Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Toroidtrafo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Toroidtrafo

    Kas keegi oskab anda nõu kuidas oleks võimalik teha sellistele trafodele uued mähised ja kuidas oleks kõige otstarbekam vanad eemaldada, et seda traati hiljem veel kasutada saaks. Hea oleks kui saaks mingid valemid ka uute mähiste ligilähedasteks arvutusteks. Tänud kõigile, kes viitsivad vastata.

    #2
    milleks sul teda vaja on?

    Comment


      #3
      Vaja oleks seda võimendi tarvis.

      Comment


        #4
        kui võimsas võimendis?

        Comment


          #5
          kui sul toroidtrafot vaja, siis saada kasutajale KaruTEC privaatsõnum oma sooviga. tema firma tegeles nende mähkimisega.

          Comment


            #6
            jõutrafo põlveotsas isetegemine ja ümbermähkimine on asi, mida ei soovitaks ka vaenlasele mitte
            valmis toroidtrafosi oli millaski suht. odava raha eest end. ret-tehniku poes kunderi tänaval (tallinnas).
            GSM: 5039624

            Comment


              #7
              Pole see nii eriline midagi, on tehtud küll.
              Aega ja kannatust õuab tõesti. Ja suurt pinda, et põrandal vedelev traat sasssi ei läheks. Muud kunsti nagu ei ole.
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #8
                Vanade mähiste maha saamine - hakkad otsast harutama, iga keeru mahasaamiseks tuleb sul juba mahakeritud traat veel kord läbi tõmmata. Seega on soovitav seda mahakeritud traati võimalikult tihti ära lõigata. Kui mahakeritud traati üldse enam vaja ei lähe (trafode mähkimiseks teda nagunii kasutada ei saa eriti sest nurkasid on jämeda traadi seest kehv kätte saada) ning keerud on piisavalt harali võid proovida kohe mõlemalt poolt trafot traadid läbi lõigata ning siis sellised poolikud ringid maha rookida. Ja nii iga kihiga kuni primaarseni välja. Eeldatavasti on primaarsete ning sekundaarsete mähiste vahel isolatsioon.

                Mähkimine. Mul oli näiteks toroid piisavalt suure keskmise avaga, et seal mahtusid need Tevalos müüdavad vasktraadi poolid peaaegu tervenisti läbi, ainult pooli üleliigsed servad tuli lühemaks lõigata. Niiviisi oli trafot lausa lust mähkida, ei mingit traadihunnikut kusagil. Ja toroidide mähkimine käibki tegelikult nii, et "tikitakse" spetsiaalsel piklikul alusel oleva traadiga südamikust läbi.

                Comment


                  #9
                  Veel kavalam toroidi kerimine käib nii, et keritakse kõige pealt traat sellisesse ringi kujulisse kerasse (teise toroidse aluse peale) mis käib läbi toroidi ava ja siis sellelt aluselt keritakse trafo toroideile. Saab ka käsitis.

                  Comment


                    #10
                    Kunagi avaldati vene "Raadios" kerimispingi joonised ja seal kasutati suhteliselt suure läbimõõduga poolialus (aga väikese ristlõikega, et mahuks toroidist võimalikult vabalt läbi) mähisetraadiga, mis käis toroidi seest läbi. Võib-olla on need joonised isegi alles.

                    Comment


                      #11
                      See riistepuu on piisavalt keeruline et seda järgi teha mõne trafo jaoks. Jämedamat traati saab mähkida kui see piklikuks kokku murda (sujuvalt) pikkusega 0,5-0,8m. Sinna peale tuleb jäme rüüs peale tõmmata, et mähkides traadi isolatsiooni maha ei kratsiks. Rüüsi asemel käib termotoru kaa neid on igas läbimõõdus saada.

                      Comment


                        #12
                        Yhes Radio'os (aastat ega numbrit kahjuks ei maleta) oli kord juttu toroidi kerimisest koduste vahenditega. Pxhimxtte ytles juba Moi ara. Selle rxngana kasutati seal jalgratta ilma kodarateta rehvi, mis oli yhest kohast lahti saetud, et saaks ta toroidist labi pista. Pistetakse toroidist labi ja siis keritakse veljele traati teatud arv keerde. Ise pole veel proovinud aga tulevikus teen kindlasti ja siis oskan tapsemalt raakida.

                        Comment


                          #13
                          Olen ise käsitsi mähkinud, tuleb lihtsalt jälgida, et traat sassi ei läheks ja võimalikult täpne pikkus traadile välja arvutada.
                          "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

                          Comment


                            #14
                            Vs: Toroidtrafo

                            Kas nii saab hea võrgutoitele mõeldud toroidtrafo südamiku, et kerida elektrotehnilisest plekist rull ja keevitada ühest kohast, mõlemalt poolt risti plekid omavahel kokku. Kas südamikus tohib tekkida vooluring, või on pleki takistus selleks piisavalt suur?

                            Comment


                              #15
                              Vs: Toroidtrafo

                              Väike eksitus, ma ei keri toroide. Aga oomipoest peaks saama eritellimusel üht-teist. Enamasti aga piisab kataloogivalikust.
                              Vaata virx, kui sa elektrotehnikat natukenegi jagaks siis sa ei küsiks sellist küsimus Ok, ma ei irise. Vooluring tekib paralleelselt mähistega, seega on oluline et plekk oleks vahelt ja servadest isoleeritud. Samuti peab plekk olema õhem kui toitepinge sageduse skin-effekti sügavus.

                              Comment

                              Working...
                              X