Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

    Seda muidugi,et saab piirata mootori voolutarvet,kuid peab olema ka teada mingisugune aimus "kütuse" jäägist.Samuti oleks lihtsalt ilu pärast.Ampertangid tulevad liiga kallid.Šundiga on märksa lihtsam ja odavam.Muidu kontroller tuleb türistori T160 peal,kuid mitte nii nagu päris PWM muundil,vaid lihtsalt sagedusega.Takistitega oleks liiga ebamugav kiiruse reguleerimine ja pealegi oli mul juba ka see gaasikäepide valmis aretatud.Muide pilte vaadates tundub,et sul mahuks vist 2 autoakut isegi ära sinna etteossa.Või kasutad mingeid muid akusid?

    Comment


      #62
      Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

      Kütuse jääk - mõõdad pinget akudes. Näiteks minu ratta kontroller lülitab mootori välja, kui akude pinge langeb 17 voldini. Siis on nö. "paak tühi".
      Akudeks kasutan nelja 18Ah deep cycle akut, asuvad kahel pool raami istme all ja veidi eespool. Müüa renovaaris ja hind 420 eek/tk.
      Umbes selliseid:
      Allkiri.

      Comment


        #63
        Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

        Akude hind on päris hea arvestades mahtuvust ja muud.Mina proovin ka kuidagi mahutada oma 2 55 ampertunnist Optima Redtopi kuhugi ära aga veel peab mõtlema paigutuse üle,et raskuskese oleks võimalikult all.Need on poes kallid,kuid tänu juhusele leidsin ühe sõidutee äärest ja teise prügimäelt.Tunduvad olevat väga priima seisus,igatahes saksa idablokis valminud veoauto Multicar tõmbas käima kergelt peale laadimist.Kaitselülitusena akude liigtühjenemise eest kasutan stabilitroni.

        Comment


          #64
          Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

          Esmalt postitatud Henzzman poolt
          Seda muidugi,et saab piirata mootori voolutarvet,kuid peab olema ka teada mingisugune aimus "kütuse" jäägist.Samuti oleks lihtsalt ilu pärast.Ampertangid tulevad liiga kallid.Šundiga on märksa lihtsam ja odavam.
          Veelgi lihtsam on mõõta pinget peatoite juhtme algus ja lõpp-punkti vahel. Kui pingelang jääb liiga väikeseks paned veidi pikema või peenema juhtme. Näiteks sõiduauto starteri juhtmel tekib pingelang suurusjärgus 1 V.

          Comment


            #65
            Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

            Ega pingelang tekib jah nii või teisiti.Mõtlesin ise kasutada auto käivitusabi juhtmeid.Ristlõige on piisav ja hind mõistlik.Mingisugune volt peaks ka sinna türistorinikerdusse kah kaduma.Praeguseks sain raami ka peaaegu valmis,ainult autoakude rakis on vaja keevitada.Hirmus nikerdamine oli ka selle mootori sobitamine Urali reduktoriga.Nimelt võlli sees olev auk oli 6mm vastupidi vint,mille jaoks oli raske polti leida,kuid õnneks oli mul koli sees see olemas ja ülekanne sai tehtud nii,et mootor on reduktori kere külge kinnitatud,ülekanne mootorilt reduktorile läheb hammasrihmaga ja tähikult veohammasrattale loomulikult ketiga.Katsetasin ka sõiduomadusi ja jäin ülimalt rahule.Vool oli siis pika juhtmega järgi ja tuli ümbermähitud alajaama pingetrafolt,mis annab välja 28V.Minek oli ülihea,arvestades minu,ratta ja mootori-reduktori massi,mis on 10 kilo.Voolu peale andes tõmbas natuke ketsi andes minema ja sõitis päris kiiresti.Tippkiirust polnud muidugi võimalik kätte saada,kuna juhe ei olnud kilomeetri pikkusega,kuid sain teada,et kõik toimib.

            Comment


              #66
              Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

              Esmalt postitatud Henzzman poolt
              Katsetasin ka sõiduomadusi ja jäin ülimalt rahule.Vool oli siis pika juhtmega järgi ja tuli ümbermähitud alajaama pingetrafolt,mis annab välja 28V.Minek oli ülihea,arvestades minu,ratta ja mootori-reduktori massi,mis on 10 kilo.Voolu peale andes tõmbas natuke ketsi andes minema ja sõitis päris kiiresti.Tippkiirust polnud muidugi võimalik kätte saada,kuna juhe ei olnud kilomeetri pikkusega,kuid sain teada,et kõik toimib.
              Kas see enesepetmise moodi ei ole kui ilma akude massita sõita proovid. Teine küsimus on kui kiiresti mootor üle kuumeneb kestval sõidul. Nagu ma aru saan on sinu mootor ette nähtud vaid lühiajaliseks tööks. Kurvaks üllatuseks võib saada ka akude kiire tühjenemine - pole ju erilist väärtust asjal millega saad vaid paar korda ümber maja sõita. (v.a. iseehiamise ja katsetamise rõõm)
              viimati muutis kasutaja ahtoj; 10 m 2008, 09:38.

