Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Diood(auto tulede autom. lülitamine)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Diood(auto tulede autom. lülitamine)

    seletab mulle keegi ära mismoodi neid dioode kasutatakse
    seda ma tean ,et nad juhivad voolu ühes suunas...
    aga kust ma seda teada saan palju ta seda voolu läbi suudab lasta õigetpidi ja palju ta tagurpidi plokeerida suudab ennem kui läbi läheb? oleks vaja selliseid võimsamaid dioode...,et auto lähitulesi läbi lasta...ja siis ,et kas sellised dioodid nagu generaatoril on ei sobi selleks?

    #2
    Seda kõike näed dioodi andmelehelt. Dioodi max. pärivool (Ifmax) on see max vool, mida ta läbi lasta suudab. Voolu on 2 liiki, impulssvool on suurem kuid impulsi kestus limiteeritud. Inimese moodi: sa võid dioodist ka hetkeks suuremat voolu läbi lasta ilma et ta maha põleks.
    Päripidi ühendatud diood ei ole ideaalne värk, tema peal langeb pinge umbes 0,6V. Kui järgi on suur koormus, ütleme 10A, tähendab see juba üsna suurt võimsust (6W) mis eraldub ainuüksi dioodi peal. Diood kuumeneb ja pead ta radika peale panema.
    Vastupidi lülitatud diood ei juhi kuid kui vastupinge läheb liiga kõrgeks, üle Ur max'i, põleb diood maha.
    Arvestades, et generi pealt toidetakse kogu auto elektrisüsteemi, võiksid nad kõlvata küll.
    Milleks on vaja lähituled läbi dioodi ühendada?
    - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
    - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

    Comment


      #3
      võimalik ,et lähituled just läbi dioodi ei lähe aga kabariidid küll...
      ehitan seda tulede värki ,et ise põlema läheksid kasutades 1 releed paari dioodi ja veel mõnda vidinat. Aga kui dioodiga teha ei saa siis tuleb vist rohkem releesi kasutusele võtta

      Comment


        #4
        Katsu oma skeem nii sättida et diood jääks relee juhtimise ahelasse või gabariitidele sest 0,6 V pingelang ei tee kindlasti öösel nähtavust paremaks.
        Elekter on niisugune asi mida ei näe, aga tunned - ja kui tunned siis enam ei näe

        Comment


          #5
          Kasuta Sotky dioode neile jääb pinget peale 0,25-0,11V. Selliseid elukaid leiad vanade arvuti toiteplokkide seest. Sealsetel eksemplaridel on tavaliselt 2 dioodi ühes kestas. Saad paraleeli ühendada. Radika muret eriti pole, paned olemasoleva isoleermaterjali vahele ning keerad kruviga korpuse külge. Üks aga siiski on: Sotky dioodid taluvad väikest vastupinget. Tavaliselt mitte üle 40V (ka pingeimpulsud kaasa arvatud)

          Comment


            #6
            (Esi)tuledesse peaks pinge ikka läbi relee jooksma ja tavaliselt on se relee juba olemas. Hullem ongi see et sa pead selle leidma ja veel klemmid ka desifreerima, st teadma mis ja kuhu. Tulede lülituseks on vaja sel juhul vaid kahte dioodi, mis kannatavad relee mähise voolu.
            ehh... andrjusa

            Comment


              #7
              Aga kasutage signalisaatorit ! Tuleb ehk lihtsam ühendada; ja ei ole hirmu, et tuled koormavad akut starteri ajal
              http://www.hot.ee/haitek/tuled.jpg
              see ümar junn seal on kas summer või signalisaator (lamp).
              Head susserdamist !

              Comment


                #8
                Omal selline süsteem, et tuled lähevad põlema 5s peale õlirõhu tekkimist. 555 timer asja tuumaks ja relee.
                "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

                Comment


                  #9
                  Omal selline süsteem, et tuled lähevad põlema 5s peale õlirõhu tekkimist. 555 timer asja tuumaks ja relee.
                  see ka täitsa hea mõte

                  Comment


                    #10
                    Omal selline süsteem, et tuled lähevad põlema 5s peale õlirõhu tekkimist. 555 timer asja tuumaks ja relee.
                    Aga kas siis kauged tuled lülitavad kuidagi lähemaid välja ka ? ???
                    Head susserdamist !

                    Comment


                      #11
                      tegin siis mingi asja valmis 1 relee 3 dioodi ja 1 pingemuunduriga...homme panen peale ja vaatan kaua ja kuidas toimib

                      gabariidid lähevad süüte sissekeeramisel juba põlema...pooled siis kui auto mootor töötab. Pooled kustuvad ära kui pana täistuled ja kui keerata tulede lüliti parkide peale...selleks ,et gabariite ka töötava mootoriga kustu saada oleks vaja mingi lisalüliti kuhugi monteerida. Saaks ka paremini teha...aga selleks vaja rohkem juppe

                      Comment


                        #12
                        See süsteem on nii, et kui auto käima paned lülitab pargid ja lähi sisse. Kui keerad ise pargid põlema siis süsteem laseb lähituled maha. Ühesõnaga asja point on selles, et päeval ei unustaks öösel keerad ju ikka ise.
                        Ja see nõue on neile süsteemidele ka (paljud seda ei arvesta)- Peab olema võimalus ainult park tuledele lülitada - muidud ülevaatusel läbi ei lähe.
                        "Computers in future may weigh no more than 1.5 tons."(Popular Mechanics, 1949)

                        Comment


                          #13
                          ehitasin mis ma ehitasin...2 releed ja peotäis dioode läks...

                          releede puhul oli see jama ,et nad kippusid ise kuidagi läbi mähise voolu peale jätma või mida iganes...

                          Comment


                            #14
                            Näita siis kuidagi skeemi teistele ka- saad teada mida valesti tegid ???.
                            ehh... andrjusa

                            Comment


                              #15
                              Selle teema nimeks oleks rohkem "autotuled" pidanud olema, mitte nii väga "diood",kuid see selleks. Kuna siin kiskus jutt auto tuledele, ehk on ka sellest lingist kellelegi kasu
                              http://my.tele2.ee/vigri/paevatuled.html
                              Kommentaariks ehk, et päris hästi on automatiseeritud ja häid nõuandeid saab ka. PS.kasutuses on nii dioodid kui ka releed

                              Comment

                              Working...
                              X