Tere. Oleks mõned algaja mured.
Kasutan autos navigeerimiseks PDA -d. ( Asus P550 ja IGo/Garmin). Kahjuks on pihuarvuti kõlar nii mannetu ja mootorimürin vanal diislil nii kõva, et hästi ei kuule. Pealegi tuleb raadiokuulamisest hoopiski loobuda. Võtsin siis vana Nokia käedvabad kõlari ja panin sinna parasjagu kätte sattunud TDA1519 monolülituses. See oli ka meeldivalt ülilihtsa skeemiga. Võimendi toimis suurepäraselt kuni käivitasin auto ja tekkis metsik vingumine ja urin. Kui veel PDA ühendada laadijaga läheb müra veel hullemaks. Proovisin mitmel erinevas autos, tegin mingi LC toitefiltri , vedasin otse akult juhtmed - tulemus sama. Siis võtsin võimendi signaali ja massi otsad prooviks omavahel lahti, nii et signaalimass on ainult PDA küljes. Rõõmustasin kuna asi toimis ja müra kadus aga mõne minuti pärast põles võimendi lühisesse. Proovisin veel kahte TDA1519, siis tegin eraldi TDA1517 stereovõimendi - suitsu sain ikka samamoodi neist kätte.
Seega küsiks targemate käest :
1. Kas nende võimendite signaali ja toitemassi eraldatus põhjustab võimu lühisesse põlemist ?
2. Kuidas saada lahti mürast ?
3. Kas TDA1517 töötab ainult stereolülituses, mitte nagu 1519 mida saab kasutada monolülitses, kus pole valjukal kondesi vahel ?
4. Kas oleks võimalik tekitada automaatselt häälkäskluste ajaks autoraadio jaoks vaigistussignaali (mute) ?
Kasutan autos navigeerimiseks PDA -d. ( Asus P550 ja IGo/Garmin). Kahjuks on pihuarvuti kõlar nii mannetu ja mootorimürin vanal diislil nii kõva, et hästi ei kuule. Pealegi tuleb raadiokuulamisest hoopiski loobuda. Võtsin siis vana Nokia käedvabad kõlari ja panin sinna parasjagu kätte sattunud TDA1519 monolülituses. See oli ka meeldivalt ülilihtsa skeemiga. Võimendi toimis suurepäraselt kuni käivitasin auto ja tekkis metsik vingumine ja urin. Kui veel PDA ühendada laadijaga läheb müra veel hullemaks. Proovisin mitmel erinevas autos, tegin mingi LC toitefiltri , vedasin otse akult juhtmed - tulemus sama. Siis võtsin võimendi signaali ja massi otsad prooviks omavahel lahti, nii et signaalimass on ainult PDA küljes. Rõõmustasin kuna asi toimis ja müra kadus aga mõne minuti pärast põles võimendi lühisesse. Proovisin veel kahte TDA1519, siis tegin eraldi TDA1517 stereovõimendi - suitsu sain ikka samamoodi neist kätte.
Seega küsiks targemate käest :
1. Kas nende võimendite signaali ja toitemassi eraldatus põhjustab võimu lühisesse põlemist ?
2. Kuidas saada lahti mürast ?
3. Kas TDA1517 töötab ainult stereolülituses, mitte nagu 1519 mida saab kasutada monolülitses, kus pole valjukal kondesi vahel ?
4. Kas oleks võimalik tekitada automaatselt häälkäskluste ajaks autoraadio jaoks vaigistussignaali (mute) ?
Comment