              Comment


                #67
                Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                Hehee.Optima on üle prahi.Kuna mootori voolutarve on keskmise kiirusega sõites 20A ringis.Autoaku korralikuks töövooluks loetakse 1/10 tema lühis(stardi) voolust.Optima Redtop annab välja 820A.Kuna need akud on juba kasutatud,siis võib oletavalt arvata,et ta 500A ikka välja annab.Pannes kaks akut jadasse saab mootorile ka sobiva tööpinge ja võimsus suureneb,aga kui kasutada üht 12V akut,siis tema ei suuda ju mootorit täisvõimsusel ringi ajada ja ta saab ka rutem tühjaks kui kaks autoakut.Mootor ei tohiks üle kuumeneda,sest ta on väga töökindel.Venelastel oli ju nii,et lihtrahvale tehti s***a,sõjaväele kvaliteeti.Tankil peab olema võimalikult suur töökindlus ja seda ka pisiasjadel.Igatahes minu katsetuste ajal ei läinud leigekski.Pealegi see mootorsae reduktor on nii suure ülekande suhtega,et tal pole sõidu ajal üldse suurt koormust peal,ehk natuke kohaltvõtult küll,kuid see ei mõjuta midagi,kuna tal endal on metsik vääne ja reduktor aina lisab seda.

                Comment


                  #68
                  Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                  Ma proovisin ka täna oma aparaati juhtme otsas. Kuna juhe oli suht lühike, sain u. meetri ulatuses proovida. Ketsi andmisest loomulikult polnud juttugi, aga edasi see mind tiris küll. 25A maksimaalse vooluga on vähemalt see hea pool, et akut jätkub suht kauaks - kusagil tunniks gaas põhjas sõites.
                  Nädalake tagasi sai väike video ka tehtud ülekande proovimisest:
                  Testing jack shaft. It's a bit noisy, but usable. Motor is 300W 24V Currie. The frame once belonged to "Delta" moped.
                  Allkiri.

                  Comment


                    #69
                    Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                    Esmalt postitatud Henzzman poolt
                    Pannes kaks akut jadasse saab mootorile ka sobiva tööpinge ja võimsus suureneb,aga kui kasutada üht 12V akut,siis tema ei suuda ju mootorit täisvõimsusel ringi ajada ja ta saab ka rutem tühjaks kui kaks autoakut.
                    ei tea küll mis moodi 1 aku peaks kiiremini tühjenema, kui ta ei suuda mootorit täisvõimsusel ringi ajada. kui väljundvõimsus jääks 1 ja 2 aku puhul samaks, siis oleks asjal jumet, aga mootori käitamisel on asi vastupidi
                    oletame, et mootor töötab, nagu aktiivtakistus. takistus on 1,2oomi.
                    24V toitepingel on tarbitav vool 24/1,2=20
                    12V toitepingel on tarbitav vool 12/1,2=10
                    ilmselt 10A koormatav aku tühjeneb aeglasemalt, kui 20A koormatav isend

                    NB: nende akude jadas töötamisega ole ettevaatlik. kuna need ei ole sul eelnevalt töötanud samas reziimis, siis on nende mahutavused erinevad. laadima peaks neid eraldi laadijatega või siis paralleelis ja kindlasti nii, et mõlemad akud saaksid täiesti täis laetud. akude erinevuse tõttu hakkab paratamatult 1 kiiremini tühjenema ja piisava erinevuse korral võib juhtuda, et koormates see nõrgem aku latakse negatiivselt. olenematta aku tüübist on negatiivne laadimine väga kahjulik või ka akule surmav.
                    enda liikuri pealt tuttav probleem(4*12V 100Ah). õnneks sain jaole, kui ühe aku pinge oli langenud 5V peale. hiljem pole kogu komplekti tühjaks koormanud, seega ei tea veel kajustuste ulatust
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #70
                      Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                      Seda muidugi.Unustasin selle asja ära.Vabandused.Aga see akude kaitse on mul olemas.Arvutitoiteka kesta on monteeritud siis see türistormuundur ja 2 stabilitroni releedega.Kui pinge peaks langema ükskõik kummal akul 10-10,5 voldini,siis stabikad avanevad ja releede mähised jäävad vooluta,ning need katkestavad aku toiteahelast.Laen neid akusid paralleelselt isetehtud laadijaga,laadimisvool kuskil 20A,pinge 14,2V.Muide rääkides sinu liikurist,palju sul stardivool(kohalt võttes) umbes on.Ega see tõstuki mootor väga ära ei vägista?Neid mul peaks ka kuuri all vedelema.
                      viimati muutis kasutaja Henzzman; 11 m 2008, 13:52.

