Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

dc-dc inverter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    dc-dc inverter

    http://www.sportdevices.com/ignition/inverter.htm
    valmistan niisugust inverterit, kuid kui kõik plaadile sai siis tekkis olukord kus takisti 27oomi skeemi paremas osas kõrbes. Olles eelnevalt skeemi katseplaadil kokkupannud/katsetanud, eemaldasin selle skeemist. Uuesti pingestedes läheb ikka väljatrans väga kuumaks. Eemaldasin plaadilt ka tyristori ning kõik korras.
    Siinkohal siis küsimus kas keegi on niisugust skeemi koostanud? Kas võib olla selle väljaka kuumenemise põhjuseks valesti mähitud trafo või südamiku materjal. Südamik pärineb arvuti toiteplokkist toroid südamik, läbimõõt 35mm ferriit, prim. 3X0,14mm traat 20 keerdu, sekundaar ligikaudu 210 keerdu 0,3mm traat. Niipalju veel, et katsetan ilma igasuguse süütepoolita ning tyristori gate on pingestamatta(ei juhi millegagi) UC3845 pin3 on maasse viidud. Ilma selle parempoolse skeemi osata katsetades näitas multimeeter sagedust 195Hz. Pinget mõõta multimeetriga väljundis ei õnnestunud..
    Kui kellelgi sama skeemiga kogemusi siis ehk jagate

    #2
    Vs: dc-dc inverter

    püüan siis küsida teisiti, kui tegemist on sagedusega ligi 200kHz kas siis see skeemiosa mis puudutab 27oomist takistit ning 22nF kondet on tavalised komponendid. st. tavaline keraamiline kondensaator ning 0,25W takisti. Samas kas on suur tõenäosus, et olen põletanud staatilise laenguga türistori ära.
    viimati muutis kasutaja silvers; 11 m 2008, 13:46.

    Comment


      #3
      Vs: dc-dc inverter

      oskate ehk aidata, oma teadmised jäävad vajaka ning ei oska kusagilt abi ka leida. Kas võib olla et olen trafo kerimisel või südamiku valikul mingi põhimõttelise vea teinud.http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=904709
      Toroid mida kasutan on kollane, ning üks pind on valge.

      Comment


        #4
        Vs: dc-dc inverter

        see skeem tundub veidi vigane mu arust. Ei saa ilma mõõtmata milleski kindel olla, aga lihtsalt ütlen, mis ma teistmoodi teeks:

        1. uus väljakas vähemalt 100V pingega.
        2. väljaka drainile snubber network.
        3. sekundaaris, peale dioodi induktiivsus.
        4. tagasiside...
        5. väljundis kõik komponendid vähemalt 400V pingega

        Mis sa sinna control otsale muidu annad? Sinu skeemile ma 50% PWM-i kindlasti ei julgeks anda.

        Comment


          #5
          Vs: dc-dc inverter

          väljakas juhib ju 12V poolt, ei arva, et seal midagi valesti, või olen midagi märkkamata jätnud.

          tagasiside on lahendatud läbi 470k takisti ja 10k pote pinge jaguriga.

          control ots maasse, on öeldud et kui pinge control otsal üle +1V siis süsteem seiskub. See vajalik kindlustamaks türistori sulgumist.

          Kas võiksid selgitada veidi teist punkti. kas see koosneks jadamisi takistist ja kondest maa ja draini vahel.

          kas induktiivseks komponendiks võiks olla 1A 1000mikroH ja takistusega 0,8oomi (58-700-50 http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-b...rtnr=58-700-01) Või kui täpne pean olema.


          Hakkasin kontrollima, ning selgus et kondensaator mis jadamisi takistiga maasse läheb(27oomi ning 22nF) on tõesti pingele 50V Sellest ka takisti kõrbemine.
          viimati muutis kasutaja silvers; 12 m 2008, 19:21.

          Comment


            #6
            Vs: dc-dc inverter

            drain-source vahele vastupingestatud diood.

            Comment


              #7
              Vs: dc-dc inverter

              tolle väljaka sees on ju zener olemas. Too lähebki kuumaks, kuna pinge drainil läheb üle 50V.

              Comment


                #8
                Vs: dc-dc inverter

                väljaka kuumenemise põhjus siis teada, kuna tyristori gate oli ühendamata siis ilmselt induktsioon vool avas türistori ning skeemipõhjal see siis viis voolu otse maasse.
                Nüüd proovin kogu süsteemi kokku panna ning katsetada.
                Kui kellelgi veel suured kogemused trafokerimise juures siis ehk oskate kommenteerida, kas trafo olen õigesti teinud, materjali õigesti leidnud.

