Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

palun abi skeemi juures

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    palun abi skeemi juures

    terv

    Otsustasin endale võimendite hingeelu veidi selgemaks teha, alustuseks valisin ühe autovõimu, millel ehk algaja jaoks lihtsam ülesehitus. Skeemi kuskilt leida polnud, niisiis tuli see (väh minu jaoks) suure vaevaga trükiplaadilt "välja lugeda". Visandamiseks kasutasin SiMetrix'it.


    Siin ta siis on. Ma olen 99% kindel, et midagi ei klapi. Mulle jääb see eelvõimenduse pool igatahes segaseks...negatiivsest tagasisidest saan vaid aru.
    Oskajamad inimesed võiksid skeemi üle vaadata - ehk jääb midagi silma. (palun ärge paigutust vaadake )
    Põhiküsimus oleks see, et kuidas ma saaks võimendi lõputransside vabavoolu (quiescent current) suurust muuta? Kas takid R8 ja R9 mängivad rolli? Teiseks, mis eesmärk on sellel keskmisel, suht isoleeritud ja kahe väljaviiguga osal?


    PS: kahepolaarne toide, üleval -20, all +20.

    Suur tänu kõigile, kes abistada viitsivad!

    drez aka ati
    Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

    #2
    Vs: palun abi skeemi juures

    Q1,2,4,5 tuleb emitterid ja kollektorid ära vahetada.

    R8 ja 9 muudavad jah lõputrantside tühivoolu. Muuda ühte neist kui vaja.

    Seal peaks veel vigu omajagu olema

    Comment


      #3
      Vs: palun abi skeemi juures

      uurisin ja puurisin veidi, ning tegin mõningaid parandusi:


      selle keskmise osa eesmärk jääb mulle ikka segaseks...ühenduses väljundtransside emitteritega ja 5V toite saab väljastpoolt...

      urmas78, kas ma võiks siis näiteks taki R9 potekaga asendada ja sealt kruttida?
      Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

      Comment


        #4
        Vs: palun abi skeemi juures

        Auto võim +-20V toide. On sul toite muundur olemas võimu jaoks. Kui ei, siis soovitan sellega kõigepealt tegeleda. Ja kas lihtsam poleks ehitada kivivõimu? Transside puhul peavad ju kõik karatketistikud õiged olema. Oskad sa sellise skeemi puhul öelda, mis tüüpi iga transs seal on? Igatahes, edu sulle!

        Comment


          #5
          Vs: palun abi skeemi juures

          virx5, ma ei üritagi võimu ise ehitada...lihtsalt võtsin ühe autovõimu aluseks, et veidi ehitust ja tööpõhimõtet õppida. Transside tühivoolu kohta küsisin, sest tahaks seda isendit veidi A klassi poole nihutada.
          PS: kõigi komponentide väärtused ja karakteristikud on mul olemas, lihtsalt trükiplaadi pealt skeemi mahalugemine tekitas/tekitab raskusi.
          Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

          Comment


            #6
            Vs: palun abi skeemi juures

            ehk avalikustad ka algallika,ehk siis aparaadi millelt skeemi maha joonistasid?

            Comment


              #7
              Vs: palun abi skeemi juures

              Avalikustan ikka. Tegu Autostudio CB-450i võimendiga, 4x45W RMS, THD oli vist 0,5% nominaalvõimsusel...usutavus muidugi kahtlane
              Niipalju kui ma olen vaadanud, siis pea kõik sama võimsusklassi võimendid on sarnase (et mitte öelda sama) ehitusega.
              Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

              Comment


                #8
                Vs: palun abi skeemi juures

                nüüd on kaks võimalust,sa kas valisid väga ebastandartse skeemilahendusega aparaadi,või oled skeemi valesti maha joonistanud.
                ei meeldi mulle Q12/11/10/7.kohe üldse ei meeldi

                Comment


                  #9
                  Vs: palun abi skeemi juures

                  Soovitan spikerdada - sikuta netist skeem.

                  Mul õnnestus ühele sony autovõimendile $5 eest skeem maha laadida, mille järgi noorem vend 1-2-3 romu korda tegi.
                  If you think education is expensive, try ignorance.

