Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

On-off lülitiga abi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: On-off lülitiga abi.

    pesumasina mootoril on olematu moment madalal pöördel, seega see langeb kohe ära. inverterite kasutegur pole väga hea, pealegi lisab see rattale massi, mille kandmiseks sul energiat üle ei ole.
    oleneb kiirusest, mida saada tahad, aga suht minimaalne võimsus on kuskil paarsada vatti. liikuma saab ka 1W ajamiga, aga kiirus sulle ei meeldiks.
    pisikest mootorit võid lihtsalt sisse ja välja lülitada ja sellest piisab mootori juhtimiseks, vähegi kobedama ajami puhul tuleb mingi astmeline või sujuv tüürimine teha. astmelise tegemiseks on võimalus mootoriga lülitada jadamisi takisteid. sujuvaks regulliks on nt transistoriga lineaarne juhtimine, mis raiskab samuti energiat, nagu takistid või siis pwm. viimane on öko, aga ostes kallis ja ka tellides ei pruugi just odav tulla.
    mootoriks oleks pigem parem isegi 12V genekas, sest sel mähised on 24V pealt käitamiseks pigem optimaalsemad.
    minul oleva mootori võimsus oli vist 120W, aga vb 180W, enam ei mäleta. igatahes on see sulle pigem lahja
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #17
      Vs: On-off lülitiga abi.

      Niiet, kui ma tahaks ajutiselt, kui projekt pole veel lõppfaasis, proovida ringi sõita kahe autoaku pealt ( 24v ), siis millist mootorit peaksin täpselt otsima hakkama? Autogenekas veaks siis sellise asja ära?
      Kiirust väga palju ei jahigi, kui saab mingi 25-30km/h ( rahulik rattaga sõitmise kiirus ) siis oleks okei, kuid selle saavutamine tean, vajab see agregaat palju tegemist.

      Comment


        #18
        Vs: On-off lülitiga abi.

        kannataks nt mingi kombaini vendi mootor või konditsioneeri seest miski mootor. võiksid ka kaaluda nende kahe aku parallleli ühendamist, vb 12V mootoreid lihtsam leida. veoki kojameeste ajam võib kah aidata. häda pärast võid neid ka 2 panna.
        starterist saaks kah miskit teha, aga selle mähkimine on paras töö. mingeid vanu alalisvoolugenesid mul kuuris vedeleb, aga praegu ise kaugel, et miskit konkreetset pakkuda. ilmselt olid 12V ja väljastasid ehk 30A, seega ratta vedamiseks peaks piisama
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #19
          Vs: On-off lülitiga abi.

          Meil isegi oleks üks kombain siin, millelt saaks juppe, kuid sellel vent rihmaga moto küljest.
          Kas auto starter läbi ei lähe? Olen kunagi ammu ühe vana moskvichi kerega sõitnud ( seest tühjaks visatud kuid mudu kõik kere koos ). Kaalus teine ikka üle tonni kuid edasi läks küll mingi 5km/h. Kui starteri mootorile mingi vahetükk treida, et saaks selle mingi rihmajami v siis suurema hammasratta külge sobitada, peaks sellega ka arvestatava kiiruse välja võluma, kuid pole sellise mootori elueas väga kindel. Endal see läbi ei läinud sellise teo peale ( kuigi sai ikka päris mitu akut tühjaks sõidetud ).

          Comment


            #20
            Vs: On-off lülitiga abi.

            Miks nii pahatahtlikult. Nagu ma aimasin, tuleb palju suuremaid probleeme ületada, kui on-off lüliti. Parem on alustada projekti kõige tähtsamast- nagu selgus, on selleks hoopis mootor. Ma olen isegi siit foorumist mööda päid-jalgu saanud, kuid kokkuvõttes rohkem ikkagi abi. Aga teema juurde: auto starter ei kannata pika-ajalist tööd. Kunagi oli vene motoroller Muravei, mille starter oli ka ühtlasi generaator, mootorit ajas küll kaunis edukalt ringi.

            Comment


              #21
              Vs: On-off lülitiga abi.

              Poleks ma siia foorumisse tulnud ja seda küsimust esitanud, oleks arvatavasti sama targalt mingi imeliku suuremat sorti lüliti otsinud, sinna vahele pannud ja selle pesumasina mootoriga jändama hakanud. Lõppkokkuvõtteks oleks see võib-olla isegi liikunud mingil määral kuid see oleks olnud jh.. suuremat sorti pettumine, kui tehtud töö vilja ei kanna.

              AGA, ei tulnud ju siia foorumisse ilma, et oleks teistest kohtadest uurinud. Sai küsitud ja uuritud, ning juba enne pakuti välja alalisvoolu geneka tegemine mootoriks. Kuskilt rekka jahutuse vms mootoreid kahjuks ei leia ja ei hakka ka nii pingsalt otsima. Püüaks ikka selle geneka teema korra ära proovida, sest kui sõidab, siis järsku saaks lihtsa ülekande modifikatsiooniga lõppkiirust juurde. Keevitamine suht käpas ning metalli treipink ka saada niiet selline asi peaks isegi välja tulema.

              Auto generaator, nagu aru sain, jääb ikka siis väheks ja starteri kasutamine oleks ainult lühiajaline lõbu?
              Tahaks saada mingit kindlat soovitust mootori osas (ei taha mingit rummusisest mootorit ega midagi sellist vaid ka mingit vähe paremat generaatorit vms.. ), mis ka kestaks ning mis ei jääks väheks sellise agregaadi liigutamisel. Autoakud+raam+mingisugune iste+ülakanded ja selline läheks kokku mingi 50-60 kilo.. +veel ise kaalun oma 85kilo kanti.. suht suur raskus mida vedada, kui järele mõelda.
              viimati muutis kasutaja noottaur; 18 m 2009, 23:45.

              Comment


                #22
                Vs: On-off lülitiga abi.

                No?
                Kumb oleks siis mõtekam tuua? Genekas v startermootor?

                Startermootori kohta veel 1 küsimus, et KUI see läbi läheks, siiis mis seal täpsemalt läbi läheks? Saaks selle siis vahetada v eelnevalt tugevamaks teha?

                Comment


                  #23
                  Vs: On-off lülitiga abi.

                  starteri iseenesest ongi probleem, sest ta on alakaliibriline võimas peavoolumootor. nimipingel käitades ilma koormusetta lendavad mähised laiali, sest pöörded lähevad liiga kõrgeks. kui on piisavalt koormust, siis mähised lähevad tuliseks ja mähiste otsad sulavad kommutaatori küljest lahti. lõppeks on see mooteor veel ehitatud puksidele, mis ei pea püsivas ekspluatasioonis eriti kaua vastu.
                  aga ta on võimas ja pisike...
                  genekal on laagrid ja ta on ehitatud pikaajaliseks pidevaks käitamiseks, teisalt on need alalisvoolumasinad suht pisikese võimsusega, vahelduvvoolu pealt käitatavad isendid nõuavad jälle eraldiseisvat elektroonikat.

                  starteri läbiminemise vastu aitab tema mitte kasutamine. madalam pinge peaks tema iga pikendama, aga kui palju, ei oska öelda.

                  mingi veoki, bussi vms suure masina kojameeste ajam ilmselt oleks lihtsamatest lahendustest. poleks vaja ka ülekandega asja väga aeglasemaks teha, pigem kiiremaks. muidugi nendes kasutatavad tiguülekanded ei lase mootoril vabalt pöörelda. jalgrattale peale ehitamisel ei ole see muidugi oluline
                  Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                  Comment

                  Working...
                  X