plaan panna nurklihvijale vahele miski selline asi nagu dimmer millega valgustuse eredust reguleeritakse...küsimus tekkis selles et arvatavasti see valgustuse dimmer ei kannata ära nurklihvija koormust ja kärssaks läbi? oskab keegi äkki pakkuda mingit kindlat lahendust kuidas saaks pöördeid vähemaks....võiks olla selline süsteem nagu trellidel mille nupust saab pöördesagedust reguleerida. ise pole niiväga kõva elektrik-mees
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less
pööreteregulaator nurklihvijale?
Collapse
X
-
Vs: pööreteregulaator nurklihvijale?
Mis mootor Su veepumbal on? See dimmer kõlbab ainult kolleektormootoritele. Asünkroonmootoreid (ka kondensaatoritega) ei saa pingega tüürida. Ja vooluhulk ja surve ei ole tõenäoliselt üldse nii lihtsalt mootori pööretega reguleeritavad: pump on väga ebalineaarne asi.
Comment
-
Vs: pööreteregulaator nurklihvijale?
Asünkroonmootoreid siiski teatud piirides saab pingega tüürida, aga ülekoormamise ja mahapõletamise oht on suur. Pigem kõlbab see variant mõne rakenduse puhul nn. "soft stardiks", kui siiski.
Kasutaja morten`ile sobiv alternatiiv oleks kordades (10x; 20;jne...) suurendada hüdrofoori mahtu ja samas vähendada vahet pumba sisse- ja väljalülitusrõhu vahel.
Comment
-
Vs: pööreteregulaator nurklihvijale?
peavoolumootoritel nii asjad käivadki. jõu säilitamiseks peaks mootori pööretelt tagasiside olema, mis pinget tõstab, kui pöörded liigselt langevad. mingitel mootoritel andis vist madalal pöördel momenti juurde kommutaatori harjade asendi muutmine. vähemaks saab momenti sedasi kindlasti
Comment
-
Vs: pööreteregulaator nurklihvijale?
Kõigepealt tee mootori liik kindlaks. Kas on kommutaator või ei ole.
Kommutaatormootorit on kõige lihtsam ja parem reguleerida pöördeid pingega.
Sagedus mõjutas ka (muutuvad magnetahela takistused), kuid see on momendi-pöörete suhtes halvem lahendus kui pingega või takistusega juhtimine. Praktikas pole seda ette nähtud (ja võid kergesti põhjustada mootori hävimist - kommutaator ei kannata suurt sagedust, põleb maha). Kommutaatormootorit sai hästi juhtida ka takistusega, kuid soojakaod takistil pole just asjalik lahendus ning moment läks pehmeks.
Muud mootoriliigid on reeglina vaid sagedusega juhitavad, sest pinge mõjutab peamiselt momenti, kuid vähe pöördeid.
Comment
Comment