Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Asünkroonmootori rootorile magnetid.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

    Esmalt postitatud kalvis poolt
    Algne küsija võib väga kergesti rappa sattuda. Pole ikka selge, mis liiki mootoriga on tegu?

    Alustaks ikka mootori tüübi kindlakstegemisest.
    1.Kas on kondensaator ühe paari mähiste vahel? (kui jah siis asünkroonmootor või reaktiivne sünkroonmootor (kondensaator on teinekord kommutaatormootoril samuti, et vähendada kommutaatori sädelemist)
    Milline on rootor, kas on sümmeetriline igas suunas (asünkroonmootor) või on mingi kuju (reaktiivne sünkroonmootor)
    2. Äkki on mingid kontaktrõngad ja rootor on mähisega? Kui on, siis on tegemist hoopis kommutaatormootoriga.

    Lahendused on totaalselt erinevad mootori muutmiseks. Reaktiivse sünkroonmootori puhul saab püsimagnetitega olukorda parandada, kuid muude mootoriliikide puhul see niisama lihtsalt ei lähe. Asi selles, et väljad on mootoris vahelduvad ning ergutus peab samuti muutuma, mida aga püsimagnet ei võimalda. Muidu kommutaatormootoriga saab püsimagnetiga samuti suurendada ergutust või modida ta nn. sünkroonmootoriks (ergutusmähisesse alalisvool+magnetid ja pooluspaaride suhe korda pööramine ning voila tulebki 50 Hz välja).

    Kõige lootusetum on asünkroonmootoriga juhtum - asi selles, et viimases vahelduvad väljad ka rootoris. Sinna püsimagneti lisamine teeb poolvärdjaliku sünkroon-asünkroonmootori, ja asi tuleb palju halvem kui ilma (sünkroonmootoris peab väli olema täpselt sünkroonkiirusega, asünkroonmootoris aga muutuma sünkroonmootori kiiruse ja mootori pöörlemiskiirusega vahega ehk libistusega). Muidu asünkroonmootorist saab ka 50 Hz siinust välja, selleks paigaldatakse lisakondensaatorid mähiste vahele (tekitavad ergutuse välja).

    Osades tuulikutes kasutatakse hübriid asünkroonmootorit. Neis on rootoris tõesti lisaks alalisvooluga juhitav ergutus, mille mähiseid juhitakse keeruka algoritmiga niimoodi et rootorisse indutseeritud asünkroon mootori magnetväljaga oleks alalisväli sünkroonis. Seda tehakse elektroonselt ja generaator on samaaegselt nii sünkroongeneraator kui asünkroongeneraator.
    PIC meestel on loomulikult võimalik siin ilma teha, kuigi kardan, et PIC arvutusvõimsus jääb nõrgaks. Samuti on algoritm täis mittelineearseid funktsiooone (eksponent, siinus) ja palju korrutamist. Kui väga aus olla siis polegi üheskis raamatus neid valemeid ollagi vaid tuleb ise need välja mõelda.
    võtaks asja kokku sellega, et ehitatakse generaatorit, mitte mootorit(kuigi need võivad ka samaaegselt mõlemad olla) keegi ei taha väljundisse mingit siinust: oluline, et sealt üldse miskit tuleks, küll dioodid selle krempli õigeks pööravad.

    puhurites ja üldse pikalt töötavais väiksemõõdulistis seadmeid ei kasutatta reeglina mingeid kommuteerimisi mootori siseselt. põhjuseks hind ja suurem hooldevajadus.
    asünkroonmootorisse magnetite toppimisega saab sellest tavaline püsimagnetitega generaator, küll mõningaste mööndustega, aga siiski
    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

    Comment


      #32
      Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

      Lammutasin ühe pisikese alalisvoolumootori laiali,seal oli selline ümmargune magnet sees,peaaegu sobis rootori asemele keerlema,millimeetri jagu oli diameeter suurem.Lahti võttes läks see ümmargune magnet keskelt pooleks,selle poolkaarega õnnestus siis staatori sees seinte lähedal kenasti liikuda,aga paraku mida ei olnud oli see iseloomulik magnetiline takistus ning ka asjalikku pinget/voolu mähistelt ei saanud.Vast kolme kapimagnetiga saab parema tulemuse kui need leidma peaks kusagilt.
      otsija