                Comment


                  #9
                  Vs: dc-dc inverter

                  asendasin nüüd skeemi paremas osas oleva 22nF konde 500V vastu, kuid takisti 27oomi ikka läheb kuumaks, kas seal peaks olema võimsam kui 0,25W takisti või tekib mingil põhjusel ülelöök kondensaatoris.

                  Samas ei õnnestunud asja tööle panna tavalise "venemopeedi" süüte pooliga(pooli takistus on 1,5oomi otste 1 ja 2 vahel ning 7,5kilooomi otste 1ja 3 või 2 ja 3 vahel) kas peaksin otsima mingi teistsuguse süütepooli?
                  Mis skeemi järgi see süüte pool üldse ühendatud on. Kas on võimalik et on kaks primaari otsa välja toodud ning primaari keskpunkt on ühendatud sekundaari algusega püüdsin teha ka mingi joonise.
                  1
                  /
                  \
                  /
                  \
                  |---/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\____3
                  /
                  \
                  /
                  \
                  2

                  Comment


                    #10
                    Vs: dc-dc inverter

                    asendasin nüüd skeemi paremas osas oleva 22nF konde 500V vastu, kuid takisti 27oomi ikka läheb kuumaks, kas seal peaks olema võimsam kui 0,25W takisti või tekib mingil põhjusel ülelöök kondensaatoris.
                    Ülelööki ei tohiks olla, kuna selle tulemus oleks visuaalselt näha. Protsessi perioodilist iseloomu arvestades ei tohiks ka läbilööki olla (kondensaatori dielektrik ei ole ikkagi niisuguseks pidevaks paranemiseks võimeline ning püsiva lühise korral ei oleks see takisti "vaid kuumaks läinud").

                    Võiks igal juhul kaaluda alljärgnevat.

                    Kontrollida takisti tööpinget. "Tavaline veerandvatine" ei pruugi seal vastu pidada ning oleks vaja vähemalt kahte jadamisi (sõltuvalt tüübist võib-olla enamgi).

                    Ei ole küll kirjas, kuidas türistor käitub (kas ilma tüürimpulsita juhib või ei), kuid blokeerpinge ületamist tõenäoliselt ei esine. Võib aga juhtuda (ei hakka praegu andmelehti uurima ega "kõikide peensuste" üle mõtisklema), et pinge tõusu kiirus ületab türistorile lubatava (kui türistor on püsivalt suletud, siis ei tohiks korras komponentide puhul antud takisti isegi mitte soojaks minna).

                    Igaks juhuks võiks proovida valemit P = 2f(0,5CU^2), mis peaks ligikaudu kirjeldama takistil hajuvat võimsust. C-U-ruut-pooleks (parem oleks siiski ehk C-delta-U-ruut-pooleks) on kondensaatoris salvestuv energia, iga tsükli ajal (väljendub sageduses, f) laetakse ning tühjendatakse kondensaatorit (kordaja 2). Kirjeldatud valemi järgi, kui vaadelda protsessist ainult üht "komponenti" (türistori korrektset tööd), peaks takisti veidi võimsam olema (kui palju, ei tea, kuna kalkuleerisin ülimalt ligikaudsete arvudega). Sellele lisandub arvatavasti veel osalisi laadumis- ja tühjakslaadumistsükleid, mistõttu võiks teatav võimsusevaru ka olla.

                    Tont teab, kas eelnev "lahendusele" lähemale viib, aga äkki on niigi palju kasu, et tekib mõni muu edasiviiv oletus.
                    Öeldakse: "Esialgsed operatsioonilised testid olid ebaveenvad..."
                    Seejuures mõeldakse: "Pauk käis, kui sisse lülitasime..."

                    Comment


                      #11
                      Vs: dc-dc inverter

                      [QUOTE=Pooljuht]
                      (kui türistor on püsivalt suletud, siis ei tohiks korras komponentide puhul antud takisti isegi mitte soojaks minna).

                      Türistori juhtimise osa gatest edasi on tehtud teisele trükkplaadile st. 10koomi takk ja 100nF konde jne. Türistori gate on katsetamise ajaks maasse ühendatud(vooluringis I=0.2A) . Kui aga lasen türistori maast lahti, on I=7A. arvan et türistor avaneb soovimatult mingi kõrgsagedusliku elektrivälja mõjul.

