Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Power-MOSFET'i PWM juhtimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Power-MOSFET'i PWM juhtimine

    Elektroonikas veel vähe võhik, kuid plaan - lapsele elektrikart auto pliihappe akudelt, pinge 24V ja max vool ca 150A e. ca 3600W tarbimist. Kuidas (ja kas) on võimalik sujuv juhtimine? Kas PWM juhtkivi taha saab panna mitu n-MOSFET'i paralleelselt et nad kokku taluks max. võimsust ja kas siis nad hakkavad võrdse koormusega tööle (IRFP064 60V70A 300W)? Kuidas juhitakse PWM'e - kas näit. sisendpingega (Potekas gaasipedaalilt 0 - 5V näiteks)? Kas KA7552 sobib IRFP064-de juhtimiseks?

    #2
    Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

    Kõige lihtsam variant oleks kasutada vana head TL494 PWM modulaatorit.Üldjuhul vajab mitme FETi tüürimine kahe transiga driveri ühendamist.Uuri netist selle kiviga pingeregulatoreid ning datasheeti.

    Näide.
    The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
    Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
    Projektide pildid
    Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
    http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

    Comment


      #3
      Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

      Soovitaks kasutada võimsamaid FETe nagu BTS555. Need lubavad mitusada amprit lülitada. Vajadusel saab paralleeli ühendada. Kivil on igasugused sisemised kaitselülitused. Pole ka kuigi kallis oma olemuse kohta.
      Juhtida saab kas proselt või PWMi kivilt (toosama TL494 aga ka NE555 taimeriga saab teha - http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/pwm555.html ) üle ühe transi. Lisaks saad seisundipinni kaudu mõõta isegi tarbitavat voolu kui tahad.
      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

      Comment


        #4
        Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

        See Cheoppsi näidatud tl494 peal muundist leidsin ma (motorola) datasheedist vähe lihtsama skeemi ja hakkas tööle erinevalt sellest cheoppsi omast,mis mul streikis.Ne555 peal see on ka suht norm(kasuteguri suhtes) aga selle madala sageduse pärast julgen viriseda.12V 100W pirn hakkas nõmedalt pinisema madala sageduse peale.Samas ne555 baasil hea lihtne skeem.
        otsija

        Comment


          #5
          Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

          Esmalt postitatud felch poolt
          Soovitaks kasutada võimsamaid FETe nagu BTS555. Need lubavad mitusada amprit lülitada. Vajadusel saab paralleeli ühendada. Kivil on igasugused sisemised kaitselülitused. Pole ka kuigi kallis oma olemuse kohta.
          Juhtida saab kas proselt või PWMi kivilt (toosama TL494 aga ka NE555 taimeriga saab teha - http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/pwm555.html ) üle ühe transi. Lisaks saad seisundipinni kaudu mõõta isegi tarbitavat voolu kui tahad.
          Skeem tundus minusugusele võhikule mõnusalt lihtne ja ahvatlev. Samas aga kohe paar küsimust, kui oskate vastata:
          1) Plaan kasutada 24V DC (Kaks autoakut jadamisi) aga enamus oskillaatoreid kannatab ainult kuni +16V - kas skeem võiks töötada samamoodi kui +12V juhtimisele võtta kahe akude ühenduskohast, aga mootor ja MOSFET oleks teise aku + ühendus? Siis peaks ka diood D3 olema mootori + ühendusega (+24V)?

          2) Kuna arvestatav võimsus küüniks ca 3 kW kas sama skeem oleks suuteline juhtima ca 12 MOSFET'i paralleelis? (Kahju oleks neid lihtsalt läbi kõrvetada)

          3) Kui juhitav pinge tõsta 24V kas siis elektrolüüt C3 peaks jääma 12V ahelasse või peaks ta kompenseerima just mootorit e. olema 24V ahelas?

          Comment


            #6
            Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

            püüan vastata:
            1) 7812 tüüpi stabilisaator lahendab mure
            2) paralleelsel ühendamisel on omad reeglid, igal transistoril ( FET) peab olema oma paisutakisti ja sümmetreerimiseks ka lätte takisti. parem oleks ehk ikkagi võtta võimas FET.
            näiteks 180A 450W FB180SA10 ,
            või 200A 520W IXFN200N07
            neid naljalt maha ei kärsata, kui just koormus lühisesse ei lähe.
            hinnad ca 20 Eur. paisutakisti - 47R skeemil, peab nende puhul palju väikse olema, kuna 555 väljundvool oli vist max 1A siis 12oomi.
            siiski tasuks skeemi täiendada ülekoormusekaitsega.
            3) 12V ahelas peab kondensaator ikka olema, ka siis kui 7812 paned.
            samuti peab 24V ahelas kondensaator 7812 sisendil olema; et vähendada probleeme, peaks 24V ja 7812 sisendi vahel ka drossel olema - häda pärast sobib ka mõni oom takisti.
            Asi millele ma täpselt vastata ei oska on see kas akudega paralleelselt kondensaatorit vaja - kui on siis jääb sellele kondensaatorile suur reaktiivenergia ja igat pahna sinna panna ei kannata. pigem siis mingi spets mootorikondensaator .

