Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

gsm relee ümberehitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Vs: gsm relee ümberehitus

    Peabki olema lemmik foorum, sest see on ainus foorum Eestis, mis on kõigile kättesaadav ja kus on väga palju väga tarkasid inimesi. Pmst peaks siin mõnele vastajale lausa palka maksma, sest saab väga asjalikku infot, mis liigitub kindlasti tasulise konsultatsiooni alla.

    Teemasse. Kui miskitmoodi see seadeldis või mõni muu oskab kõne vastu võtta, siis saaks teha sellise junni, mis näiteks heli peale rakendub. Rakendub aga alles siis kui on helistatud ja asub kusagil kindalaekas või nii, et mõni kisendav joodik läheduses samalajal ei mõjutaks. Helistad, helinat ei ole, vibrab natuke ja võtab vastu. Lõlitab sisse starterit juhtiva junni mikrofoni. Siis ütled kõvasti telefoni näiteks AAAAAAA ja niikaua kuni möirgad, niikaua laseb starterit ja siis kuuled samalajal millal käivitub ja kas käivitub. Selliseid skeeme on küll mis helile LED-i vilgutavad näiteks. Selle saaks küll panna starterit lülitama. Peaks olema odav ja ilma igasuguse keerulise picutamise ja programmeerimiseta.

    Just throwing silly ideas.
    Condemn the hive.

    Comment


      #17
      Vs: gsm relee ümberehitus

      Teisaldamise ja kinnise ruumiga pidasin silmas olukorda, kus masin läheb näiteks remonti või laenatakse sõbrale ja omanik paneb harjumusest hommikul mootori sooja.

      Kõige lihtsama skeemiga ning kasutajasõbalikkuse märke ilmutav lahendus põhineks mikrokontrolleril (ühekiibilisel arvutil). Kindlasti peaks süsteemi kuuluma järgmised andurid:
      1) Käigukangi neutraal + ratta liikumist tuvastav (kiirendus-)andur - kui käik on sees, tuleb käivitamine blokeerida/koheselt lõpetada;
      2) Mootori käivitumine (generaatori laadimisahel + veel mingi eraldi andur) - juba töötavat mootorit ei tohi rohkem käivitada;
      3) Mootori pöörlemine - kui pärast starteri lülitamist ei pöörle, tuleb käivitamine lõpetada;
      4) Õlirõhk + jahutusvedeliku tase - et mootor kokku ei jookseks, kui näiteks külmaga tahkunud õli mõnest tihendist läbi murrab ja ära põgeneb või antifriis kuhugi lekib.
      Süsteem peaks tekitama paraja viite üleminekul süüteluku asendite run-start vahel ning kontrollima ülalnimetatud probleemide puudumist. Samuti tuleks piirata käivituskatsete kestust ja arvu ning tekitada mingi käivitamise kood (näiteks järjestikku 1234). Lisaks saab mikrokontrolleriga tekitada erinevaid helisignaale näiteks õnnestunud käivituse, erinevate probleemide ja seisva mootori kohta. Starterit lülitav relee peaks koosnema 2 eraldi releest koos võimalikult sõltumatute juhtimisahelaga, et vältida starteri ,,peale jäämist" mingi juhusliku rikke tagajärjel. Samal põhjusel peaks leiduma ka mingi sõltumatu taimer või termorelee, mis piiraks maksimaalse käivitusaja ning minimaalse pausi vastavalt umbes 10 ja 30 sekundini.
      Peale nimetatute peaks ka mikrokontrolleril endal olema tarkvaraline vigade avastus (fail-safe, PIC-i korral watchdog timer + failsafe osc) ning ka skeemitehniline programmi toimimise kontroll (näiteks mingi RC-ahel, mida mikrokontroller aeg-ajalt tühjaks laeb).
      Selline on siis minu esialgne arusaamine kaugjuhitava käivituse olemusest, kuid arvatavasti leidub ka lihtsamaid ja toimivaid lahendusi.

