Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mehaanilise spidomeetri käitamine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mehaanilise spidomeetri käitamine

    Ehk siis sai autole alla selline käigukast,kus ei ole trossi kohta. Siit küsimus:kuidas oleks kõige lihtsam lahendada spidomeetri käitamine?
    Ise mõtlesin kasutada Kamazi spidomeetri samm-mootorit,mis on kolme faasiga
    ja omab kolme transiga võimendit.Andur on sama põhimõttega kui mootorgi.
    Kahjuks pole autol ühtegi asja,mis pöörleks õige kiirusega.Kuna spidomeeter
    peab tegema 1 pöörde meetri kohta,siis ei saa seda ei kardaanilt ega rattalt
    võtta.Kui keeruline oleks teha selline muundur,mis muudaks näiteks kardaanilt või rattalt magnetanduriga saadava signaali samm-mootori õigeks pöörlemiseks?Või on veel mingi parem moodus selle probleemi lahendamiseks?

    #2
    Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

    Kunagi kasutasin lisa-spidomeetrina jalgratta spidot: lisaks täpsemale näidule veel kõik hüved, keskmine kiirus, stopper ...
    Alguses koefitsendi paika saamine oli natuke nuputamist, aga ise olin rahul.
    Head susserdamist !

    Comment


      #3
      Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

      Esmalt postitatud urmo poolt
      Kunagi kasutasin lisa-spidomeetrina jalgratta spidot: lisaks täpsemale näidule veel kõik hüved, keskmine kiirus, stopper ...
      Alguses koefitsendi paika saamine oli natuke nuputamist, aga ise olin rahul.
      Enamasti on neil ju kuni 80km/h maksimum, või eksin?

      Comment


        #4
        Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

        Praegu ongi jalgratta oma peal,aga sellel on see häda,et pimedas ei näe ja
        üldse on ekraan liiga väike.Samuti ei taha need väiksed andurid eriti kesta.
        Raske on tööandjale läbisõitu öelda,kui jälle üles ütleb.

        Comment


          #5
          Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

          Esmalt postitatud Rainer30 poolt
          Kahjuks pole autol ühtegi asja,mis pöörleks õige kiirusega.Kuna spidomeeter
          peab tegema 1 pöörde meetri kohta,siis ei saa seda ei kardaanilt ega rattalt
          võtta.
          No ratta (eriti mittevedava) pealt peaks küll masina liikumiskiirusest tõese info saama. Poogi sinna mõne ABS-süsteemiga auto andurid külge,sealt saad juhtimpulsid. PIC-i mehed ehk aitavad sobiva kontrolleri konfida, mille väljundist tüürida (läbi puhvrite muidugi) stepperit ja ongi su spidomeeter valmis.

          Comment


            #6
            Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

            jalgratta spidodel enamasti kiiruse piiriks jah 99km/h vms. sellest saab mööda, kui konfida spidokas 2x suurema ratta peale ja siis kiirus on pole väiksem tegelikust. läbitud teepikkus samuti. ratta külge magneti lisamisel tuleks ka vastukaal panna. 100km/h annab see mõnegrammine erinevus juba tunda
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

              Minu isendil on max kiirus 199 km/h. Ja anduriks herkonid, töötab küll.
              Pimedas jah, on kehva, aga harjub ära.
              Head susserdamist !

              Comment


                #8
                Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

                Kas sellel kastil elektrispidomeetri andurit pole? Või saab see mudel info ABS-ist?

                Comment


                  #9
                  Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

                  Esmalt postitatud Heinar poolt
                  Kas sellel kastil elektrispidomeetri andurit pole? Või saab see mudel info ABS-ist?
                  Anduriga on selline lugu,et kardaani ja kasti vahele käib 10 auguga seib.
                  Sellelt seibilt loeb signaali ABS-i anduri taoline induktiivandur.Algul sai tehtud
                  1 auguga seib ja 3 andurit.Niimoodi asi toimis,kuid spidomeeter käis umbes
                  poole kiiremini.Sellise süsteemi järgi ei saa ka ratta pealt võtta,kuna ratta
                  ümbermõõt on umbes 1,74 m.Seega on siin kaks võimalust:kas lõigata
                  mingi arv impulsse maha või on siin veel mingi selline variant,mille peale pole
                  veel tulnud.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

                    Signaal jagada kahega, selliseid jagureid peaks küll leiduma.Ja kui nii ei saa täpseks, siis tuleb rohkem auke puurida ja suurema arvuga jagamise kivi panna.
                    Millegipärast arvan, et ka sellele jalgratta spidole saab valgustuse panna.Muidugi tuleb teine lahti teha ja siis juba mõttekam kuhugi kella(spido) asemele panna armatuuri.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Mehaanilise spidomeetri käitamine

                      Jalgratta spidol võimalus valida ratta ümbermõõt alates 30 (ei mäleta täpselt) kuni 390 cm; kui 174 cm on ümbermõõt, siis see mahub piiridesse.
                      Kui andur edastab erineva arvu impulsse, siis kõige lihtsam koefitsendi saamine on see: mõõta ära ühest impulsist teiseni läbitud tee.
                      Oma spidol oli peal märk, mis impulsi saabudes kustus ja järgmisega jälle tekkis; sai siis autot veeretatud 10 impulsi jagu ja mõõdetud läbitud tee; vastuseks saadud cm-d jagasin 10-ga ja oligi piisava täpsusega koefitsent olemas.
                      Head susserdamist !

                      Comment

                      Working...
                      X