Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Sagedusmuundur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Sagedusmuundur

    mul tööl üks pisike 1,5A väljundiga toide, mille pinge on muudetav 5...16V. sees moodustatakse täisperioodalaldi kahe türistoriga, millede tüürpinge tuleb potelt. pm toimiv lahendus ja mootorite jaoks kõlbab, lihtsalt suurele mootorile suuremad türistorid ja trafo
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #32
      Vs: Sagedusmuundur

      Esmalt postitatud Shele poolt
      Ok, proovime kaugjuhtimisega. Tegelikult on pulsslaiusmodulatsioon tüüritava alaldi üks võimalikest lahendustest. Soovitan raamatut: Elektriajamite juhtimine; H.Tiismus,J.Lootus, R.Lahtmets; Valgus, Tallinn, 1976. Seal on neid asju hästi kirjeldatud, keerulise (integraalidega) teooria võib lugemata jätta.
      Konkreetse asja kohta saan aru, et (alalisvoolu)mootor ja alaldi on olemas, seega tasub seda rida edasi ajada (odavam) , mitte sagedusmuundajat otsima hakata .
      Kas see mootor on rööp- või ? Pinge, vool? Palju reaalselt proovimisel voolu võttis? Kas alaldi on ühe- või kolmefaasiline, millise skeemiga, pinge, lubatud vool? Üldiselt saab ka lihtsast alaldist teha tüüritava, kui (osa)dioodid asendada türistoridega (+pisut elektroonikat). Samuti saab tavalisele alaldile järgi sättida modulaatori. Selle keerukus/hind sõltub sellest, palju pinget/voolu vaja.
      Ok tutvun kirjandusega. Panin ka sellest alalivoolu mootorist paar pilti samase kausta. Sildil muud asjalikku infi pole kui D(vene)-4500 K .Seda ma ei tea on ta rööp-või jadaergutusega. Igatahes mingit ergutus juhet välja ei tule. Harjasid on 2x6. Välimisi mähiseid paistab ka 6. Reaalset tarbimist ei oska öelda kuna pole ampritange. Tühjalt 12v-ga igatahes tahtis lolliks joosta (nagu starter). Alaldi on 1-e faasiline. 2-e liitrist diisel transitit käias küll hoolega kui akud tühjad olid. Lasin ta teisel mehel tehagi stardiks. Täpsemad andmed uurin hiljem kui vaja. Kui on vaja saab ka käiku lasta 500 amprise 3-e faasilise keevituse, sellel ainult pinge vist suurem minuteada midagi 36v peaks olema.

      Comment


        #33
        Vs: Sagedusmuundur

        Esmalt postitatud reuter poolt
        mul tööl üks pisike 1,5A väljundiga toide, mille pinge on muudetav 5...16V. sees moodustatakse täisperioodalaldi kahe türistoriga, millede tüürpinge tuleb potelt. pm toimiv lahendus ja mootorite jaoks kõlbab, lihtsalt suurele mootorile suuremad türistorid ja trafo
        Kus asud? Ja palju küsiksid? Uurin veel esialgu teooriat.
        Ega ometi minu esialgselt postitatud seade midagi sellist ei ole?

        Comment


          #34
          Vs: Sagedusmuundur

          ma lihtsalt selgitasin lihtsaima tüüritava alaldi põhimõtet.
          1,5A on selgelt liiga vähe sinu jaoks. 12V nimipinge juures peaks alaldi vool olema pigem 150A ja ka see võib äkilisemal käivitusel otsad anda
          asukoht on profiilis kirjas ja nähtav nime all
          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

          Comment


            #35
            Vs: Sagedusmuundur

            Mõtlesin pisut, ehk saab järgmise katse korraldada. Saan aru, et Su aladi on igavesti võimas ja 12 (või pisut rohkem)V? Ja et see mootor pani selle pingega ulgudes minema?
            Mootor võib ka olla kombineeritud ergutusega, esialgu pole oluline.
            Kas saaksid aladi ja mootori vahele panna erinevaid takisteid. Kui suuri just. sõltub mootori voolust. Kuna see on (pulseeriv)alaline, siis tavalistest ampertangidest pole suurt abi. Abi oleks mingist teada takistusega jupist mille pealt saab ka lihtsa testriga mõõta pingelangu ja rehkendada voolu. Mootorit võib proovida käivitada ka läbi igasuguste käepäraste takistuste: paarimilline raudtraat ja ka auto laternate kaug/lähitulede pirnid. Viimased on u. 5-e amprised ja kui hakata neid paralleelselt mootori eeltakistiteks laduma, siis mingil ajal peaks mootor liikuma hakkama ja lampide arvuga saab reguleerida ka mootori kiirust (mingi mehh. koormus võllil oleks hea).
            Lambid on 12V jaoks, seega ohtu neile pole ja nad võivad olla ka eri tüüpi ja vanad.
            Lampidega on küll see lugu, et külmalt on nende takistus väike ja lülitamisel tekib tugev voolutõuge, teistpidi aga juba töötamisel stabiliseerivad lambid voolu ja seega ka mootori momenti.
            Teine võimalus on kasutada paar meetrit raudtraati, mille pikkuse (s.t. takistuse ) muutmisega saab piirata mootori voolu. Oleneb mootori võimsusest kuidas ja kumba varianti kasutada. Arvestades, et Su stend ei tööta pidevalt, vaid lühikeste juppide kaupa, võib juhtuda, et saadki niimoodi hakkama, ilma peenema elekyroonikata.
            Proovi.

            Comment


              #36
              Vs: Sagedusmuundur

              Plaan siis praegu selline, paneks selle alalisvoolu mootori pingile peale ja katsetaks väheke nende takistustega. Kui nii asja ei saa, siis lubas üks mees regulaatori vahele teha. Tõenäoliselt transistorite baasil. Igatahes tänaks kõiki vastajaid ja kui kellegil on asja kohta veel häid mõtteid või lahendusi andgu teada. Kui pink tööle hakkab annan teada ja panen ka pildi.

              Comment


                #37
                Vs: Sagedusmuundur

                Edu! Üks tüsiselt asjalik mees, eeskujuks virisejatele. Unustasin ühe soovituse: kui see segase päritoluga mootor võib ka jadaergutusega olla, siis on mõistlik organiseerida väike koormus(pidur) võllile, stabiliseerib kiirust. Kui selgub, et vaja pole, võib ära jätta (voolu kokkuhoid!). Pööretelugeja teeb lihtsa sagedusmõõtjaga ehk mõni naaber. Võllile anduri võib teha nii magnetitega, või optilise.

                Comment

                Working...
                X