise "äärmise" juhtme vahele.
    Mõne lampradioola skeemis grammofoni mootori ühendamist võib ka kindluse mõttes üle vaadata, seal siiski tavaliselt 110V või 127V mootorid, võrgutrafo primaarmähise väljavõttelt saadi selline pinge. Või mis veel parem, ehk leidub sellise maki skeem, kust see mootor pärineb...
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      Vs: Mootor

      Kas tegu on MAJAK/NOTA tüüpi kasetimakiga?!Nende mootoritel oli minumeelest peal isegi ühendusskeem!Kusjuures on ka 4 väljavõttega mootoreid...
      The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
      Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
      Projektide pildid
      Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
      http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

      Comment


        #4
        Vs: Mootor

        tuleb vaadata,et mis mootoriga on tegu,või vähemalt millise maki seest on ta võetud.КД6-4 töötas 220v pealt,aga КД3,5А töötas 127v pealt.
        nüüd tuleb siis vaadata,et kummaga tegu.tavaliselt on mootori nimetus talle peale märgitud.

        Comment


          #5
          Vs: Mootor

          kui on nelja juhtmega isend, siis on sisemine uhendus lihtsalt tegematta. suurema takistusega mahis otse toitesse ja vaiksema takistusega mahisele jadamisi kondekas vahele. kui uhe mahise polaarsust vahetad, siis saad mootori teistpidi kaima panna
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #6
            Vs: Mootor

            Kahjuks ei tea millisest makist pärit. Siin on mingi silt olnud, aga see on maha rebitud. 4 juhet tuleb välja. Olen näinud kunagi koolis samasugust mootorit, ainult suuremat. See suurem oli.. ei oska eriti seletada millise maki seest oli. Suur makk oli igaljuhul nupud olid kroomitud ja silindrilised, kasseti luuki ei olnud-kassett lükati lihtsalt mingite klambrite vähele vist, ära ei kukkunud. Veel olid esipaneeli peal sellised rohelised tulukesed horisontaalselt, kaks rida üksteise kohal ja need hakkasid muusika järgi kasvama või kahanema. Ja kui lõppu jõudsid siis oli mõni tuluke lõpus punane vist. Tegelikult nendel nimi ka kindlasti, aga ei tea Jah sellise maki sees oli täpselt samasugune mootor, ainult suurem.
            Seda millise maki seest minu mootor pärit on ei tea kahjuks. Kondensaator on 250V igaljuhul vast siis mootor ka ikka rohkem kui 127V. Ta mul kokku umbes paar tundi töötanud ka sedasi ei ole läbi põlenud. Praegu pole aega, õhtul otsin mähiste algused ja lõpud üles.
            Iga minutiga saan targemaks

            Comment


              #7
              Vs: Mootor

              see makk, mida sa kirjeldasid oli "majak" mudeliks ilmselt 232 voi 233. hea tookindel isend, mangis igasugust rampsu, mida teised makid ei olnud nous ringi ajama
              mootorid olid neil vist koik uhesugused.
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Mootor

                kui see oli majak 232/233 siis oli mootoriks КД 6-4

                Comment


                  #9
                  Vs: Mootor

                  Jap. Funkab nüüd. Saab kuulveski mootorina kasutusele võtta. Aitäh, oli abi.

                  Üks küsimus tekkis veel. Kui ma tahan kolmefaasilist lühisrootoriga asünkroonmootorit ühendada ühefaasilisse võrku, kas siis teen samuti. Et teen kolmnurkühenduse ja tekitan kondekatega kaks lisafaasi?
                  Iga minutiga saan targemaks

                  Comment


                    #10
                    Vs: Mootor

                    Esmalt postitatud naftaliin poolt
                    Jap. Funkab nüüd. Saab kuulveski mootorina kasutusele võtta. Aitäh, oli abi.

                    Üks küsimus tekkis veel. Kui ma tahan kolmefaasilist lühisrootoriga asünkroonmootorit ühendada ühefaasilisse võrku, kas siis teen samuti. Et teen kolmnurkühenduse ja tekitan kondekatega kaks lisafaasi?
                    Jutt küll vene keeles, aga ehk piisab skeemidestki....

                    Comment


                      #11
                      Vs: Mootor

                      Esmalt postitatud abman poolt
                      Jutt küll vene keeles, aga ehk piisab skeemidestki....
                      Miks mina küll kahtlen sellises asenduses elektrolüütkondensaatoritega?
                      Täis laaduks mõlemad küll kohe, laadunuks nad jäävadki, dioodid ei lase ju kumbagil tühjeneda...



                      Esmalt postitatud naftaliin poolt
                      Seda millise maki seest minu mootor pärit on ei tea kahjuks. Kondensaator on 250V igaljuhul vast siis mootor ka ikka rohkem kui 127V.
                      Loota võib, aga päris kindel ei maksa olla. Kui ta on ikka 220V jaoks mõeldud, ei tohiks koormuseta kuigivõrd soojeneda. See 250V kondensaatorile lubatud pinge tekitab kahtlust, kui just vahelduvpingena pole tähistatud. Alalispingena tähistatult peaks sel juhul vähemalt 350V olema.
                      viimati muutis kasutaja fre; 02 m 2006, 12:48.
                      Elektroonika töötab suitsu baasil.
                      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Mootor

                        Seda pole küll tähistatud kas on alalis või vahelduvpinge jaoks.
                        Aga kuumeneb küll jubedasti 15 minutit töötab siis enam kätte võtta ei kannata. Kauem pole julgenud käia ka lasta.
                        Iga minutiga saan targemaks

                        Comment


                          #13
                          Vs: Mootor

                          Esmalt postitatud naftaliin poolt
                          Seda pole küll tähistatud kas on alalis või vahelduvpinge jaoks.
                          Aga kuumeneb küll jubedasti 15 minutit töötab siis enam kätte võtta ei kannata. Kauem pole julgenud käia ka lasta.
                          Vahelduvpingena tähistus oleks siis ~250V, kui aga on =250V või lihtsalt 250V, (hea et seni vastu on pidanud, tipud on ju üle 300V) peaks olema alalispinge väärtus. Et ka ülearu kuumeneb, peaks seda ikka 127V mootoriks, mida otse võrgupingel kasutada ei või.
                          Elektroonika töötab suitsu baasil.
                          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                          Comment


                            #14
                            Vs: Mootor

                            Siis on ikka hea jah, et veel läbi ei ole põlenud.
                            Mul pole 127V trafot ka. Kui mingeid takisteid vahele toppida, kas siis kannataks tööle panna?
                            Iga minutiga saan targemaks

                            Comment


                              #15
                              Vs: Mootor

                              Esmalt postitatud naftaliin poolt
                              Mul pole 127V trafot ka. Kui mingeid takisteid vahele toppida, kas siis kannataks tööle panna?
                              Mõned variandid ka on, isegi takistiga saaks tööle, kuid hea lahendus see pole. Pool võimsust muutuks ka soojuseks sellel takistil. Kui takisti asemel sobivat kondensaatorit (reaktiivtakistusena) üldahelas kasutada, ei eralduks sellel küll soojust, aga põhipuudus jääks ikka. Nimelt on mootoril erineva koormuse korral ka erinev voolutarve ja koormuse suurenedes hakkab siis pinge liialt langema, muidugi ka võimsus. Kui mõne lampraadio või -maki jõutrafo ehk kuskilt leiaks, saaks selle võrgumähise väljavõttelt mootori jaoks püsivama 127V.
                              Elektroonika töötab suitsu baasil.
                              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                              Comment

                              Working...
                              X