            Comment


              #7
              Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

              Esmalt postitatud Kaups poolt
              Elektroonikas veel vähe võhik, kuid plaan - lapsele elektrikart auto pliihappe akudelt, pinge 24V ja max vool ca 150A e. ca 3600W tarbimist. Kuidas (ja kas) on võimalik sujuv juhtimine? Kas PWM juhtkivi taha saab panna mitu n-MOSFET'i paralleelselt et nad kokku taluks max. võimsust ja kas siis nad hakkavad võrdse koormusega tööle (IRFP064 60V70A 300W)? Kuidas juhitakse PWM'e - kas näit. sisendpingega (Potekas gaasipedaalilt 0 - 5V näiteks)? Kas KA7552 sobib IRFP064-de juhtimiseks?
              WOW!
              150A on sellise liikuri jaoks way palju. Küsiks, mis mootorit kasutad, mis suudab sellise voolu endast läbi lasta ilma riknemata?
              Soovitan pigem tõsta pinget näiteks 48V peale või isegi kõrgemale ja sama võimsuse juures saad pooltest ampritest lahti. Mootoris on siiski amprid need, mis kuumust tekitavad. Pinge tõstmine tõstab mootori pöördeid, samas saab seda aeglasema ülekandega kompenseerida.
              Teiseks, miks leiutada jalgratast kui on olemas valmis kontrollerid. Kui siiski tahad ise pusida, siis on miskit huvitavat siin:

              Allkiri.

              Comment


                #8
                Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

                To: VAX ja RAIVO'le ja teistele. Suured tänud. 150A ei ole palju. Kasutan kahte tiguülekandega ühe Japsi auto elektrilise roolivõimu mootoreid max 70A tükk 12V juures - paralleelis 140A (kumbki üks tagaratas), ehk võimsus (tarbitav) siis 2 auto aku pealt 140Ax24V=3360W. Pinge tõstmine ei paranda, kuna Oomi seaduse järgi P=IxU, ja I=U/R siis kuna mootorite takistus ei muutu pinge tõstmine suurendab ka max tarbitavat voolu, kuigi tõstab pöördeid väiksemal koormusel (võrdlus mehhaanikaga - Vool=moment, Pinge=pöörded, mõlemal juhul annab nende korrutis võimsuse). Samas pooljuhtidel antakse Datasheet'il alati KOLM max väärtust - I, U, ja P. Igal juhul ei tohi IxU olla suurem kui max rated P(W) e. 150A 60V 300W FET kannatab 150A 2V peal, sama vool 5V peal juba tapab ta ;-( . Võibolla kasutada tööstuslikke IGBT-sid, kuid hind 3,4 kW puhul? Odavam kasutada mitut FET paralleelis kui ühte suurvõimsus IGBT-d. Kui aga ütlete et ei õnnestu siis mis teha.
                viimati muutis kasutaja Kaups; 03 m 2008, 21:37. Põhjus: Adressaat lisatud

                Comment


                  #9
                  Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

                  3,4kW elektrilist võimsust... tahad sa oma lasta ära tappa?
                  minu elektriliikuril, mis kaalub ca 400...500kg, on 48V nimipingega akupaki küljes mõõdetud umbkaudne tarbimine 60A(nina oli vastu seina ja kuiva muru peal rattad kaapisid). see elukas veab mul probleemidetta järgi 1,2t haagist, 1,8t traktori sikutamine pole probleemiks, aga seda ainult kuiva ilmaga. max kiirus on mul küll ca 10km/h, aga ma arvan, et ka topeltkiirusel ei vaja sa seda võimsust ja lapsele peaks juba piisama küll.

