Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

    Sai muretsetud Hiinast kaks LiFePO4 akut (24V, 20Ah). Kui akudega olen rahul, siis kaasasolevate 3 A laadijatega küll mitte. Üks andis poole tunni jooksul otsad, teine näitas töö ajal sarnaseid sümptomeid kui esimene (särin, kerge suitsuvine) ning võtsin kiirelt pinge alt maha.

    Viisin mõlemad siis Arwestisse ja sain kohe täna ka vastuse. See otsad andnu, seal olevat rohkem komponente läbi ja jäi parandusse sisse. Aga see teine, mis otseselt läbi ei kärsanud, seal vahetati üks kaheksa jalaga kiip ja takisti. Kusjuures rikkis jupid anti kaasa ning huvitaval kombel selle takisti takistus testriga mõõtes on 4,98 kO. Äkki ta polnud ikka rikkis ja mulle tehti 200 kr eest "külma"?

    Igatahes täna pärast tunniajast töötamist lõpetas see "kordatehtud" laadija ka plaksuga töötamise. (Eelnes ikka õrn sirin ja soojenemine, suitsuvinet enam töö ajal ei olnud.)

    Kas on keegi, kes saaks mind aidata nimetet laadija parandamisel? Arwestisse ma vist seda siiski enam ei vii. Tahaks sellist meistrit, kelle kordatehtud asi tunni aja pärast ei rikneks.

    Mul on ka veel üks hüpotees: kuna laadija nominaalpinge on 80 V kuni 240 V (sagedus 50 või 60 Hz) ning tal oli type A pistik (vahetasin hariliku type F vastu), siis äkki on skeem arvestatud rohkem 110 V turule ning 230 V jaoks on arvutatud jeeli-jeeli, et niikuinii keegi 230 V peal seda ei kasuta.
    Kui see hüpotees on õige, oleks odavam vist otsida mingi vana trafo, millega tõmmata pinge alla 200 V. (Aga see on samas tülikas, sest neid akusid võiks laadida ka kusagil reisil, need on elektrijalgratta akud mul.)

    #2
    Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

    kui see remonditud isend saba pani, siis vii see ikka tagasi. ka teostatud remonttöödele kehtib teie riigis garantii.

    ost endale nt hobbyking.com lehelt laadija, mis tunnistab kuni 8 liitiumelementi jadas(8s). hind pole küll väga odav, aga see-eest saad laadida täis ja tühjaks sellega mida iganes. voolude muutmine jälgimine temperatuuri kontroll ja mis iganes veel nendel küljes on. paraku enamik neist tahab toiteks saada 12V, seega võid vajada lisatoidet või pead rohkem otsima, et leida otse võrgust toimiv elukas. mõned küll on nõus mõlemat asja tarbima, aga ma pole selliseid üle 6 elemendile näinud.
    saatmine sealt maksab, aga mitte müstiliselt. minu saatekulu oli ca 20% hinnast ja pakk sisaldas ühta samatüübilist laadijat
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #3
      Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

      > kui see remonditud isend saba pani, siis vii see ikka tagasi. ka teostatud
      > remonttöödele kehtib teie riigis garantii.

      Sellele ei kehti kahjuks.
      Ise olin loll ja lasin "mustalt" teha meistril.

      Comment


        #4
        Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

        nagu näha ei tähenda odavamalt alati asjade tegelikku seisu. ma ei püüa öelda, et ise samuti ei püüa läbi saada. sellegipoolest võiks selle meistri manu minna ja viisakalt küsida, et miks ja kuidas asi sai alles tunni möödudes pauguks minna. ei pea ju tingimatta sinna asja uuesti remonti andma, aga viisakusest võiks meister ikka pilgu peale visata. vastasel juhul ei ole ilmselt sinust talle klienti ka tulevikus, isegi kui asju ametlikult ja arvega teeks.

        kasutad kahte akupakki korraga või üks laeb ja teisega sõidad?
        mõlemal juhul muidugi sobiks mingi intelligentne laadija. ühe paki laadimisel piirduksid kuskil 3...5 ampriga, kahe rööpi oleva aku puhul siis ligi 2x enam. intelligentse laadija plussiks on ka akude balansseerimise funksioon, mis neile pikema ea tagab, aga see plaat on äkki sinu akudel juba sisse ehitatud.
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment


          #5
          Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

          Sai endale tehtud mingi aeg LiPo laadija. kuni 4 elementi jadas(balanseerimine ka sees). Voolu peaks kannatama kuni 3,3A, tahab välist toite adapterit.
          Ise katsetasin 1,1A aga regulaator on 3,3A. Hetkel tõsi ainult PCB , karpi pole.
          Võin skeemi/layoudi visata aga arvan et sa joota ei viitsi.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #6
            Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

            Tegelikult tõesti, läbi võin ju minna ja küsida ka 5 kO takisti kohta.

