Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Starter magnetilisele ballastile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Starter magnetilisele ballastile

    Tere.
    Sooviksin teada kas tänapäeval on vaja ikkagi kõigile magnetilistele ballastidele vaja starterit või on olemas ka selliseid, mis seda ei vaja? Tegelikult ei ole ma kindel kas ballast on ikka magnetiline. Sinna on kirjutatud nii: Conventional built-in ballast for fluorescent lamps with pre-heated cathodes, class I, screw-in terminals, tw 130 - 230V 50Hz.
    Tahaks ka teada mis vahe on erinevatel starteritel? Ühed maksavad umbes 4 krooni ja teised üle 100.
    Tänud vastuse eest.

    #2
    Vs: Starter magnetilisele ballastile

    Kirjelduse järgi oleks nagu elektroonne ballast. Magnetilistel ei õnnestu minu teada kuidagi kütteniitide eelsoojendust teha. Elektroonsed on tunduvalt paremad - lambid ei vilgu, ballast ei kuumene niipalju, torude tööiga on pikem, energia kulu on vist ka väiksem.
    Magnetballast on trafo, millega tekitatakse starteri abil lambi süütamiseks kõrgepinge impulss. Edasi jääb mähis toru voolu piirama.
    Elektroonses tehakse sama asja nutika skeemi abil.
    - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
    - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

    Comment


      #3
      Vs: Starter magnetilisele ballastile

      Ma pildi järgi vaatasin, et on nagu magnetiline ballast. Leht ise on siin: http://www.westbalt.ee/catalog/produ...ducts_id=27109
      Olen varem kah magnetiliste ballastidega kokku puutunud ja selle pildi järgi ütleksin ma küll, et on magnetilised. Aga ega mingi ekspert kah ei ole.
      Kas siis starterid ei ole vajalikud?

      Comment


        #4
        Vs: Starter magnetilisele ballastile

        Pildil paistavad olevat küll kõige tavalisemad luminofoorlambi drosselid, ainult kaks ühendusklemmi on näha. Siis klassikaline vana skeem starteriga, ainult starteril oleval kirjal (võimsuste vahemik) peaks näha olema et sobib ka 18W (antud juhul) lambile. Osadel nüüdisaja luminofoorlampidel on sobiv starter juba soklisse peidetud ja ühendamiseks on jäetud ainult kaks otsa, selliste süütamiseks piisab lisaks vaid jadamisi drosselist. Tavaliselt on drosselitele ka lülitusskeem peale trükitud, sellelt udupildilt ei loe aga välja.

        Eks starteri abil (selle lühistumise ajal) toimub ka kütteniitide eelsoojendus nagu muistegi...

        On esinenud ka erisuguse drosseliga (drossel toimib ühtlasi trafona, on lisamähised toru kütteniitide jaoks) ja starterita skeeme, ühendusklemme on sellel siis rohkem. Olid natuke kapriissevõitu töötamisega, selline kompromisside mäng...

        Suurema huvi puhuks lisan lingi ühele vanemale teemale:
        viimati muutis kasutaja fre; 14 m 2009, 01:32.
        Elektroonika töötab suitsu baasil.
        Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
        Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

        Comment

        Working...
        X