Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Asünkroonmootori rootorile magnetid.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

    Ei saanud kirjeldusest täpselt aru, aga minumeelest teed Sa oma magmetite ümbere võimsad lühiskeerud. Magnetid peaks ikka mittemagneetilise isolaatori küljes/sees olema?

    Comment


      #17
      Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

      selleks ongi alumiiniumketas
      kui see ketsa ringi käib, siis vastupidiste polaarsustega magnetid liiguvad südamiku pilust läbi ja genereerivad südamikul oleval mähises mingi voolu.
      Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

      Comment


        #18
        Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

        Mul on karvane tunne, et kogu see süsteem indutseerib elektrivoolu ka Su alumiiniumkettas. Pole küll täitsa kindel, sest kahjuks pole saanud ise katsetada ja viimased kokkupuuted liikuvate elektrimasinatega jäävad kaugesse minevikku.
        Hea oleks kui keegi kompetentne ja käppa sees omav kolleeg arvamust avaldaks.

        Comment


          #19
          Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

          Kettas kus magnetid peal on ei indutseerita mingit voolu sest magnet väli ketta suhtes seisab(magnetid ju kettali liimitud). Mina sellist lahendust ei kasutag aga, raskem ehitada. pealegi staator peab olema keritud siis traffoplekist ja siis poolide jaoks süvised tehtud, sest muidu tekivad tõesti lühiskeerud. Õhkpoolidega asjad on omaette teema, seal on miinus et magnetväli pole konsentreeritud. Hajub ilma ferromagneetikuta. Feriit on hea südamiku materjal aga kallis. 2 võimalust väiksematel pööretel rohkem energiat saada on suurendada pooluste arvu või suurendada magnetvälja tugevust.
          Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
          1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
          2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

          Comment


            #20
            Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

            Esmalt postitatud murphy poolt
            2 võimalust väiksematel pööretel rohkem energiat saada on suurendada pooluste arvu või suurendada magnetvälja tugevust.
            või mõlemat

            ühtset staatorit ei plaanigi. eraldi sütamikud asuvad ringiratast selle taldriku ümber ja on fikseeritu kandmiku külge. südamikud oleks pm "C" kujulised. selle C avas jookseks ketas ja turjal oleks mähis
            Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

            Comment


              #21
              Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

              Esmalt postitatud Shele poolt
              Hea oleks kui keegi kompetentne ja käppa sees omav kolleeg arvamust avaldaks.
              Ei tea aga kui arutaks nii:

              Kui magnetid liiguvad mähiste suhtes siis indutseeritakse mähistes vool.
              Kui mähises on muutuv vool, siis selle ümber on muutuv magnetväli.
              Kui muutuvas magnetväljas on alumiiniumplaat, NB! hea juht, miks seal ei peaks indutseeritama keerisvoolu? Mina küll kahtlustaks.
              Ku alumiiniumi asemel on mingi muu, mittejuhist, alus siis on rahulikum.

              Comment


                #22
                Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                vineer oleks kah valikuks, aga see kurinahk tõmbab niiskusega kõveraks ja siis kiilub kinni. platikuid jne materjale ei paista hetkel kuskilt tekkimas kah olevat
                Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                Comment


                  #23
                  Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                  Esmalt postitatud reuter poolt
                  platikuid jne materjale ei paista hetkel kuskilt tekkimas kah olevat
                  Mõtleme.
                  Tartus, raamatukogu kõrval oli 5 mm orgklaasi.
                  Aga poisid saagisid sellest el. kitaari - IFFi mõju

                  Oli mingi kerge plastik. ca 1cm paks ja suured plaadid. 2x3 m või midagi nii.
                  Tartus, Tähe lõpus, peale ringi. Kaarhallid. Kui ei jää nõrgaks?

                  Klaasplastik. Kandikud. Paadimeistrid. ??

                  Kui suurt oleks vaja?

