Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

    Tere,

    Otsin mõnd targemat inimest kes antud teemal oskaks kaasa rääkida, ise selline amatöör ja nii, oskan juhiseid jälgida kuid elektroonika osas improviseerimiseks ikkagi tuhm.

    Nimelt ostsin eelmine aasta siukse 9k maksva elektrirolleri, sõidab 48voldi pealt pliiakudega, (4x12, 8Ah per) rootormootoriga.
    Tean et neid ülbemaid on ka tagasilaadimise oskusega, kas keegi teab mida erilist see tagasilaadimise oskus juurde vajab?
    Tean et kuidagi saab mootorile tutvustada pinge asemel koormust millega ta siis pidurdaks ja.. füüsikahariduse puudujääk, sõber google ei tahtnud ka aidata sellel tagasilaadimise teemal.

    #2
    Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

    Suht raske on pimesi soovitada midagi. Uuri lähemalt oma rollerit ja postita siia kah, kui saladus pole. Vaja on infot mootori, selle juhtimise ja praeguse pidurdussüsteemi kohta. Rolleri kohta ei andnud google mingit infot?

    Comment


      #3
      Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

      Maantee peal vahet pole, linnas võidad kuni 25% pikema sõidu.
      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

      Comment


        #4
        Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

        mägisel alal annab oluliselt juurde, aga maanteel jah suurt vahet pole.
        48V pardapinge ja 9k hind ütleb rolleri kohta sama palju, kui auto kohta punane värv ja 200k.
        anna mootori kohta rohkem infot, nt tüüp ja mudel aitaks edasi. samuti juhtploki parameetrid ei teeks paha
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

          tavaliselt neil odavatel lihtne DC mootor ja PWM.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #6
            Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

            DC mootor võib olla püsimagnetitega või jadaergutusega - mõlemad suht laialt levinud. tüürimiseks kärab muidugi mõlemale PWM. püsimagnetitega mootorit on lihtsam panna tagasi genereerima
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #7
              Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

              kes f1 sarja jälgis Malaisia GP, siis Räikonenei KERS systeem elas lühikest elu...
              juhul kui on otse ylekanne mootorilt rattale, siis on tagasilaadimist lihtne teha...juhul kui on variaator asjal peal, läheb juba keerulisemaks...sisuliselt võimatuks...
              Fools and fanatics are always certain of themselves, but wiser people are full of doubts

              Comment


                #8
                Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

                rootormootor tähendab et mootor on ratta sees, ei ole mingeid ülekandeid!
                tänud kõigile kaasarääkijatele, korraldasin nüüd siis mõned pildid ka, kahjuks võib seal peal kirjas olla jänese farm või donkey kong, ma ei tea tõesti.. riisimeeste värk ju.

                aga, pilte!
                Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                siin peaks kenasti neljapildi galerii olema, kliki kliki saab ka suureks.
                Üks kontrolleri pilt ka (näete, pastaka kirjutis, keegi oskab neid asju suisa käsitsi kirjutada!)

                Manualis on ka umbes viis rida kiai'd ja googlemine nii ja naa andis tulemuseks lähikonnas leiduvaid poode vms kes selle müüki on pannud, ei tea kust garaazitehasest need pärit on.

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

                  viimasel pildil oli ju isegi nende telefoninummer kirjas...

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

                    Esmalt postitatud e13 poolt
                    viimasel pildil oli ju isegi nende telefoninummer kirjas...
                    tea kas võib just öelda "isegi", pigem on see ainuke asi mis välja loeb ja mina selle abil küll mingit tehnilist infot välja ei võlu, kui on osavamaid siis ma tänan ette juba

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

                      Ülekanne on, hammasratastega planetaar ülekanne trumli sees.
                      Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                      1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                      2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

                        Tehniliselt on mitu lahendust.
                        1. Ise pean paremaks, kus pääseks ergutuse kallale, lihtsaim teostada. Kui ergutus on mähisega siis tuleb muuta voolu suund vastupidiseks ja ergutus suuremaks (mida aeglasem on pööre, seda tugevam ergutus olema peab, ühtlasi, mida tugevam ergutus, seda tugevamalt pidurdab). Mähise vastupidavusel on loomulikult omad piirid, kuid lühiajaliselt võid päris palju üle koormata. Kui rootori vool kukub alla sätte siis teed lõpetamise (kasutad mingit voolureleed)
                        2. Kui ergutusega ei saa (püsimagnetid) siis kasvõi lisamähis ergutusmagnetite ümber ja annad pidurdamisel täiendava voolu sinna mähisesse. Nüüd annab mootor välja veidi kõrgemat pinget ja keerad rootoriahela otsad vastupidi. Võid ka dioodi lisaks panna (kui pinge kukub alla siis dioodiga automaatselt kukub küljest ära)
                        3. Teed rootorimähisele otsa pingekordistuse. Kuna pulsatsioon võib ei tea mis olla siis kindel lahendus on mingi hakkija ja edasi kas tavaline pingekordisti või (auto)trafo.
                        4. Kui akudel väljavõte siis muudad vaid rootorimähise polaarsust (vastupidi) ja otse poolele akudele. Järgmine pidurdus teisele akupoolele.

                        Comment


                          #13
                          Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

                          igasugune akude poolepeale ühendamine lühendab oluliselt akupaki eluiga, seega lõpetage selliste soovituste jagamine
                          Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

                            sebin tiba asjalikuma tööriistakarbi (tellitav ja näpitsad teevad kurvaks) ja siis vaatame mis seal sees on ning mis lahendused, kui üldse, on mõeldavad!

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektriroller, tagasilaadimine pidurdamisel

                              Vaatasin pilte, enda elektrikrossikal on sama mootor (1500w pidevvõimsus).
                              Tegu on 3-faasilise mootoriga, sees on 3 halli andurit.
                              Ise kasutan selle mootoriga Kelly kontrollerit, millel regenereeriv pidurdus täiesti olemas. Saab isegi teise gaasirutska abil sujuvalt pidurdusjõudu muuta.

                              viimati muutis kasutaja vax; 09 m 2009, 19:47.
                              Allkiri.

                              Comment

                              Working...
                              X