      Comment


        #33
        Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

        Mootor või generaator on üks ja sama masin, erinevad on vaid kasutamise viis.
        Siinus muutub oluliseks siis kui on tarbijaks elektroonika, mis ei talu kõrgemaid harmoonilisi. Asünkroon ja sünkroonmootorid tarbivad või annavad välja siinust.
        Magnetite toppija asünkroonmootorisse unustas ära vist mu varasema jutu mida teevad magnetid asünkroonmasina rootoris. Asünkroonmootor töötab ilma magnetitega samuti generaatorina, kuid ergutuse jaoks on kondensaatoreid vaja (kui on võrk siis pole neid ka mitte vaja) sest on vajalik faasinihe ergutusvälja jaoks. Umbluu ehitades ei saa te lihtsat soovitud tulemust või saaks viimase üldse ilma vaevata.
        Ikkagi tundub, et algne küsija peab kommutaatormootorit või midagi sarnast asünkroonmootoriks, kõigepealt alustage ikka mootori tüübi kindlakstegemisega. Väga väikestes seadmetes kasutatakse tihti ümberpööratust, st. harjumuspärane rootori mähised on staatoris ja ergutusmähis rootoris.

        Comment


          #34
          Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

          Selline asi meenub:
          1. Kui feriitrõngaga trafole lähendada magnet siis
          väljundsignaal väheneb ja kaob hoopis. Katsusime nii ehitada klaviatuure.
          2. Olid sellised asjad nagu ferroresonants stabilisaatorid.
          Trafo südamik aeti küllastusse ja sellega saavutati et väljundpinge püsis sõltumata sisendist.

          Kui nüüd võtta tõeliselt tugevad magnetid ja
          need viia raudsüdamiku juurde siis kas seal ei tekki küllastumist?

          Kui ilmneb et midagi on kahtlast võiks südamikule lisada veel paarikeerulise lisamähise
          ja vaadata kuidas ta trafona töötab.
          Kui siis magneti lähendamine signaali kaotab, annab see märku südamiku küllastumisest.

          See võib juhtuda!

          Mõningatel andmetel on mootorid natuke muudetud trafod

          Comment


            #35
            Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

            Esmalt postitatud kalvis poolt
            Mootor või generaator on üks ja sama masin, erinevad on vaid kasutamise viis.
            Siinus muutub oluliseks siis kui on tarbijaks elektroonika, mis ei talu kõrgemaid harmoonilisi. Asünkroon ja sünkroonmootorid tarbivad või annavad välja siinust.
            Magnetite toppija asünkroonmootorisse unustas ära vist mu varasema jutu mida teevad magnetid asünkroonmasina rootoris. Asünkroonmootor töötab ilma magnetitega samuti generaatorina, kuid ergutuse jaoks on kondensaatoreid vaja (kui on võrk siis pole neid ka mitte vaja) sest on vajalik faasinihe ergutusvälja jaoks. Umbluu ehitades ei saa te lihtsat soovitud tulemust või saaks viimase üldse ilma vaevata.
            Ikkagi tundub, et algne küsija peab kommutaatormootorit või midagi sarnast asünkroonmootoriks, kõigepealt alustage ikka mootori tüübi kindlakstegemisega. Väga väikestes seadmetes kasutatakse tihti ümberpööratust, st. harjumuspärane rootori mähised on staatoris ja ergutusmähis rootoris.
            Mu mootoris pole mitte ühtegi kommutaatorit,rootoris ei saa olla mingeid mähiseid,pildi pealt peaks ka näha olema.
            otsija

            Comment


              #36
              Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

              Esmalt postitatud otsija poolt
              rootoris ei saa olla mingeid mähiseid,pildi pealt peaks ka näha olema.
              Mine sa hullu tea.

              Kui sellel mootori pildil vaadata siis rootoril paistavad mingid diagonaalsed jooned. Kuskil oli kirjutatud et asünkroonmootoril on sees samasugused pulgad mida nimetatakse lühisrootoriks. Kui välistes mähistes on muutuv vool ja magnetväli siis sinna "pulkadesse" tekib ka vool ja need siis omavahel tõukuvad.

              Comment


                #37
                Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                just. sel samal põhimõttel käib(s) ka asünkroonmootorite väände/kiiruse reguleerimine. rootori üks ots lühises ja teisest otsast tulevad välja kontaktrõngad, milledele lülitatakse koormus. tavaliselt oli see astmeline, mis koosnest 3 või enamast astmest. viimane aste oli alati lühis ehk siis mootor täispööretel ja maksimaalse väändega
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #38
                  Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                  No kommutaatoreid/kontakte seal igatahes kusagil pole.
                  otsija

                  Comment


                    #39
                    Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                    http://www.magnet4less.com/index.php?cPath=1_15
                    Ikkagi paistab, et asü.mootori rootorile kinnitatud magnetid on bs. Gene ehituseks vajalikud magnetid on neodüümid ja neid võiks olla 16 tk. 22,5`sektoritena. Tellides on kallid, aga sõltub kogusest. Mähiste mähkimisest pole pääsu ühelgi gene kodu ehitajal. Traadi läbimõõt v. pikkus tuleb leida katse-eksituse meetodil . Magnetid kinnitada isoleeritud alusele N_S_N...jne. Mähised samuti... ja kui neid komplekte on ühe võlli otsas N. pluss tükki, siis alles räägime toodetud voolust, pingest, kasutegurist, pöörlemiskiirusest ja millest iganes sellel teemal.
                    PS. Teemaalgataja, ära solvu, eks
                    päike, õhk ja ...

