Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrimootori automaatne start...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrimootori automaatne start...

    Oleks selline mure, et panna 12V el.mootorite ette seadeldis, mis sisse lülitades tõstab pinge 0-12(V) mingi 5s. jooksul. Tegemist on laste elektrilise ATV-ga. Kui kellelgi on häid ideid siis palun jagage!

    Liasan ka manuali, kus on el. skeem http://www.pegperego.com/pegcatalogu...I000501G23.pdf
    viimati muutis kasutaja mõttetus; 16 May 2007, 15:44.
    CircuitMaker ikka abiks...

    #2
    Vs: Elektrimootori automaatne start...

    Esimese asjana tekib kohe küsimus, mis mootor on? 12V on mootori kohta väga vähe infot. Voolu tarbimine on kohe esimene takistus skeemi juures. Võib sulle anda nn mikromootori juhtimiseks skeemi, aga seal masinas põleb see suure voolu tarbimise tõttu suht kiirelt maha.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrimootori automaatne start...

      Njah infot selle kohta siis niipalju, et I käik 1,5 ohmi ja II käik 0,9 ohmi. Alalisvoolu mootorid, akudeks kinnised pliiakud 8Ah ja 12 Ah 12V. Arvestada võib kuni 13,85V - 11V
      CircuitMaker ikka abiks...

      Comment


        #4
        Vs: Elektrimootori automaatne start...

        manualis on kirjas, et kasutusel on 2*140W mootorid, seega teise käigu juures võib koormus olla isegi 25A ja kihu pealegi, seega tegelik koormustakistus jääb kuskile 0,5 oomi kanti.
        kõige lihtsam lahendus kiiruse sujuvamaks kasvuks on panna jadamisi mõlemale motorile vahele takisti ca 0,5...1 oomi. startimisel väheneb vooluimpulss ja mootor kogub koormusel aeglasemalt pöördeid. kiiruse kasvades mootori koormatavus pisut langeb - väheneb pingelang takistil ja mootori pöörded kasvavad. puuduseks on natuke madalam lõppkiirus, kasuliku energia soojuseks kütmine ja masina vähenenud võimsus(kui laps suuremaks kasvab ja raskemaks muutub). plussiks lihtne teostada ja odav
        teine lahendus lõhnab PWM järgi, kus pedaali nupu vajutamisel hakatakse kondet läbi takisti laadima ja siis selle konde pealt saadava pingega reguleeritakse pulsi täituvust. võiks siis muidugi pedaali alla juba ka pote paigutada, et siis pedaali asendist sõltub kiirus, aga vaevalt laps selle pedaali tundlikusest aru saab. samas õpivad nad kiirelt igasugu lollused selgeks, mis see pedaal õppida pole. pealegi tulevikus on päris autoga äkki lihtsam, kui pedaali tunnetus olemas. puuduseks ilmselt hind ja aeg, kuna ise sa vaevalt seda teed ja tegija leidmine võtab aega. olenevalt transsidest lõppkiiruse kadu peaaegu puudub. survetundliku pedaali meisterdamine on keerukas ja osta sellist asja sa ilmselt ei taha(kui hindu oled näinud)
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: Elektrimootori automaatne start...

          Kondekas vahele oleks tore aga kahjuks ei saa ma simulaatori peal selle väärtusi ja abi oleks teretulnud nt. valemite näol või siis mingi valmis idee. Nüüd tuleb meelde, et föönidel ja paljudel teistel asjapulkadel on ka selline jubil vahel aga need palju väiksema võimsusega.
          CircuitMaker ikka abiks...

          Comment


            #6
            Vs: Elektrimootori automaatne start...

            Esmalt postitatud mõttetus poolt
            Kondekas vahele oleks tore aga ...
            Kui need on alalisvoolu mootorid ja toide samuti alaline, pole kondest üldse abi.
            - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
            - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

            Comment


              #7
              Vs: Elektrimootori automaatne start...

              Miks jalgratast leiutada - valmis PWM-lahendus: Paguo nr.12, 2002, lk. 48-49
              http://publ.lib.ru/ARCHIVES/R/''Radio''/
              Tegemist siis "elektroonilise gaasipedaaliga", kasutatud on õmblusmasina pedaali :-)

              Comment


                #8
                Vs: Elektrimootori automaatne start...

