Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Segadus pöördkondekate klemmidega

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Segadus pöördkondekate klemmidega

    Vedelevad mul sellised pöördkondekad:



    Äärmiste, paigal seisvate plaatide küljes on neil klemmid olemas, kuid keskmistel, pöörlevatel plaatidel need puuduvad. Samas on kondekate raamide küljes klemme, millele ei oskagi otstarvet leida, kuna need lihtsalt ei ole mitte kuhugi ühendatud (isegi mitte plaatide külge).

    Kuidas neil keskmiste plaatide külge saaks juhtmeid joota? Heameelega prooviks neid kondekaid antennituuneris kasutada.

    #2
    Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

    Esmalt postitatud paadikapten poolt
    ... Äärmiste, paigal seisvate plaatide küljes on neil klemmid olemas, kuid keskmistel, pöörlevatel plaatidel need puuduvad. ...
    Kuidas neil keskmiste plaatide külge saaks juhtmeid joota? Heameelega prooviks neid kondekaid antennituuneris kasutada.
    Rootor (pöörlevad plaadid) on sellistel siis juba korpusega ühendatud. Et see ühendus ainult läbi (kuul)laagri ei toimuks, on nendel harilikult veel liugkontaktid korpuselt võllile.
    Elektroonika töötab suitsu baasil.
    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

    Comment


      #3
      Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

      Pole neil ka liugkontakte - nende olemasolu korral ma poleks seda teemat teinud.

      Comment


        #4
        Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

        Esmalt postitatud paadikapten poolt
        Pole neil ka liugkontakte - nende olemasolu korral ma poleks seda teemat teinud.
        Vahel on võllil selline vedru-"kolmjalg" või midagi, mis annab korpusega täiendava kontakti, et ühendus läbi laagri ei käiks.
        Mul endal täpselt selliseid pole ja pildi järgi ka ei ütle, isegi seda mitte, kas äkki on kahe staatoriga, nn. liblik-tüüpi kondensaator.
        Elektroonika töötab suitsu baasil.
        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

        Comment


          #5
          Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

          http://www.surplussales.com/Variable...s/ButCap1.html
          Kas sellist tüüpi? Kas rootor on korpuse külge ühendatud?
          Keegi pole targemaks muutunud sellest, et mind lolliks peab.

          Comment


            #6
            Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

            Liblik-tüüpi pöörikul on rootor kahe "tiivaga", sellest tunneb ka kohe ära. Sellisel võib ühendus rootorilt ka välja toomata olla.
            Elektroonika töötab suitsu baasil.
            Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
            Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

            Comment


              #7
              Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

              Jah, liblik-tüüpi need konded ilmselt ongi - kaks eraldi staatorit ja "liblikatiibadega" rootor.

              Comment


                #8
                Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

                Need on muidu head kondekad, sest pole kontakti, mis krõbisema hakkab. Samas on kondekas suurem sama mahtuvusega "tavalisest" pöörikust. Enamasti oli neil kardaani ja portselanist vahetükiga võll, mis siis esiplaadile tuli. Katsetuste käigus peab heast isaolaatorist nupp otsas olema, sest muidu võib võll näpu sisse augu teha ja häälestus läheb ka kapitaalselt metsa, kui võlli näppida.
                Harjutamine teeb harjutajaks.

                Comment


                  #9
                  Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

                  Mingid plastist, soonega rattad olen kondekate võllide otsa juba leidnud, mõttes on neile aretada mingi kummirihmaga ülekanne või siis rataste külge veel mingid nupud liimida.

                  Niisiis, nagu ma aru saan, töötabki see konde nii, et rootor koos staatoritega tekitab otsekui kaks jadaühenduses olevat kondekat?

                  Kui suur võib olla mu kondekate mahtuvus? Mingeid sellele viitavaid arve ja ühikuid ma nende küljest ei leia, ainult mingid suvaliste arvudega tähised.
                  Pisemal näiteks "DR-102", "DR-108", "C-123" ja "(ei saa aru mis täht)-104", kõik asuvad alumise isoleermaterjalist plaadi servadel. Suuremal kondekal on vaid numbrid: "94" ja "30".

                  Comment


                    #10
                    Vs: Segadus pöördkondekate klemmidega

                    Esmalt postitatud paadikapten poolt
                    .... Niisiis, nagu ma aru saan, töötabki see konde nii, et rootor koos staatoritega tekitab otsekui kaks jadaühenduses olevat kondekat? ....
                    Skeemi poolest võib teda nii vaadelda küll.
                    Selliste klassikaline kasutuskoht on sümmeetriliste (paarikaupa vastastaktis töötavate) võimendusastmete võnkeringides, aga eks ajavad mujal ka asja ära...
                    Mahtuvuste kohta on seda mõõtmata raske midagi arvata. Kui mahtuvust vähe, võib ju püsikondensaatorit rööbiti lisada, ainult sel juhul jääb mahtuvuse suhteline katteulatus vähemaks. Jällegi skeem keerukamaks - mitmepositsiooniline lüliti püsikondensaatoritega selle küljes...
                    Elektroonika töötab suitsu baasil.
                    Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                    Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                    Comment

                    Working...
                    X