                  Comment


                    #24
                    Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                    esialgu olen ikka veel Hollandis ja seega suuremat ehitamist veel ei ole tulemas. nädala pärast küll Eestisse, aga kahtlen, kas muude projektide kõrvalt selleks aega jääb, aga mine tea.
                    20cm läbimõõduga ketta juures oli idee. sellisele mahuks juba päris palju pooluseid ja samas oleks neil ka tibake vahet, et erinevad magnetid korraga liiga pikalt pooluste vahel ei oleks
                    Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                    Comment


                      #25
                      Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                      Esmalt postitatud reuter poolt
                      esialgu olen ikka veel Hollandis
                      20cm läbimõõduga ketta juures oli idee.
                      Ka tulpide keskel võib ju mõelda

                      Koer viis mu just metsa. Mõtlesin natuke.
                      Inimsed jooksevad, vasak parem, + -, Põhi Lõuna
                      Jalad käivad tee kohal nagu magnetid.
                      Tulin tagasi, rõdul on jalgratas.

                      Teeks suuremalt kui 20 cm.

                      Leiutaks õige jalgratta.
                      200 aastat on leiutatud, kasutame ära.

                      Paneks tiiviku pedaale keerutama.
                      Ja tagumisele rattale, üle plastkarbi -magnetisolaator-, paneks magnetid.
                      Raamile 1 pool, 2, 5, palju poole. Palju tahad?

                      Tuleb torm, vahetad käiku, on õrn tuulehoog, uus käik sisse.

                      Nüüd tuleb ainult kõvasti hõigata:
                      "Kes teeb PIC juhitava käiguvahetuse jalgrattale?"
                      Sa ju tead, kes siin sellele vastab. Mida vastab, tead ka.
                      Kes ütleb - loll idee - tead ka.

                      Kuidas on Hollandis jalgratastega lood?

                      Comment


                        #26
                        Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                        puudu neid siin kindlasti ei ole, kuigi mul siin lõunas on nendega suhteliselt rahulik.

                        pikk kett teeb ülekande kohmakaks, originaalpikkus aga jätab ratta tiiviku taha/ette ja takistab tuult

                        teoreetiliselt on mul idee olemas, kuidas teostada käiguvahetust automatselt sõltuvalt pööretest ja väändest. praktiliseks teostuseks tuleb veel natuke ajusid ragistada.

                        saab mõelda ja aja jooksul on ka pisuke riistapark tekkinud, seega vähemamõõdulised asjad saaks siin ka valmis teha. peamine probleem on treipingi puudumine siin.
                        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

                        Comment


                          #27
                          Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                          Esmalt postitatud reuter poolt
                          ... südamikud oleks pm "C" kujulised. selle C avas jookseks ketas ja turjal oleks mähis
                          magnetid saaks PE lehtplastikusse istutada
                          aga miks südamiku kasutamine hea? muidugi kui seliseid väiksed südamikuga mähised käepärast oleks

                          selline mõte: kui kasutada silinder magneteid: http://shop.ebay.com/items/__Cylinder-Magnets?
                          mis sellest pilust läbi lendavad, kiiruse tõstmiseks kasutada mingit suuremat ratast, u.nagu pesumasina suur alumiiniumist rihmaratas, mille serva siis augud puurida ja magnetid sisse liimida ... kuidas sinna aga kõige lihtsam mähistevõru ümber punuda, epot läheks ka s_taks?