      Lisaks käivitusahelale tuleb kommuteerida ka muid süüteluku poolt juhitavaid elektrisüsteemi osi (kütusepump, MCU-ahelad), kusjuures viimased peavad toimima ka autot võtmest käivitades.

      Üldiselt kisub sinna TTÜ 4-ainepunktise projekti kanti ja sobiks mõne meeskonna mehhatroonika kursusetööks .
      viimati muutis kasutaja 6p45s; 07 m 2009, 22:41.
      Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

      Comment


        #18
        Vs: gsm relee ümberehitus

        Esmalt postitatud ainpaasalu poolt
        Peabki olema lemmik foorum, sest see on ainus foorum Eestis, mis on kõigile kättesaadav ja kus on väga palju väga tarkasid inimesi. Pmst peaks siin mõnele vastajale lausa palka maksma, sest saab väga asjalikku infot, mis liigitub kindlasti tasulise konsultatsiooni alla.

        Teemasse. Kui miskitmoodi see seadeldis või mõni muu oskab kõne vastu võtta, siis saaks teha sellise junni, mis näiteks heli peale rakendub. Rakendub aga alles siis kui on helistatud ja asub kusagil kindalaekas või nii, et mõni kisendav joodik läheduses samalajal ei mõjutaks. Helistad, helinat ei ole, vibrab natuke ja võtab vastu. Lõlitab sisse starterit juhtiva junni mikrofoni. Siis ütled kõvasti telefoni näiteks AAAAAAA ja niikaua kuni möirgad, niikaua laseb starterit ja siis kuuled samalajal millal käivitub ja kas käivitub. Selliseid skeeme on küll mis helile LED-i vilgutavad näiteks. Selle saaks küll panna starterit lülitama. Peaks olema odav ja ilma igasuguse keerulise picutamise ja programmeerimiseta.

        Just throwing silly ideas.

        telefonide annab selliselt seadistada et kui handsfree taha ühendad ja keegi helistab siis telefon peale mingit kutsumis arvu automaatset vastu võtab.aga mul siiski soov selle gsm relee abil see süsteem luua kuna siis on võimalik sinna rakendada ka teisi funksioone...näiteks ühendad üks relee pensiinipumba toite vahele,et kui keegi on auto rotti lasnud saaks selle seisata ja lasta politseil autos olevat telefoni jälitada.
        aga võimalus seegi kui ma seda gsm releed nii toimima ei saa nagu plaanis oli.

        Comment


          #19
          Vs: gsm relee ümberehitus

          Esmalt postitatud 6p45s poolt
          Teisaldamise ja kinnise ruumiga pidasin silmas olukorda, kus masin läheb näiteks remonti või laenatakse sõbrale ja omanik paneb harjumusest hommikul mootori sooja.

