Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mootor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Mootor

    Kuna subjekt sattus käeulatuses olema, siis vaatasin, mis talle peale on kirjutatud:
    KD-6-4-UHL4 ~220V 50Hz 6W 4uF 130oomi
    Mähised on võrdse takistusega (ca 300oomi), jadaühenduses. RC-ahel on paralleelselt ühe mähisega, toitepinge läheb mähiste kokkuühendamata otstele. Majakis (mudel 120) talle võrgupinget otse peale ei antud, vaid toide tuli trafo väljavõtetelt. Kui palju seda oli, ei oska öelda.

    Comment


      #17
      Vs: Mootor

      Esmalt postitatud qt poolt
      Mähised on võrdse takistusega (ca 300oomi), jadaühenduses. RC-ahel on paralleelselt ühe mähisega, toitepinge läheb mähiste kokkuühendamata otstele.
      Selline toitevariant siis ka olemas...
      Miks ka mitte. Ehk on ka probleemiks olevale mootorile samamoodi
      skeem sobivam, kui veel ta marki teaks (et kas 127V või 220V,
      silt ju kadunud)...
      Ehk saab neid ka suuruse või mähiste takistuste järgi eristada...

      P.S. Siit leiab mähiste ühendamise võimalikke variante (joonis 28.1)
      ja ka nimetatud mootorite andmeid (vt. tabel 28.17):
      viimati muutis kasutaja fre; 03 m 2006, 00:27.
      Elektroonika töötab suitsu baasil.
      Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
      Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

      Comment


        #18
        Vs: Mootor

        Sellel mootoril on suurema takistusega mähis 830 oomi ja väiksema takistusega mähis 530 oomi. Ühendasin nii nagu sellel esimesel joonisel a) on ühendatud.
        Kindel, et te ikka samat mootorit mõtlete. Selle mõõtmed on 65x65x58 mm umbes(ilma võllita). Majaki mootor oli küll sama ehitusega, aga suurem tunduvalt.
        Iga minutiga saan targemaks

        Comment


          #19
          Vs: Mootor

          Esmalt postitatud naftaliin poolt
          Kindel, et te ikka samat mootorit mõtlete. Selle mõõtmed on 65x65x58 mm umbes (ilma võllita). Majaki mootor oli küll sama ehitusega, aga suurem tunduvalt.
          Ei oska ühtki kindlalt mõelda, silt ju mootori küljest kadunud.
          Seal lingil on ehk abi nendest tabelitest ja gabariitjoonistest
          võrdlemisel ja kui veel vene keelt ka lisaks pusida...
          Võib-olla netist veel midagi täienduseks leiaks kui hästi otsida.
          Elektroonika töötab suitsu baasil.
          Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
          Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

          Comment


            #20
            Vs: Mootor

            Venekeelest ei saa mõhkugi aru kahjuks.
            Aga seal joonisel on see a) selliselt ühendatud, et mõlemad mähised on ju rööbiti, ehk mõlemat mähist(830 oomi ja 530 oomi) läbib vool, mis tuleb 220V-ist. Ehk voolutugevus 830 oom mähises on väiksem, kui 530 oom mähises. Ma kahtlen, kas selline olukord on hea. Üks mähis soojeneb ju rohkem , kui teine. Aga kui ühendada mähised omavahel jadamisi, siis ju tuleb ahela kogutakistus 830+530=1360 oomi. Sellisel juhul on voolutugevus mähistes võrdne ja soojust eraldub samuti ühepalju, kusjuures voolutugevus ja vastavalt ka soojuseraldus on väiksemad. Ehk sellisel juhul ei tohiks mootor kuumeneda nii palju enam. Kas see joonis b) loob sellised tingimused? Kas minu mõttekäik on üldse õige?
            Iga minutiga saan targemaks

            Comment


              #21
              Vs: Mootor

              Esmalt postitatud naftaliin poolt
              Vene keelest ei saa mõhkugi aru kahjuks.
              Aga seal joonisel on see a) selliselt ühendatud, et mõlemad mähised on ju rööbiti, ehk mõlemat mähist (830 oomi ja 530 oomi) läbib vool, mis tuleb 220V-ist. Ehk voolutugevus 830-oomises mähises on väiksem kui 530-oomises mähises. Ma kahtlen, kas selline olukord on hea. Üks mähis soojeneb ju rohkem kui teine.
              Teadmata mootori tüüpi, ei saa ka täpselt öelda, millise skeemiga ta tehase poolt töötama on mõeldud. Kõige levinum on joonise а) järgi, mis ei tähenda et selle mootoriga justnimelt nii peab olema. Lisaks faasinihke tegemisele, on kondensaatoril reaktiivtakistus (mahtuvustakistus), mis voolutugevust vähendab temaga jadamisi ühendatud mähises. Samuti on mähistel oma reaktiivtakistused (induktiivtakistused) ja 50Hz puhul on need palju suuremad alalisvooluga mõõdetud takistustest. Kui aga mähised liiga suure pinge saavad, tekib metallis magnetiline küllastumine ja induktiivtakistus väheneb siis järsult, vool suureneb liialt ja mootor kuumeneb üle.

