Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Probleem elektrimootoriga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Probleem elektrimootoriga

    Probleem järgmine: Nimelt oleks vaja tööle saada ühe vana vene aegse tööpingi kolmefaasiline vahelduvvoolu elektrimootor. Ühendasin mootori tähte ja kuigi mootor peaks minu loogika järgi praktikas kuidagi ikkagi tööle hakkama, ei tee ta seda mitte, vaid peksab kaitsme välja. Kontrollisin ka mootori korras olekut, st ükski mähis korpusesse ei jõua ning omavahel on nad kah ilusti eraldi. Iga mähise takistus ligikaudu 12.8 oomi. Samuti on korras lüliti. Kas oskab keegi midagigi pakkuda, ehk?

    Ainus kummaline asi, mida tähele panin on see, et kaitset ei lase tagasi sisse panna, enne kui oled pistiku seinast välja tõmmanud. Teoreetiliselt kui mootoriga peaks midagi olema, siis piisaks ju lihtsalt lühise kõrvaldamisest, ehk pingi pealülitist välja lülitamisest ja kaitse peaks jälle sisse minema...

    #2
    Vs: Probleem elektrimootoriga

    Alustame kõigepealt sellest, et millise nimivõimsusega (kW) on konkreetne asünkroonmootor. Kas mootoril ei ole peal alles andmete silti, millelt saaks vaadata järgi tehnilisi parameetreid antud isendi kohta (tööpinge, sagedus, võimsus, p/min jne.)? Mähise takistus 12,8 oomi viitab sellele, et tegU on ilmselt kuskil paari kuni kolme kW el. mootoriga. Automaatkaitsme väljalülitumine võib tingitud olla kas siis selle liiga väikesest aperaaziist mootori A suhtes või siis asjaolust, et konkreetne el. mootor on mõeldud tööpingele 110/220V (kolmnurk/ tähtühendus).

    Comment


      #3
      Vs: Probleem elektrimootoriga

      Kusagil kolme kW kanti ta on, jah. Mootori ampreid peast ei mäleta hetkel, aga kaitse peaks olema sellele vastav. Ette nähtud 220/380V. Ilmselt peaksin siis lihtsalt proovima kolmnurkühendust?

      Comment


        #4
        Vs: Probleem elektrimootoriga

        kui kolmnurka proovid, siis lendab kaitse kindlasti. ÄRA SEDA PROOVI
        iga sõna peab nagu tangidega välja sikutama rsk: mis kaitsmega on tegu? A, B, C või D. äkki on sellel kaitsmel ka rikkevoolu kaitse sees. milline on kaitsme nimivool? mootorisse minev juhe on visuaalselt korras. kas pingestamisel mootor kasvõi korrakski liigutab ennast? ühendasid kõik mähised ikka õigesti?
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: Probleem elektrimootoriga

          12.8 oomi viitab vast ikka kusagil poolekilovatisele (+/- sinna-tänna) mootorile.
          Sain ma õigesti aru, et piisab vaid pistiku pessa torkamisest, et kaitse rakenduks? Pingi pealüliti võib seejuures välja lülitatud olla, ikka on lühis?
          Kontrollid ehk kaabli ja pistiku üle ning kuna tundub ka lugemisega mõningaid probleeme olevat, siis teed ehk seadmetest (mootor, selle klemmkarp ja andmesilt, kaitselüliti, pingi pealüliti jms.) mõne MITTEUDUSE pildi.

          Comment


            #6
            Vs: Probleem elektrimootoriga

            Kaitse on tavaline C16. Mootorisse minev juhe on korras, jah. Ning pingi pistik ja juhe on uued. Seinakontakt paigaldatud mingisuguse kalifitseeritud elektriku poolt, pingi enda juhtme paigaldajat ei oska öelda. Eks kontrollin selle ka veel üle. Pingestamisel mootor ei tee absoluutselt mitte midagi. Mähised on õigesti ühendatud (Kontrollisin mitu korda).

            Kui lüliti on väljas ja pistik seina panna ei juhtu midagi. Aga kui korraks käivitada proovida, siis ei oma enam lüliti asend tähtsust (kas sees või väljas)...kaitset sisse lülitada ei saa, enne kui pistiku välja tõmbad. Ei oska öelda, millele see viitab.

            Comment


              #7
              Vs: Probleem elektrimootoriga

              kaitsel ei ole rikkevoolu funksiooni?
              oled mõõtnud pistikust alates mootorini soonte korrasolekut? vb on pistikust mootorini mõni soon nulliga koos või katkestuses. kui mootoril 1f puudu, siis ta pöörlema ei hakka ja pikema aja jooksul kõrbeb sisse, samas kahe olemasoleva faasi koormus kasvab lakke ja võib kaitsme välja lüüa.
              tasub muidugi mõõta ka pistikust, kas kõik faasid sealgi üldse olemas on. parem oleks seda teha analoogtestriga, sest digi takitus on nii suur, et võib pinget näidata ka oküdeerunud ja tegelikult mitte ühendust andvate kontaktide vahelt. kindel värk on muidugi lamp: 1 soon nulli ja siis teise soonega ükshaaval kõik faasid läbi torkida
              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

              Comment


                #8
                Vs: Probleem elektrimootoriga

                Esmalt postitatud reuter poolt
                kindel värk on muidugi lamp: 1 soon nulli ja siis teise soonega ükshaaval kõik faasid läbi torkida
                Veel kindlam on kolm lampi - mootori kolme mähise asemele.
                1. Siis ei põle mootor maha.
                2. Paistab ära kas ja kust seal vool käib.
                3. Ja vast laheneb siis ka see lüliti saladus.
                4. Lõpuks ja kõige tähtsam - siis on näpud elektrist eemal.
                Ta kurat tuleb mõnikord kallale.

                Comment


                  #9
                  Vs: Probleem elektrimootoriga

                  Esmalt postitatud Marcola poolt
                  Aga kui korraks käivitada proovida, siis ei oma enam lüliti asend tähtsust (kas sees või väljas)...kaitset sisse lülitada ei saa, enne kui pistiku välja tõmbad. Ei oska öelda, millele see viitab.
                  Mootori käivitamine käib siis kuidas?
                  Aga see kaitse mittetagastumine võib olla sellest, et mootorile tuleb vaid 2 faasi, mootor tööle ei hakka, bimetallvabasti lülitab kaitse välja ja nüüd läheb bimetalli jahtumiseks veidi aega (niipalju kui pistiku väljasikutamiseks kulub) - see paraku lihtsalt oletus.

                  Comment


                    #10
                    Vs: Probleem elektrimootoriga

                    Vahest peaks üldse megeriga mähised läbi helistama. Sest kui mähise isolatsioon on juba omadega õhtal, siis pinge sisselaskmisel hakkabki anomaalia pihta. Tester võib mitte lühist näidata.
                    Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

                    Comment

                    Working...
                    X