            Paralleelis ei kavatse akusid kasutada, pigem nii, et kui üks on tühi, siis lülitun teise peale. Tehase laadungiga sõitis üks aku 26 km, mis esimese tsükli kohta pole üldse paha. Kummagi akuga oli kaasas laadija; kui mõlemad laadijad korda saaks, siis saaksin mõlemat akut korraga laadida.
            Mul elektrirattaga sõitmise staaži aastajagu juba on, ainult et pliiakudega, mis on juba üsna amortiseerunud.

            Laadija peakski olema intelligentne, vähemalt peale on kirjutatud "Intelligent Charger".

            Paki battery management system'i kohta ei oska öelda, kas ja kuidas ta balansseerib. Laadija väljundis (ja akupaki laadimispistikus) on ainult kaks klemmi, pistik on selline, nagu arvuti toiteploki sisend.

            Comment


              #7
              Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

              Viisin siis Arwestisse tagasi ja läks nüüd ametlikult remonti. Eks näis.

              Takisti olevat tõesti 5,1 kO, aga pinge all ei töötavat enam. OK.

              murphy: tänan pakkumast, ma suuremahulist tinutamist tõesti ei viitsi esialgu teha. Õigupoolest mul polegi vaja elemente ükshaaval laadida; minu teada see laadija ongi sisuliselt toiteplokk võrgupingest kuskil 26 V alalispingele. Ning aku BMS või laadija (ei tea kumb, aga loodetavasti üks neist ikka) lülitab laadimise välja, kui elementide pinge on piisavalt kõrge. Elemente endid ma pole oma silmaga näinud, need on risttahukakujulises kastis, kust tuleb BMS-i suunas kaks jämedat juhet.

              Comment


                #8
                Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

                kui balansseerimist sees ei ole, siis liitiumid võivad kiirelt otsa saada. laadimisel ja tühjenemisel tekib paratamatult mingil määral elementide erinev laetus ja see ajapikku aina süveneb. kuna sinu rattal ei ole ilmselt akude pinge alampiir(kui seda üldse on) liitiumile kohandatud, siis on oht, et akud tühjendataks liigselt, vähemalt kõige nõrgemad elemendid. nii võib juhtuda, et peale 20...30 laadimist oled kaotand läbitavast vahemaast juba poole. sellest punktist siis enam tagasiteed ei ole. isegi kui hakkad siis balansseerima, on nõrgim lüli piisavalt tappa saanud, et tema määrab ära, palju kogu ülejäänud pakk suudab. paraku on nii, et mida rohkem elemente jadas, seda suurem oht, et mõni ei suuda teistega sammu pidada
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #9
                  Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

                  reuter: eks need efektid ole mõne kuu pärast näha, kui laadijad korda saab.
                  Aga ma eriti ei usu sellesse. Eestis on veel inimesi, kes on sedasi hiinakaid LiFePO4 pakke ostnud, olen ka lugenud välismaistest foorumitest, keegi pole kurtnud sellise läbisõidu languse üle. BMS-st läheb kinnisesse korpusesse lisaks + ja - paksudele kaablitele veel üks 7 soonega lintkaabel, arvatavasti pole too seal ilmaasjata.
                  Tühjendamisel BMS võtab naksti pinge maha (ühel akupakil juhtus nii 26 kilomeetri järel, teisel pole tehase laadimist veel tühjaks sõitnudki), mitte ei tõmba lõputult kuivaks.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 24 V laadija Tartus - ehk oskab keegi aidata

                    siis on ilmselt kaitse sees ja vb ka balanseerimine. sel juhul kannatab häda pärast isegi ka tavalise 24V pliiakudele mõeldud laadijaga laadida. vooluga ei tohi muidugi liiale minna
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment

                    Working...
                    X