                      Comment


                        #71
                        Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                        kahju et eestisse on raske LiPo akut tellida, muidu saaks 400Wh, 3Kg, 3,7V, 150A , 80% mahtuvusest peale 300 tsykilt, LiPo elemendi 2k eega eest, tellides 10 tk on tyki hind 1,5K eeka. Ainuke et uurimine näitas et tollis maxsad veel 2,5x otsa.
                        Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                        1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                        2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                        Comment


                          #72
                          Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                          Aga kas neil mitte ei ole pliiakuga võrreldes see häda,et vedel elektrolüüt,mis pidi nagu plastiliin olema kergesti ei kuumene.Eriti just need,mis kartidele pannakse.Nendel ju suur koormus ja peaks mingit jahutust rakendama.Või ei tea kah.Pole sellise akuga kokku puutunud ja ei oska eriti öelda.Kurb on muidugi,et Eestist pole võimalik seda asja soetada,kuid peab olema piisavalt leidlik,et s***st saia teha.Pliiakusid on selle eest küllalt.Tglt vist pistikust peaks saama liposid mudelitele aga täpselt ei tea.
                          viimati muutis kasutaja Henzzman; 11 m 2008, 20:02.

                          Comment


                            #73
                            Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                            mõõtmisel selgus, et 60A peaks suht lagi olema, aga mul oli siis õu märg ja pidamine seega halvem. kui 1t veemahuti järgi ja pidamine hea, küllap see kohaltminek ikk sinna 100A alla käib, eks muidugi oleneb pedaali painamisest.
                            kaherattalisele on see mootor selgelt ränk. ma arvan, et paljas mootor kaalub ca 100kg. nimipinge peaks tal olema vist 75V ja sildilt olevatest numbritest järeldades võiks võimsus sel pingel olla 14kW

                            to murphy: ma loodan, et see toll on minu geelide lõppemise ajaks veidi leebem. samas äkki hollandisse tellimisel pole sellist tolli, siis saaks lihtsalt pagassi visata ja "salaja" Eestisse tuua.
                            liitiumi puhul on muidugi vähe teine laadimine ja kasutatud akude võrdsustamine on päris terav probleem
                            muidu oleks päris head asjad 20k maksaks uus geelide komplekt enivei. selle asemel osta pm sama raha eest sama maht, natuke kõrgem volt ja 100kg vähem massi - väga ahvatlev
                            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                            Comment


                              #74
                              Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                              Ega polnudki mõte seda kaherattalisele panna,lihtsalt üks vanamees tahab omale teha kolmefaasilise kinovalgustuseautotrafoga nn traktori.See trafo toidab tõstuki esiveo mootorit,voolu reguleerib väntreost,sild vahel.Juhtme baraban peal ja minek.

                              Comment


                                #75
                                Vs: Kust oleks võimalik osta-saada 12-36 voldist alalisvoolumootorit

                                väga julm autotrafo peab sellise asja tarvis olema ja reostaat saab pirakas. kaabliga naljad kõlbavad nt kartuli muldamiseks muuks asjaks mitte, sest see soolikas on ikka jube tülinaks järgi vedada ja alati on võimalus see puruks sõita. märjamaal ühel mehel on sihuke asi kartuli muldamise jaoks ja toimib ilusti. see mootor on universaalne, sinna võid ka vahelduvat sisse kütta. 3f kasutamisel soovitaks siiski 3f sildalaldit peale autotrafot. siis saab kõik 3f ära kasutada ja faaside foolud jäävad väiksemad.

                                juhtme tüli tean seetõttu, et oma liikurit katsetasin ka algul pikenduse otsas 2 trafot olid algul nina peal, aga 10A kaitse ei pidanud kilbis kinni. siis jätsin ühe trafo ja pedaali äkilisemalt painates oli sellegipoolest kaitse väljas. seina pealt tõmbasin pesa puruks, mitu korda jäi juhe ratta alla ja 100 muud jama. asi saaks ilmselt siis toimida, kui oleks nasinal peal vene g kujuline jurakas, kust siis rullikuid mööda kaabel peale ja maha jookseb. see riputi peaks olema võimeline masina peal 360 kraadi pöörlema ja ulatuma suvalises suunas masinast min 1m kaugemale, siis on lootust, et juhe terveks jääb. oma liikuri juures sai mingi hetk vastavasisulisi katsetusi läbi viidud.
                                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                                Comment

                                Working...
                                X