Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Kui sa juba ise softi kirjutad, õpeta talle Gerberi fail selgeks. Sisuliselt tekstifail, peaks olema lihtsalt töödeldav.
Minu teada genereerivad kõik PCB editorid gerberi faili.
- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Gerber pole hea mõte, sest sisaldab radasid - plotter tahab aga lõikefaile, mille genereerimiseks omad progised, nt. CircuitCAM.
Mul on Protomati käsustik, RS232 kaudu tekstikäsud - väga lihtne teostada. Ehk siis - tee oma masin Protomatiga kompatiibliks ja saad kasutada valmis softi. Kasuta LPKF tööriistasid ka, neid saab Nylundist. Kallid on, kuid tegelikult sul alternatiivi pole.
Mõistlik oleks masin kõigepealt puurima õpetada ja siis liikuda edasi raskema poole.
Esialgu ostad noa millel tera on väljalükatav ja millel
saab nüri otsa ära murda ja harjutamist alustad lihtsast
suurte aukudevahega skeemist. Aluseks mille peal lõikad
näiteks nn soome papp, nuga rusikas käes ja toetub
kindlalt lauale, noa liikumist korrigeerid randmest,
vasaku käega juhid plaati, kõige hullem on vaheosade
ärakitkumine kuna pruuni, õhema fooliumiga plaati pole
enam saada. Kitkumiseks kasutan pehmemat nuga, lõikamise
noa käian välja poolikust rauasae lehest.
Sellise meetodiga ikka kaugele ei jõua, kodus kasutamiseks kasulik osta ikka söövituspulbrit ja peale triigitavat kilet.
"Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)
Koolis õpin praeg Unicami nimelise programmiga CNC masinatel freesimist/puurimist jms. Fail ise koosneb tegelikult ainult käskudest ja koordinaatidest ja suht lihtsa ehitusega. Laiend on .apt ja äki saaks ka seda faili plotterile ette sööta?
Trükiplaadi söövitamiseks sobib kodusel teel valmistatud lahus mis koosneb soolhappest ja vesinikülihapendist. Aega võtab aga asja saab. Soolhape veega pooleks ja mida kangem on vesinik seda parem.
Võib kasutada küll. Ujub kenasti mööda plaati ja söövitab. Aga ühest tabletist jääb kindlasti väheks. Paraku ise ei ole enam mitu aastat plaate söövitanud, seepärast ei mäleta milline on segu optimaalne koostis et ta kiiresti söövitaks. Kas ta ka tintelpenniga joonistatud rajad nahka paneb seda eioska ka õelda. Tollajal neid lihtsalt polnud. Päris mürki ei julge peale võtta kas oli ikka soolhape võib olla oli väävelhape. Proovige järgi ja andke teada kuidas kellelgi õnnestub. Kindlasti on kasu lahuse kuumutamisest.
Mul on CNC masin, esialgu puuris auke ainult, ja ei mingit mikrokontrollerit, asi otse arvutiga yhendatud ainult väike samm mootorite kontrollplokk vahel ja väheke demuxse. Freesi peale ple veel mõelnud sest seni käib asi nii et trykklaadi suurune asi papp alla mille peal on paber ja kõrvetab kuumaksaetud takistustraadiga rajad paberile, pärast nihutan selle trykkplaadile ja katan nitrovärviga, lasen kuivada ja võtan paberi ära ja on olemas radatega plaat ainult söövita. niipalju veel et win98 ja masin on p2 ja selle tegemise ajal täiesti koomas,ainult et radade laius on natuke ebayhtlane ja min. raja laius 2mm:S
Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Vaesel vene ajal kasutasin aastaid julma ja OHTLIKKU vahendit: kontsentreeritud lämmastikhaprt, mida sai igast karjalaudast. Söövitasin tavaliselt õues tuule käes veevanni kõrval, sest aurud on VÄGA MÜRGISED!!! kasutada kummkindaid! Plaat riputada 2 nugast nt. mähisetraadiga vertikaalselt happesse. Ise hoia end võimalikult eemale. Söövitus kestab 5..10 sekundit, siis plaat kohe vette. Pesta kohe sooja vee ja seebiga või pesupulbriga.
Kõik kasutatud vahendid loputada rohke veega. Ohutum on kasutada 10% lämmastikhappe vesilahust 40*C juures. Söövitus kestab ca 20 min. kuid plaati tuleb kogu aeg liigutada või lahu segada. Kasutan 12v makimootorit, mille võlli otsa kinnitasin rüüsiga roostevaba 2mm varda 2cm propelleriga. Rajad teen eelnevalt õlimarkeriga "edding" nr 140...142 /viimane nr läbimõõt/ Kvaliteet oleneb plaadi puhtusest ja siledusest. Augu servad tuleb hoolikalt markeriga sulgeda.
Harrastajad üle maailma on leidnud, et parim odav marker on:
STAEDLER permanent Lumocolor S.
Saadaval kontoritarvete poes. Kinnitan seda omast kogemusest. Söövitamisel tuleb siiski arvestada, et söövitusprotsess oleks hästi optimeeritud - lühike, soojas ja liikuvas lahuses (raudkloriidi silmas pidades).
Postitasin veel paar kodukootud trükkplaadivalmistusideed siia:
kas mõni cnc pingiga plaate vehkiv tegelane viitsiks ehk veidi oma protseduurikat seletada. Täpsemalt siis, et millega skeemi layout, millega postprotsessing ehk siis töötlused plaadile (või teed seda kõike korraga), mis mõõdus freesitera või graveerimistera.
Omal on mul kasutada Kosy2 pink, aga seni ei ole õnnestunud nii tihedat ja täpset tööd teha, et pcb peale radasid freesida saaks.
Comment