          Kõige lihtsama skeemiga ning kasutajasõbalikkuse märke ilmutav lahendus põhineks mikrokontrolleril (ühekiibilisel arvutil). Kindlasti peaks süsteemi kuuluma järgmised andurid:
          1) Käigukangi neutraal + ratta liikumist tuvastav (kiirendus-)andur - kui käik on sees, tuleb käivitamine blokeerida/koheselt lõpetada;
          2) Mootori käivitumine (generaatori laadimisahel + veel mingi eraldi andur) - juba töötavat mootorit ei tohi rohkem käivitada;
          3) Mootori pöörlemine - kui pärast starteri lülitamist ei pöörle, tuleb käivitamine lõpetada;
          4) Õlirõhk + jahutusvedeliku tase - et mootor kokku ei jookseks, kui näiteks külmaga tahkunud õli mõnest tihendist läbi murrab ja ära põgeneb või antifriis kuhugi lekib.
          Süsteem peaks tekitama paraja viite üleminekul süüteluku asendite run-start vahel ning kontrollima ülalnimetatud probleemide puudumist. Samuti tuleks piirata käivituskatsete kestust ja arvu ning tekitada mingi käivitamise kood (näiteks järjestikku 1234). Lisaks saab mikrokontrolleriga tekitada erinevaid helisignaale näiteks õnnestunud käivituse, erinevate probleemide ja seisva mootori kohta. Starterit lülitav relee peaks koosnema 2 eraldi releest koos võimalikult sõltumatute juhtimisahelaga, et vältida starteri ,,peale jäämist" mingi juhusliku rikke tagajärjel. Samal põhjusel peaks leiduma ka mingi sõltumatu taimer või termorelee, mis piiraks maksimaalse käivitusaja ning minimaalse pausi vastavalt umbes 10 ja 30 sekundini.
          Peale nimetatute peaks ka mikrokontrolleril endal olema tarkvaraline vigade avastus (fail-safe, PIC-i korral watchdog timer + failsafe osc) ning ka skeemitehniline programmi toimimise kontroll (näiteks mingi RC-ahel, mida mikrokontroller aeg-ajalt tühjaks laeb).
          Selline on siis minu esialgne arusaamine kaugjuhitava käivituse olemusest, kuid arvatavasti leidub ka lihtsamaid ja toimivaid lahendusi.

          Lisaks käivitusahelale tuleb kommuteerida ka muid süüteluku poolt juhitavaid elektrisüsteemi osi (kütusepump, MCU-ahelad), kusjuures viimased peavad toimima ka autot võtmest käivitades.

          Üldiselt kisub sinna TTÜ 4-ainepunktise projekti kanti ja sobiks mõne meeskonna mehhatroonika kursusetööks .

          tänud pika ja põhjaliku arvamuse eest!

          ma arvan et ma seda 4 ainepunkti püüdma ei hakka ja ehk ei ole mul nii põhjalikku süsteemi vajagi esialgul.


          selle arjumuseks saanud käivituse vastu aitab vast see kui tubleerida süüte ja starteriga seonduv ehk siis lülitada ainult siis gsm relee starter süsteem ahelasse kui on kindel et seda hommikul või mõnel muul ajal ksutada on vaja.

          kahjuks mikrokontrolleritest ei tea ma midagi seega katsun muud moodi esialgul hakkama saada.

          plaanis paigaldada seade automaat käigukastiga autole seega on käigu sisse unustamise probleem ka lahendatud kuna minumeelest automaat kastiga auto ei käivitu D käiguga.antud relee kasutamisel kuuleks ma telefonist kui auto käima läheb ja seega olen mina see andur mis käivitamise lõpu käsu annab aga kaks releed peaks igaks juhuks starterile vahele panema küll.
          õlirõhu ja jahtusvedelikuga ei hakkaks esialgul ka vaeva nägema kuna kui ma tean et kasutan kvaliteetseid tooteid ja auto on korras siis ei tohiks sellega probleeme olla kuigi ühe tuimema suitsuanduri võiks kapotialla panna mis suitsu tekkimisel katkestaks vooluringi.

          Comment


            #20
            Vs: gsm relee ümberehitus

            Valmislahendused täiesti saadaval:
            http://www.deepseaplc.com/product/view/dse5310
            http://gpsinformation.net/generator/...l%20Rev2.4.pdf

            Kui kasutada seda DTFM-mikroskeemi, peaks selle väljundisse lisama integreerivad lülid (RC-ahelad), et süsteem reageeriks klahvivajutustele, mis pole lühemad teatud ajalisest intervallist.
            Ühes ajakirja ,,Radio" (venekeelne) 2000..2005 aasta vahel ilmunud numbris leidus mootori automaatse soojendi skeem, mis käivitas mootori teatud ajaks. Ehk õnnestub seda kohandada ja ideid saada.
            viimati muutis kasutaja 6p45s; 08 m 2009, 23:14.
            Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.

            Comment

            Working...
            X