                      Selle takisti kuumenemise(pruunistumise) probleemi võiks arvutuslikult püüda lahata, kuid öelge mismoodi ma peaksin trafo sekundaaris pinget mõõtma (oletan et U=200-300V) oss seda mõõta ei võimalda. Multimeetriga http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-b...rtnr=76-410-95 mõõtsin sekundaaris sageduse F=195kHz. Kuid pinge mõõta sellega ei saa(sagedus ei võimalda).

                      Comment


                        #12
                        Vs: dc-dc inverter

                        Ära mõõda vahelduvpinget otse sekundaari otstelt, vaid alaldatud pinget konde pealt. Kui seal kah liiga pulseeruv pinge, siis võid proovida multimeetri nõela ja mõõtepunkti vahele induktiivsuse panna. 200 kHz peal võib sul see 27 oomine takisti tarbida päris palju energiat. Kui sa panid sekundaari induktiivsuse, siis tuleks arvatavasti seda skeemi veel muuta, et hästi toimiks... Lihtsam oleks jääda originaal skeemi juurde ja lihtsalt panna komponendid piisavalt võimsad.
                        viimati muutis kasutaja virx5; 18 m 2008, 13:27.

                        Comment


                          #13
                          Vs: dc-dc inverter

                          Ehkki pole kirjas, missugusest vooluringi osast need näidud on võetud (ehkki arvan, et primaarpoolelt), peaks see näitama tõesti türistori soovimatut avanemist. Põhjuseks pakuks ka ise elektrivälja kõrgsageduslikku komponenti (siirde mahtuvus, laeng, du/dt tekitatav mahtuvuslik tüürvooluna toimiv vool jne).

                          Pinge mõõtmine. Tõsi see on, et alaldatud pinget, kuid ma prooviks ikkagi ostsilloskoobiga. Takistitest pingejagur (mis on tegelikult juba olemas 470 k püsi- ja 10 k seadetakisti näol) peaks aitama. Teadmata kasutatava ostsilloskoobi sisendtakistust (heal juhul ehk suurusjärgu võrra suurem) ja -mahtuvust, jätaks ma nende mõju analüüsimise kellelegi targemale.

                          27-oomise takisti vool... saab ehk leida 22 nF kondensaatori ning maa vahele pandava madalaoomilise takisti ja Ohmi seaduse abiga (analüütiliselt keerukas leida, kuna 22 nF laadumistsükkel ei ole arvatavasti nii ilus ja lihtne kui tühjenemine läbi türistori).
                          Öeldakse: "Esialgsed operatsioonilised testid olid ebaveenvad..."
                          Seejuures mõeldakse: "Pauk käis, kui sisse lülitasime..."

                          Comment


                            #14
                            Vs: dc-dc inverter

                            Kas see materjal ei ole ehk mittesobiv- kollane valgega on -26, see mõeldud peam. filtrite(drosselite) tarbeks. Ma plaanisin ka seda kasutada aga leidsin siiski muud materjalid 3C85/90 ETD tüüpi südamikuna-toroidihullus läks üle-pole neid eriti saada. Seega eksperimenteerida ei saanud. Kas mitte ei sobi trafo jaoks roheline (üleni), mida muidu on näha olnud mõnede toitekate voolutrafodes? Veel peaks aga sobima kindlasti üleni hall toroid, materjali marki peast lubama ei hakka, kui silma jääb siis proovi seda.Kasutada oleks ehk mõistlik EFD kompaktset 3F3 südamikku (parim selles sagedusalas saadaolev, kõva ülevaruga) või ka 3C85.
                            Südamike markeeringu ja näitajate kohta vaata: www.micrometals.com


                            Usun küll, et juba trafo materjal on suureks mureks-see siiski põhiliselt PC toitekate väljundinduktorites kasutusel!
                            viimati muutis kasutaja GU49A; 19 m 2008, 05:13.

                            Comment


                              #15
                              Vs: dc-dc inverter

                              Olen vahepeal siis saanud ühe secondhand ossilloskoobi prooviku, 1:100. Sellega püüdsin teada saada mis toimub sekundaarahela otsal. Pinge maksimaalne väärtus (amplituud) 400v ning laine kuju miskit niisugust. Click image for larger version

Name:	untitled.JPG
Views:	1
Size:	18,0 KB
ID:	864916Vabandused kuid pole eriline joonistaja

                              mida võiksin sellest järeldada?

                              Comment

                              Working...
                              X