Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Keevituseade вдг-301у3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Keevituseade вдг-301у3

    Tervist,

    Omandasin endale pealkirjas mainitud keevitusseadme. Tegemist on minu teade komplektse nõukogude aegse poolautomaatkeevitusega.

    Minu probleem on selline aga, et ei oska teda komplekteerida. Esimesel proovimisel kõik nagu tundus paigas olevat. Algul muidugi tahtis jubedalt puhastamist ning mõningate juhtmete väljavahetamist.

    Tegin mõned pildid ka. Täpsemalt huvitab mind kuhu ühendada nn. maandus käpp ning kuhu ühendada traadiveo- ja gaasimehaanika kaabel? Kas voolu tugevuse reguleerimisel eesmiselt paneelilt peaks muutuma samal paneelil oleva voltmeetri näit? Tean, et seadme taga asuval sillal on kolm astet ning nende muutmisel voltmeetri näit muutub!

    Veel tahaksin teada kas sellele trafoseadmega on võimalik keevitada ka elektroodiga või TIG süsteemiga? (Masina võimsus max. 315A)

    On keegi teostanud antud seadmele mingeid ümberehitusi või täiustusi? Oleksin väga huvitatud kogemustest ja muljetest!

    Pildid:


    #2
    Vs: Keevituseade вдг-301у3

    Mull on kodus вдг-303y3. Näeb üsna sarnane välja. ilmselt uuem mudel. Elektroodiga ei ole proovinud lasta. Minu omal oli puudu traatkeevituse elektroonika osa. Ise nipitasin juurde ja praeguseks olen juba oma 2-3 aastat kasutanud. Tänapäevaste profi aparaatidega ei sa võrrelda aga asja ajab ära. Kõige rohkem häirib see, et voolutugevusel on ainult 3 astet.
    Kui tahad teada mis reziimis keevitada saaks, vaata kas on tunnusjoonte lüliti. Mig mag reziimis saab keevitada horisontaalse või tõusvas reziimis tunnusjoonega elektroodiga langevas. TIG reziimi ma arvan tal kindlasti ei ole. Aparaadi kokkupanekut neti teel eriti ei seleta. + ja - peaks all ääres suured klemmid olema. Kui keevitamisel ära vahetada eriti aru ei saa. Voltmeetrist ei tea kuna aparaat selle poolega seina poole ja ei viitsi teda välja sikutama hakata.

    Comment


      #3
      Vs: Keevituseade вдг-301у3

      Nojah. Asi on aga selles, et oleks seal all 2 klemmi, vaid seal all on 3 klemmi. Seega tekkiski segadus! Kuskilt ma lugesin, et analoogsetel masinatel on vasakpoolne klemm massiks, keskmine ja parempoolne "+" klemmid mis ühenduvad automaatseadmesse. Nende vahe vist oli selline, et keskmine klemm annab vähem amprit kui parempoolne. Kui ma nüüd ei eksi siis vist nägin, et parempoolne andis 315A ehk täisvõimsuse.
      Olen ma hetkel õigel teel?

      Muidu mul ka enamvähem kõik töötab traadietteandemehanismis ja ka traadisüsteemi automaatika "boxis"

      Katsetasin ka neid klemme seal. Ühendasin nii, et panin automaatikaseadme kõige vasakpoolsema klemmi külge ja maanduse keskele. Tulemus oli see, et traat läks punaseks kui vanakurat. Arvan, et tulenebki see sellest et polaarsus on vahetuses. Peaks ümber tõstma. Ajapuuduse tõttu ei saand seda teha.

      Plaan oli ka käpp välja vahetada. Mõtlesin, et paneks masinale nn. eurokäpa. Mis arvate?

      Comment


        #4
        Vs: Keevituseade вдг-301у3

        Nonii, sain masina ilusasti käima ning töötab perfektselt. Keevis tuleb ilus ja ühtlane.

        Siiski piinab mind üks asi. Nimelt tuleks täiustada etteveomehanismi. Asi on selles, et päästiku vallandamisel jookseb etteveomootor inertsist veel edasi ning lükkab traadi sentimeeter - poolteist veel edasi. Millised oleksid variandid kiireks mootori seiskamiseks. Töötab mootor 48V pealt. Juhtmeid läheb sisse terve p***etäis ning ise eriti elektrit ei jaga ka. Uurisin igasuguseid tarku raamatuid elektri ja mootorite kohta, kuid ei jagand nag välja mingit skeemi või lahendust. Ahjaa... See etteveomootor oskab ka traati tagasi kerida. Vajalikud nupud on paneelil olemas.

        Ehk pakuks keegi mingi skeemi või lahenduse välja. Tinutuskolbi oskan käes hoida ning saltseri tunnen ka ära, et ainult skeemist jääb puudu.

        Ootan asjakohaseid vastuseid, tänud ette!

        Comment


          #5
          Vs: Keevituseade вдг-301у3

          Kui huvi võin otsida TRAKISe TRACONICu juhtmooduli skeemi?
          -superradical-

          Comment


            #6
            Vs: Keevituseade вдг-301у3

            Traadi etteveomootori kiire seiskamine tehakse läbi relee mootori vooluotste lühistamisega. st. pinge võetakse maha ja lühis mootorile.
            Peale seda jääb gaasiklapp 0,5 sek. avatuks ja toitekontaktor lülitatakse
            ka väikese viivisega välja. See on vajalik selleks, et põletada traat korralikult läbi. Otsi selle masina seest mootori toitejuhtmete järgi üles relee, mis seda mootorit lülitab. Kontrolli kontaktide korrasolekut.
            päike, õhk ja ...

            Comment


              #7
              Vs: Keevituseade вдг-301у3

              Lisaks veel, et 303- le tuleb voolu reguleerimiseks 6,8 oomine potekas juurde lisada. Juhul, kui tal sees ikka magnetvõimendid on. Veel peaks tal ülemises osas üks suurem trafo olema, kust reguleerimiseks pinge võetakse.

              Comment

              Working...
              X