                    Comment


                      #40
                      Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                      Ei solvu,pole põhjust ju.Paraku hakkabki vaikselt lootus kustuma sedasi rootorile magnetite aretamisega miskit asjalikku genekalaadset nikerdada,vahepeal on mõte jooksnud autogeneka poole.Keldris peaks vedelema mingi vana mosse genekas,paraku tatina olin vist seda lammutanud ja pean üle vaatama,et mis seisus see on.Mähised üritaks jadamisi ühndada või kui ikka liiga vähe pinget,siis ümber kerida.Eks kui kunagi selle genekaga midagi teen,siis teab täpsemalt.
                      otsija

                      Comment


                        #41
                        Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                        Soovitan, vaata googlega, kuidas asünkroonmootorist saab teha generaatori. Selleks tuleb autonoomsel tööl lisada mittepolaarsed kondensaatorid.



                        Siit leiad märksõnad jne.

                        Comment


                          #42
                          Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                          Link on hea hr Kalvis.
                          Ma leian et see on rohkem konstanse tuule või veel puhul. Bensu genekaga perfect. Hea eelis et elektroonikat ei vaja.
                          Aga kui elektroonika pole teema ja elektriga varustab kahesuunaline inverter-ups. Ning tuul katkendlik siis kogu startup krempli automaatseks ajamine on jura. Siis lihtsam püsimagnetid fittida. Lisada boost converter ja imeda ka madala tuule korral kogu mats genest välja. Seepärast tasuks teha ülekandega ja vanade vaatide meetodil. Tiiviku võimsus 10x gene oma. siis saab nõrga tuule korral ka veel head särtsu.
                          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                          Comment


                            #43
                            Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                            Kui tahad kohe generaatoriga pinget stabiliseerida siis asünkroongeneraator selleks ei kõlba. Või kasutad akusi pinge silujana (teed sildalaldi ja püüad akud keskmise pinge lähedale sättida). Muidugi on kõige lihtsam kasutada sünkroongeneraatorit (on kõige lihtsam mootor/generaator üldse) või kommutaatorgeneraatorit. Mõlemal juhitakse ergutust ühtemoodi - kui pinge on madal, antakse ergutusmähisesse suurem vool, pinge kõrgem, vähem. Püsimagneteid võib lisaks panna, seda vähem kulub ergutusvoolu.
                            Kogu probleem on, et väiksevõimsusega sünkroonmootoreid pole lihtne saada. Ainus hea koht on autogened ning nende plussiks on juba valmis pingeregulaator. Kui sildad dioodid saad kohe vahelduva voolu. Puudus on vähene pooluspaaride arv ja suure võimsusega neid saada pole ja madal pinge (12 või 24 V). Seega tuulegeneraatori puhul on vägagi soovitav lisada kiirendav ülekanne.
                            Kommutaatormootoreid sai pesumasinatest (akudrellid jne.), neid sai suurema võimsusega. Ergutuse regulaator tuleb ise teha või aretada auto oma.

                            Ei soovita ise ümber ehitama hakata mootorit niisama. Peapõhjus on mõõtmed ja efektiivsus, asi selles, et tööstuses toodetud mootorid (generaatorid) on väga täpselt ehitatud ning nad oma alal parimates mõõtmetes. Iseehitades pole võimalik saada täpselt sobitatud mõõtmeid ja paigutust, seega saavutad vähe suure töövaevaga (N:sünkroonmootorile vajaliku ergutuse saamiseks on vaja väga tugeva magnetvooga magneteid). Selliseid iseehitatud asju on net täis, kuid nende mõõtmed ja võimsus siis saavutatakse umbes 10-dik tööstusliku omast. aga kui mänguasja saamine on eesmärk siis andke minna. Ma eelistaksin tööstusliku seadme kohandamist siis saab täisvõimsuse kätte ning kogu rõhk oleks ahelate juhtimises elektroonikaga.

                            Comment


                              #44
                              Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                              iseehitamise ja teadmiste saamise osakaal jääb tööstusliku seadmega muidugi väiksemaks.
                              korraliku modiga väga ei kaota ja selliste pisividinate väljund ei peagi olema stabiilne, selle viimase osa tagavad pea alati akud
                              Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                              Comment


                                #45
                                Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                                Ja traktori gene südamiku asendamine sama pooluste arvu püsimagnetitega tõstab ainult kasutegurit.
                                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                                Comment

                                Working...
                                X