                Tänud vaiko. Aga ikka oleks vaja sellist junni mis läheks + või - vahele, sest sellel asjal on veel garantii ja kapitaalset ümberehitust ei taha teha. Mingil õmlusmasinal on see asi lahenddatud grafiidiga, takisti ja kondekaga ja mootor on vahelduvvoolu oma, kuid see ei sobi. Asi peab toimuma automaatselt, mingi aja jooksul.
                CircuitMaker ikka abiks...

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrimootori automaatne start...

                  Akkutrelli kiiruseregulaatorist saaks äkki aretada?
                  MINULE EI MEELDI KUI MÕNINGAD ISIKUD MINU POSTITUSI MUUDAVAD,
                  KUI POSTITUS EI SOBI SIIS PALUKS SEE KUSTUTADA !

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrimootori automaatne start...

                    OK. Teema lõpetatud. Põhiidee jäi siiski tabamata - asi peab tõstma V-d automaatselt 2-3s jooksul ca. 3-max.
                    CircuitMaker ikka abiks...

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektrimootori automaatne start...

                      No me saame aru küll, et on vaja "soft start" skeemi; aga sellist lahendust, mis ka töötab, ei oskanud keegi välja pakkuda.
                      Head susserdamist !

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrimootori automaatne start...

                        Tekkis teemaga seose sihuke idee, et teha nagu kaks käiku: esimene läbi takisti ja teine läbi väljatransi. Et siis pedaali vajutusel saaks mootor esialgu voolu läbi takisti kuid RC-ahelaga juhitav trans lülituks sisse paar sekki hiljem. Kuna viide on suht suur, siis ei tohiks lülitus ka liiga järsk olla mu arust (oleneb muidugi transist). Loodan, et ma väljendasin ennast arusaadavalt. Aga kuna mul kogemusi selles vallas eriti pole, siis soovitaksks enne ehitamist ka asjatundjate arvamust arvestada

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektrimootori automaatne start...

                          kui on veel garantii ja suuri ümberehitusi teha ei taha, siis ongi kõige lihtsam jadatakisti. pool oomi kummalegi mootorile ja asi mutt. 25W isendist peaks piisama. 140W mootor suudab startimisel võtta ligi 300W, aga seda ainult hetkeliselt. selle momendi jooksul püüab mootor ennast nimipööretele kiirendada ja see on "jõnks", millest sa tahad ilmselt lahti saada.
                          pinge ruut jagatud võimsusega on takistus: 12*12/300=0,48 oomi seega poole oomi lisamisel jääb mootorile stardimomendil ca pool aku pingest, mis peaks 12V mootori suht uimaseks tegema. liikuri kiiruse kasvamisega vähenem mootori koormus(ta ei pea enam kiirendama) ja mootori tegelik koormustakistus suureneb. kerge lapse korral siledal maastikul võib mootori tegelik tarbimine olla pool niivõimsusest või väiksem. 12*12/70=2,06 oomi, sellest järeldades jääb mootori poole koormuse juures takistile viiendik pingest ja mootori pöörded peaksid olema ca 80% maksimaalsetest.
                          teemaalgataja tahtis valemeid ja arvutuskäike või valmislahendusi. kui see ei ole piisavalt lihtne ja valmis lahendus, siis soovitan tal minna poodi ja osta isend, millel on juba tehase poolt sujuv kiirendus.
                          NB: reaalseid arvutuskäike ei ole sellele tekstil taga. numbrid on ainult informatiivsed ja vihjavad suurusjärkudele, et tekiks mingi pilt asja toimimisest. tegelik pilt takisti lisamisel on sootuks teistsugune ja võib teoreetilisest väljapakutud variandist erineda
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektrimootori automaatne start...

                            Takisti asemel võib võtta ka rull juhet, ntx 20 meetrit 2x0,75mm² lambijuhet. Ühes otsas sooned kokku, teised otsad aku vahele. Kui jääb uimaseks, lõikad rulli lühemaks.
                            Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektrimootori automaatne start...

                              20 m lambijuhet on vist päris suur kera aga selle induktiivsus aitaks kah stardi pehmendamisele natuke kaasa vist.

                              Comment

                              Working...
                              X