                  tee ühe mootoriga. saab kergem, akud kestavad kauem, mootori tüürimine saab ka lihtsam.
                  kahe mootori puhul võid ka lisada ühe aku juurde ja kasutada mootorite jadaühendust. 18V puhul jääb max vool oluliselt madalamaks, pealegi annab jadaühendus mingi differentsiaalieffekti ja teeb ehk pööramise lihtsamaks.
                  pinge tõstmisega sama võimsuse juures kannatavad transid PWM lülituses suuremat koormust, kuna transile jääv pingelang on sama või isegi väheneb väiksema voolu korral(põhjus, miks kasutada mootorite jadaühendust). transile jääv võimsus tuleb sisselülimishetkel ja kaob väljalülimise hetkel. tühijooksul soojust peaaegu ei teki.
                  edit: kõrgemal pingel on protsentuaalne kaude osa väiksem
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment


                    #10
                    Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

                    To Reuter: 3,4 kW on MAX tarbitav ehk see mida kogu juhtimine peaks kannatama - alati peaks ju arvestama äärmusega et tagada süsteemi töökindlus/ohutus (Proovisin juba ühe (vale) variandiga ja siis juhtus nii et kui MOSFET'id kõrbesid muutusid nad täis juhtideks e. aparaat ei allunud enam kontrollile vaid pani täie valuga edasi - see on ohtlik). Ka sinu 48V traktor 60A tarbib wõimsust 2,88 kW - äraveo jõudlus sõltub juba kiirusest - piisava ülekandega veab ka Zapakas BeLazi kohalt. Tavasõidul tarbis minu aparaat ca 20A 24V e. ca 480W. Ei tahaks pinget langetada ega mootoreid jadamisi panna kuna siis kannataks kiirus. Samas olemasolev mootor läheb otse ratta otsa, üks mootor kahele rattale tähendaks lisa mehhaanikat (ülekanne, veovõllid jne) e. kohe uued probleemid ja kulud.
                    Kas kas on piisavalt wõimsaid/hinnalt mõistlikke IGBT'si samasuguse PWM juhtimisega? Kas kellelgi on kogemusi ABB IGB'tega?

                    Comment


                      #11
                      Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

                      minu liikuri plokk on tehtud 3f 50A driverist, millel siis need 3f on paralleelis. andmelehel kirjutab: 80 kraadi juures on max faasi koormus 50A ja 20 kraadi juures 75A... vigast vastasõlga ma ei vajanud ja nii ta sai. ma ei tea, mis see asi uuena maksaks, aga minule hangiti see vigane talutava hinnaga. sinule oleks see suht paras, aga jahutust sellisel voolul vajab juba korralikult, sest transsidele jääv 2V+ vooluga korrutades annab päris korralikku sooja. sellest 2V pingelangust tulenevalt ongi kasulik kasutada just kõrgemat pinget, sest protsentuaalselt jääb väiksem pinge kogupingest transile ja vool väheneb

                      on sul sellele masinale juba kindlad akud olemas? kui akusid pole, siis planeeri parem pisemad akud ja 48V(akude olemasolul proovi lisaks veel 2 samasugust külge pookida). koheselt on pool voolust kadunud ja tüürimine sellevõrra lihtsam. samas ei kaota kiiruses, kiirenduses ega milleski muus. lisandub mootorite jadaühendusest tekkiv differentsiaali effekt
                      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                      Comment


                        #12
                        Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

                        elektroonika peaks ka voolu hoidma ohutul väärtusel, sellega küll väheneb max momet, kuid suureneb võimalus et asi jääb kauemaks tööle.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

                          Lihtsam oleks teha ka türistorregulaator,mida mina kasutan oma alalisvoolumootorite reguleerimisel edukalt.Kaks türistori,mis lühistavad teineteist,umbes nagu push-pull.Tüürin neid tavalise 555 kiviga ajarelee abil.See lahendus tuleks hulga odavam,kui transistoritega variant ja kaod oleksid soojuses ka väiksemad.Väike video ja tutvustus ühe teise mehe kardist,millest oleks sul hea eeskuju võtta.http://youtube.com/watch?v=CykCx1xLEzQ

                          Comment


                            #14
                            Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

                            Lisaks mainiks, et müüakse ka sinule sobivaid kontrollereid, millel puuduvad lastehaigused ja millega saab probleemideta sobitada erinevaid muid valmislahendusi (näiteks gaasipedaali andur).

                            Allkiri.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Power-MOSFET'i PWM juhtimine

                              hind ei ole küll ulme, aga ise kannatab selle raha eest natuke ajusid ragistada küll. nagunii on lisaks juurde vaja kaabeldust, pedaali jne.
                              preagu on teemaalgatajal siiski võimalus planeerida ja arvestada oma ressursse ja kohandada skeemi, vaevalt see liikuja kuskile võiduajamisele satub.
                              sellise iseliikuja ehku peale ehitamisse kohe alguses mina küll tuhandeid sisse ei viskaks...
                              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                              Comment

                              Working...
                              X