                          Comment


                            #28
                            Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                            Noorest peast sai tegeletud automudelismiga, sai käidud NSVL meistrivõistlustelgi ära. Ehitasime ise miniatuurseid elektrimootoreid-mõtteid kui palju. Kasutasime kapimagneteid ja Samaarit, mida smuugeldati militaalpoolelt.
                            Aga: plastik ja epoksüüdplastik korpustega mootorid olid palju lahjemad kui õhukeste teraskorpustega mootorid. Kui koormused lähevad suuremaks, peavad magnetpooluste vahel olema magnetvoogu juhtivad sillad. Praegu tehakse ka meil tuulegeneraatorite prototüüpe, et neid tootma hakata. Kõikidel rootoritel on magnetite all trahvoplekist korpus. Suurematel läbimõõtudel on küll võllini kodarad, kuid plekipakist välimine ring on ikkagi.
                            Kõlas ka läbi- asünkroonmootorile magnetid sisse. Kui on 2 või 4 pooluseline, siis küll. Aga kui on näiteks juba 200W (24poolust), siis pea kindlasti ei võimalda kerimismeetod toda kasutada generaatorina- peaks ümber kerima. Üks levinumaid 45W 24 pooluselise miniatuurne mudel on ka meil näiteks 220V elektriliste autoväravate servoajamite sees, mida näha igal pool.
                            Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

                            Comment


                              #29
                              Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                              Algne küsija võib väga kergesti rappa sattuda. Pole ikka selge, mis liiki mootoriga on tegu?

                              Alustaks ikka mootori tüübi kindlakstegemisest.
                              1.Kas on kondensaator ühe paari mähiste vahel? (kui jah siis asünkroonmootor või reaktiivne sünkroonmootor (kondensaator on teinekord kommutaatormootoril samuti, et vähendada kommutaatori sädelemist)
                              Milline on rootor, kas on sümmeetriline igas suunas (asünkroonmootor) või on mingi kuju (reaktiivne sünkroonmootor)
                              2. Äkki on mingid kontaktrõngad ja rootor on mähisega? Kui on, siis on tegemist hoopis kommutaatormootoriga.

                              Lahendused on totaalselt erinevad mootori muutmiseks. Reaktiivse sünkroonmootori puhul saab püsimagnetitega olukorda parandada, kuid muude mootoriliikide puhul see niisama lihtsalt ei lähe. Asi selles, et väljad on mootoris vahelduvad ning ergutus peab samuti muutuma, mida aga püsimagnet ei võimalda. Muidu kommutaatormootoriga saab püsimagnetiga samuti suurendada ergutust või modida ta nn. sünkroonmootoriks (ergutusmähisesse alalisvool+magnetid ja pooluspaaride suhe korda pööramine ning voila tulebki 50 Hz välja).

                              Kõige lootusetum on asünkroonmootoriga juhtum - asi selles, et viimases vahelduvad väljad ka rootoris. Sinna püsimagneti lisamine teeb poolvärdjaliku sünkroon-asünkroonmootori, ja asi tuleb palju halvem kui ilma (sünkroonmootoris peab väli olema täpselt sünkroonkiirusega, asünkroonmootoris aga muutuma sünkroonmootori kiiruse ja mootori pöörlemiskiirusega vahega ehk libistusega). Muidu asünkroonmootorist saab ka 50 Hz siinust välja, selleks paigaldatakse lisakondensaatorid mähiste vahele (tekitavad ergutuse välja).

                              Osades tuulikutes kasutatakse hübriid asünkroonmootorit. Neis on rootoris tõesti lisaks alalisvooluga juhitav ergutus, mille mähiseid juhitakse keeruka algoritmiga niimoodi et rootorisse indutseeritud asünkroon mootori magnetväljaga oleks alalisväli sünkroonis. Seda tehakse elektroonselt ja generaator on samaaegselt nii sünkroongeneraator kui asünkroongeneraator.
                              PIC meestel on loomulikult võimalik siin ilma teha, kuigi kardan, et PIC arvutusvõimsus jääb nõrgaks. Samuti on algoritm täis mittelineearseid funktsiooone (eksponent, siinus) ja palju korrutamist. Kui väga aus olla siis polegi üheskis raamatus neid valemeid ollagi vaid tuleb ise need välja mõelda.

                              Comment


                                #30
                                Vs: Asünkroonmootori rootorile magnetid.

                                Mootor on selline .Hetkel üritan leida magneteid,siis saan ära proovida mis tulemus oleks.
                                otsija

                                Comment

                                Working...
                                X