Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

pirni läbipõlemise kontroll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    pirni läbipõlemise kontroll

    Tere
    Kas keegi oskab aidata. Vaja on teha DC12V liinile voolu kontroll. lui liinil lamp 2....10W põleb, siis kontrolleuli (soovitavalt LED) põleb. Kui lamp läbipõleb või on liinis katkestus, siis kustub kontrolllamp.

    #2
    Vs: pirni läbipõlemise kontroll

    Paned kontrolllambi jadasse...näiteks

    Comment


      #3
      Vs: pirni läbipõlemise kontroll

      Esmalt postitatud Eggy poolt
      Paned kontrolllambi jadasse...näiteks
      Mis pirn peaks olema, et teine ei jääks pimedaks.

      Comment


        #4
        Vs: pirni läbipõlemise kontroll

        Esmalt postitatud Eggy poolt
        Paned kontrolllambi jadasse...näiteks
        Nii põleb see LED ikka kähku läbi, kui see just mingi power LED pole.
        Ma soovitaks panna fototranss lambi ligidale ja see komparaatori sisendisse.
        Väljund lülitaks siis kontrolllampi.

        Comment


          #5
          Vs: pirni läbipõlemise kontroll

          Madalaoomiline takisti jadamisi lambiga. Takistiga paralleelselt sätid transistori emitterisiirde, vastavalt polaarsusele valid transi juhtivuse.
          Takisti valikul arvesta, et Si-trans vajab lülitumiseks ca 0,7V, Ge-trans aga ca 0,2-0,3V. Kollektoriahelasse saad siis LED-i sättida.
          Muidugi saab ka opakatega teha, siis läheb keerulisemaks.
          Ka kontrollerid pole välistatud.

          PS.Autosse ilmselt?

          Comment


            #6
            Vs: pirni läbipõlemise kontroll

            Takisti kütab liiga palju sooja ja vähendab lambi valgust.

            Comment


              #7
              Vs: pirni läbipõlemise kontroll

              Oleneb, palju energiat selle kontrollahela lülitamiseks vaja on.
              Opakate kasutamisel võib see takistus olla suurusjärgus mõni kuni mõnikümmend millioomi. Hajuv võimsus jääb päris madalaks, pingelang muidugi ka.

              Comment


                #8
                Vs: pirni läbipõlemise kontroll

                Liiga väikese takistuse korral võivad häired lampi lülitama hakata, aga mingi 0,1 oomi takisti võibolla sobiks kah tegelikult.
                viimati muutis kasutaja virx5; 26 m 2009, 20:03.

                Comment


                  #9
                  Vs: pirni läbipõlemise kontroll

                  Suhteliselt väikese pingelanguga on näiteks herkoniga relee - jämedast traadist mähis ümber herkoni. Sellist lahendust kasutatakse vanematel BMW-del tagatulede korrasoleku kontrolliks (Active Check). Vastava koostu nimetus on Rear Lights Check Relay ning kõige lahjema pirni võimsus 10 W.
                  Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                  Comment


                    #10
                    Vs: pirni läbipõlemise kontroll

                    Seda küll. Eks nende kahe vahel tuleb see optimaalne leida.

                    Edit: See oli siis virx`ile vastuseks.
                    Seda herkonivärki olen kunagi proovinud ka. 5-10W puhul vist asi isegi töötas, väiksemate voolude puhul läks jälle mähis suuremaks, kui herkonile mahtus.
                    Eks see oleneb paljuski ka herkonist.

                    Comment


                      #11
                      Vs: pirni läbipõlemise kontroll

                      Herkoniga relee kasutamisel määrab kontrollitava ahela minimaalse võimsuse lubatav pingelang mähisel. Kui võtta herkoni rakendamiseks tarvilikuks võimsuseks 0,1 W (harilikul kahe kontaktigrupiga releel on ligikaudu 0,3..0,5 W) tekib 1 W koormust jälgiva relee mähisel 1 V pingelang. Samas auto mootori seismisel on pinge elektrisüsteemis minimaalselt 11,8 V ja töötamisel kuni 14,5 V, seega ei tohiks sellest voldisest pingelangust midagi eriti halvemaks muutuda.