                  Comment


                    #10
                    Vs: palun abi skeemi juures

                    kreeklane, skeem võib tõepoolest olla valesti maha joonistatud, seda ma ka mainisin eelmistes postitustes...kui ikka tööpõhimõtet ise ei tunne, tulevad "ebakõlad" sisse
                    Mind see eelvõim hetkel väga ei morjendagi, tahaks esialgu ikka seda tühivoolu timmida.
                    Simuleeriks kogu skeemi meeleldi SiMetrix'is, aga kahjuks ei leidnud KSA733 transile SPICE mudelit, paarilise oma on küll olemas (KSC945).


                    andreie, sellele loomale kardetavasti küll netist skeemi ei leia, see tootjagi on vaid baltimaades tuntud.
                    Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

                    Comment


                      #11
                      Vs: palun abi skeemi juures

                      vaatame teda siis teiselt poolt.skeem oleks natuke rohkem arusaadav kui Q1/Q5 oleksid n-p-n transistorid,Q2/Q4 aga p-n-p
                      Q3 aga vahetada omavahel K ja E
                      (seda juhul,kui V2 on ikka +20V)

                      Comment


                        #12
                        Vs: palun abi skeemi juures

                        Esmalt postitatud ati poolt
                        tahaks esialgu ikka seda tühivoolu timmida.
                        Alustuseks vaja teada R3,4 suurused ja pingelangud neil.
                        Kui Q3 on npn trans siis K, E skeemil vahetusse ja mõõdad K-E vahelise pinge ära, peaks olema 2,3-2,4V. Kui tahad lõppude algvoolu tõsta siis tuleb vähendada Q3 B-E vahelist takistust õige vähe, samas jälgida pingelangu R3,4 peal, et lõppudele liiga ei teeks.
                        Küllaltki kergelt võid vale liigutusega lõppudest ilma jääda.
                        VÕIMENDITE REMONT ja KAASAJASTAMINE

                        Comment


                          #13
                          Vs: palun abi skeemi juures

                          R3 ja R4 suurused on 0,1Om, kuid pingelange ei õnnestu miskipärast mõõta, null mis null volti. Q3 on NPN, vahetasin E ja C ära. Pinge Q3-e E ja C vahel on 1,96V, takisti B ja E vahel 2,7 KOm.

                          kreeklane, V2 on jah, +20V, teen muudatused nagu soovitad...püüan lõpuks selle skeemi ikka korda saada

                          edit: veel üks versioon...
                          viimati muutis kasutaja ati; 18 m 2007, 21:11.
                          Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

                          Comment


                            #14
                            Vs: palun abi skeemi juures

                            Esmalt postitatud ati poolt
                            R3 ja R4 suurused on 0,1Om, kuid pingelange ei õnnestu miskipärast mõõta, null mis null volti. Q3 on NPN, vahetasin E ja C ära. Pinge Q3-e E ja C vahel on 1,96V, takisti B ja E vahel 2,7 KOm.
                            1,96V vähe, seetõttu algvoolu ja pingelangu pole. Kui B-E vahel 2,7k siis B-K vahel ~4k, jäta tester R3,4 äärmistele otstele jälgimiseks ja pane 2,7k takile paralleeli 50k seadepote max asendis, jälgides testrit hakka tasakesi pote takistust vähendama kuni tester näitab umbes 10 mV. Mõõdad pote takistuse ära ja asendad hariliku takiga. Nüüd soovitav kontrollida kas võim tavakasutuses liiga kuumaks ei lähe, 50mA algvool autovõimule peaks paras olema.
                            VÕIMENDITE REMONT ja KAASAJASTAMINE

                            Comment


                              #15
                              Vs: palun abi skeemi juures

                              just, Jyrka, B-K vahel on takk 4,7KOm

                              Kuidas sa pingelangu järgi voolutugevuse arvutad? Kas pinge jagatud takistusega - U/R? siis ehk... 0,01/0,1=0,1A=100mA /2 sest transse on kaks?

                              Algvoolu seadmise ajal peaksid transid ilmselt radika küljes olema...muidugi kui hoogu satun, pole ka sellest suurt kasu

                              tänud ka vahepeal
                              Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab.

                              Comment

                              Working...
                              X