Otsustasin ise teha lükandvärava automaatika kasutades sellist automaatikat http://www.velleman.be/nl/en/product/view/?id=352746 ja sellist ajamit http://www.handymann.ee/cart/view_pr...?product=11750 kuid küsimus tekkis ajami toitega, tarbib ta voolu kuni 12v ja 20A. Millist alaldit peaksin kasutama ja kust seda leida? Ise olin valmis juba kasutama auto akulaadijat, kuid kas see on ikka hea mõte?
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
Värava automaatika
Collapse
X
-
Vs: Värava automaatika
seetõttu tahtsingi kasutada Handymanni vintsi kuna seal juba vastavad releed juba kaasas. Kuid rooli hammaslati mootor on ka idee, kuid kas see mootor pole võrreldes antud vintsiga kallim. Raske on hinnata kui palju jõudu kulub värava liigutamiseks seetõttu leidsin et vints on kindlapeale minek.Arvan et arvuti toiteplokk ei pea vastu vintsi toiteks. Selge et päris 20A tarvis ei lähe.
Comment
-
Vs: Värava automaatika
autolammutusest saad jupid vägagi odavalt. ma küll ei tea, palju need seal maksavad, kuid kojamehe mootorid sain mina 100.- tk, mis pole üldse kallis.
tiguülekanne suudab avada kõike st jõudu on küll ja küll selle värava avamiseks.
arvuti toitekas (võimsam) annab sulle ka 50A kui väga vaja on.
Comment
-
Vs: Värava automaatika
Tiguülekanne? Avatakse vast ikka autoväravat, mitte jalakäia oma - kiirusest jääb väheks.
Mitme kiloga peab tõmbama? Kõige kodusem vahend on ehk "sauna"kaaluga tõugata - vaevalt see üle 120 kg on.
Aga äkki avaldab teemaautor skeemi kuidas tal see süsteem töötab - kas mootori võllile toetuv hammaslatt? Või minna kõige lihtsamat teeh - 2 mootorit trossidega - üks sikutab lahti, teine kinni?
Mismoodi liugvärava tasakaalustus(vastukaal) toimub? Kas liikuvad osad on õhtuse lörtsi eest kaetud, mis hommikul jäätub.
Väga viisaka molje jätavad pöördväravate komplektid kuid neid vist põlve otsas on raskem teha.-
Comment
-
Vs: Värava automaatika
Vintsi jaoks soovitaks tõesti vana akulaadijat (oli vist start 1, puhas trafo ja dioodid) olen ise sellisest kastist suht pikka aega järjest 25A voolu tarbinud ja ainuke asi mille vahetasin juba aastaid tagasi oli laadimis ja käivitus reziimi lüliti(käivitusvoolu oli seadmel lubatud vist kuni 80A lühiajaliselt). Uuemad olid erinevate elektrooniliste juhtimissüsteemidega ja mitte nii töökindlad.
Üks soovitus veel pane mõlemasse trossi otsa kompenseerimis vedrud ka, muidu peavad lõpulülitid olema väga täpselt reguleeritud ja ikka võib hakata kinnitusi või trossi lõhkuma.
Comment
-
Vs: Värava automaatika
kojamehe mootor jääb kindlalt nõrgaks,(kuumeneb üle, kulub) Veendusin kui ehitsin kunagi jalaga vajutatava autopumba silindrist ja suurest teoülekandega maasturi kojamehe mootorist komperessori.
kui huvi on võin pakkuda odavalt auto roolivõimendi teoga mootorit.
Muide kas ei oleks lihtsam (odavam)kasutada roolilati asemel jämedat keermevarrast.
Comment
-
Vs: Värava automaatika
Esmalt postitatud ahtoj poolt... auto roolivõimendi teoga mootorit...
Esmalt postitatud ahtoj poolt... kas ei oleks lihtsam (odavam)kasutada roolilati asemel jämedat keermevarrast.
millegipärast arvan, et keermevarras temperatuuritundlikum ja suurema hõõrdumisega, vastukaalub lihtsam ja kompaktsem konstruktsioon ...
kui vanade tööstusseadmete lammutamiseks läheb võib ka hammasrihm ajamitele ja suruõhusilindritele silma peale visata.
Comment
-
Vs: Värava automaatika
Netuke lisan omaltpoolt kogemusi.
Proovisin tiibvärava automaatikat teha. kasutasin selleks sat-tv taldriku pöörajat (kandis black jacki nime vist), see töötab 12...30 V pingega ja jõudu ka ülearu, sees on tal vist mingi kruvi ülekanne. Igatahes ühe väravapoole sain tipp-topp liikuma, teine jäi seisma analoogse pööraja puudumise taha. istantsjuhtimiseks kasutasin vanat mobiili lühivalikuga. Katsemudel igatahes toimetas hästi.Forget the net. Switch on the set. Warm it up slow and go. Light the tubes, bask in the glow. Surf shortwaves on your old radio.
Comment
Comment