                      Kui lubada 1,4 V pingelangu, saaks juba kasutada 2 päripingestatud ränidioodi ja optroni koos sobiva eeltakistiga, näiteks CNY17-4 dioodi päripingelang on 1,1 V ning 10 mA pärivoolule vastav eeltakisti seega 27R. Poleks tarvis jamada kontrollahela ning süsteemi toidete-maade sobitamisega.
                      viimati muutis kasutaja 6p45s; 26 m 2009, 20:24.
                      Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

                      Comment


                        #12
                        Vs: pirni läbipõlemise kontroll

                        Lahendus sõltub siin ikka väga lisatingimustest.
                        Kui öknoomia pole tähtis, võiks sinna ahelasse panna takisti asemel võimsama
                        zener ja selle pealt võtta üle takisti LED-i toite.
                        Siis on mõõtja suht tuim lambi võimsuse suhtes.
                        See oli vast väikseks lisaks juba räägitule.

                        Kui tegu on aga kokkuhoiuga, on ilus võimalus kasutada hoopis
                        ampermeetrit, pingelang täisskaalal 0,1 V või vähem.

                        Kui aga seal on valgusdiood või -takisti vastuvõtjana
                        on kaod lambi ahelas hoopis puudu ja lambi toiteahelat ei pea ka puutuma.

                        Comment


                          #13
                          Vs: pirni läbipõlemise kontroll

                          Esmalt postitatud A.R. poolt
                          Kui aga seal on valgusdiood või -takisti vastuvõtjana
                          on kaod lambi ahelas hoopis puudu ja lambi toiteahelat ei pea ka puutuma.
                          Fotodioodi, -takistit ikka mõtlesid, ma arvan?
                          Samas kaugel asuva kontrollitava tarvis vaja terve võrk ehitada.
                          Välisvalgustuse mõju peab ka vist arvestama.

                          Comment


                            #14
                            Vs: pirni läbipõlemise kontroll

                            Selle eelmainit herkoniteema (ja mitte ainult) jätkuks lisaks seda, et kui on tarvis lihtsalt koormuse olemasolu kontrollida, siis ei ole asi väga keeruline.
                            Kui aga tarvis eristada erinevaid võimsusi (katkestus, min. P, max. P, lühis), tuleb hakata arvestama hõõglambi iseärasusi. Nimelt külma ja kuuma hõõgniidi takistuse erinevus.
                            Voolud erinevad kordades.
                            Kui autoseadmetest rääkida, siis ongi kõige komplitseeritum vast suunatulede korrektse lülitumise kontrollimine.

                            Comment


                              #15
                              Vs: pirni läbipõlemise kontroll

                              Millioomidesse jääva takisti peal tekkivat pingelangu on tõestu kõife lihtsam mõõta. Sellise taki saab teha lihtsalt traadist. Mõõta pole vaja täpset suurust, hiljem saab ju skeemi kalibreerida (kui vaja mõõta voolutugevust). ON/OFF kontrolli puhul pole kalibreerida ka vaja. Soovitatud E-B siirde ette (transi basi) võiks panna 1k taki juhuks kui koormus lühisesse läheb.
                              Fototaki /transi/dioodiga saaks ka, valgus otse pirni lähedal on tunduvalt suurem kui välisvalgus.
                              Huvitav oleks kasutada Halli andurit: http://www.opood.ee/?t=k_ak&a_k=FARN...NELL_GR2000376 .Pole küll ise proovinud aga paistab, et nad pole eriti kallid. Igasugu traattakistite tekitamine jääks ära.
                              Ma lülitan ühes autoblokis koormusi FETiga: http://www.opood.ee/?t=k_o&otsi=bts6143
                              Sellel on koormusvoolu mõõtmiseks kenasti väljund olemas.
                              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
                              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

                              Comment

                              Working...
                              X