              Esmalt postitatud naftaliin poolt
              Aga kui ühendada mähised omavahel jadamisi, siis ju tuleb ahela kogutakistus 830+530=1360 oomi. Sellisel juhul on voolutugevus mähistes võrdne ja soojust eraldub samuti ühepalju, kusjuures voolutugevus ja vastavalt ka soojuseraldus on väiksemad. Ehk sellisel juhul ei tohiks mootor kuumeneda nii palju enam. Kas see joonis b) loob sellised tingimused? Kas minu mõttekäik on üldse õige?
              Jällegi, alalisvooluga mõõtes võime 1360Ω saada, 50Hz puhul on see palju kordi suurem induktiivtakistuse lisandumisest. Lisaks, erineva takistustega koormustel jadamisi ahelas on ka eralduvad soojused erinevad (P = I² * R või siis P = U² / R, seega - sõltuvad takistusest), pealegi on siis joonise järgi ühel mähisel kondensaator rööbiti, mis teeb omad korrektiivid peale faasinihke tekitamise.
              Lisaks sellele paiknevad mootoris erinevad mähised ka erineva nurga all üksteise suhtes, kuidagi tuleks ka sellest tingitud mõju arvesse võtta...

              Kokkuvõttes, kõige õigem on kasutada tootja poolt just sellele mootorile mõeldud lülitusskeemi ja tööpinget, teised variandid on halvemad või ka seotud riskiga mootorile häda teha...
              Elektroonika töötab suitsu baasil.
              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

              Comment


                #22
                Vs: Mootor

                Nojah. Selles asi ongi, et ei tea mis marki mootor on ja selle originaal ühendusskeemi. Tuleb vist katsetada veel natuke. Proovin veel seda b) skeemi ka, ja kui ikka kuumeneb jubedalt siis on vist ikkagi 127V mootor. Annan teada ka kuidas asi areneb.
                Iga minutiga saan targemaks

                Comment


                  #23
                  Vs: Mootor

                  Seal joonisel see b) skeem. Kumb see suurema takistusega mähis on, Kas A või B?
                  Iga minutiga saan targemaks

                  Comment


                    #24
                    Vs: Mootor

                    Esmalt postitatud naftaliin poolt
                    Kumb see suurema takistusega mähis on, Kas A või B?
                    Siinkohal ei oska soovitada, minuteada on just töömähis
                    (see ilma kondensaatorita) suurema takistusega,
                    aga selle skeemi puhul ei või ka kindel olla.
                    Elektroonika töötab suitsu baasil.
                    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                    Comment


                      #25
                      Vs: Mootor

                      Ikka kuumeneb 5 minutit läks kauem aega küll, et nii kuumaks minna kui ennem, aga see vb sellepärast, et ma ta alumiiniumist plaadi külge kinnitasin.
                      Tundub, et tahab väiksemat pinget saada ikkagi.
                      Mis tuleks kasulikum? Kas teine mootor muretseda, mis töötaks 220V-ga, või mingisugune trafo, mis parajat pinget välja annaks?
                      Kui uus mootor vaadata, siis võiks natuke võimsam ka juba olla, ega see paha ei teeks.
                      Iga minutiga saan targemaks

                      Comment


                        #26
                        Vs: Mootor

                        Selle mootoriga ei olnud lootustki. Ei ole piisavalt võimas lihtsalt.

                        Aga huvitav milline mootor külmkapi kompressoris on? See on üsna vaikne ja äkki võimsust ka jagub. Keegi oskab öelda?
                        Iga minutiga saan targemaks

                        Comment


                          #27
                          Vs: Mootor

                          Kui täpselt järgnev jutt näitab külmiku kompressa mootori võimsust, ei tea, aga üks mu tuttav on kasutanud seda kompressorit autokummide ja mürgipritside täispumpamiseks, ning seda suudab see kompressor ilusasti teha.

                          Comment


                            #28
                            Vs: Mootor

                            Külmkapi kompressor on õli sees, mis parandab soojuse ärajuhtimist ning summutab ilmselt ka müra. Parem lahendus oleks ehk mingi kommutaatoriga mootor (kohviveski, mikser), mille samade gabariitide juures rohkem võimsust kui töökondensaatoriga või käivitusmähisega mootoril. Külmkapi kompressori tarbitav võimsus peaks jääma 50..150W vahele (Oka-l oli vist 100W).

                            OT: kas keegi on kunagi mõne kompressori laiali ka lammutanud ja õli seest välja võtnud?
                            Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                            Comment


                              #29
                              Vs: Mootor

                              Sellised kommutaatormootorite kasutamine, mis on kohviveskis või muudes sarnastes riistades on välistatud. Liiga palju pöördeid minutis, väga mürarikas+ elektromagnetiline müra. Kuumeneb kiiresti, ei ole mõeldud pikkadeks töötsükliteks. Tarvis ikka, et mootor minimaalselt 2 tundi järjest töötaks, kuigi parem oleks veelgi kauem, nii 12 tundi umbes.
                              Iga minutiga saan targemaks

                              Comment


                                #30
                                Vs: Mootor

                                Külmkapi kompressor mõeldud ju samuti tsükliliseks koormamiseks.
                                Siis jäävad ikkagi vaid kondensaatoriga või käivitusmähisega ~50W mootorid, mis võivad leiduda käiades, suuremates ventilaatorites jne.
                                Pesumasina mootor on vist liiga suur ning vajab jahutuspause?
                                Lisaks sellele on veel sisseehitatud reduktoriga mootorid, näiteks auto kojameeste oma, mille reduktorile ehk õnnestuks teine mootor külge aretada. Ilma aeglustava ülekandeta vist ei pääse.
                                Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                                Comment

                                Working...
                                X