Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Linak lineaaraktuaatori remont?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Linak lineaaraktuaatori remont?

    On keegi foorumlastest Linak lineaaraktuaatoritega (LINEAR ACTUATOR i.k.) tegelenud? Probleem ühe süsteemiga kus kaks lineaaraktuaatorit, mille mootorid peaks sünkroonis liikuma aga üks mootor kokkutõmbamisel kaotab mingil põhjusel oma kiiruse niikauaks kuni teine mootor on lõppasendisse jõudnud, peale seda saavutab mootor taas normaalkiiruse. Lahti liiguvad mõlemad mootorid võrdse kiirusega. Kui mootorite kontrolleri küljes mootorite pistikud oma vahel ära vahetada siis probleem püsib ühe ja sama mootori juures. Seega peaks kontroller korras olema. Mootor ise LA31 deskline seeriast (täpsem mudel 313 ja 24v).
    Mootori pdf: http://www.linak.com/corporate/openp.../LA31D_eng.pdf
    20+ aastat elfafoorumis

    #2
    Vs: Linak lineaaraktuaatori remont?

    Nood servo-mootoriajamid ongi sageli erinevad(kui mitte alati?) ja kui remondis ära käib on tihtipeale jälle vastupidi (uus remonditud ja määritud käib nobedamalt). No ja eks need ajamite kontrollerid on ka nõrgukesed (tootjapoolne kokkuhoid), niiet erinevus on silmaga selgelt näha.

    Kui tahad, et nood oleksid võimalikult sünkroonsed, tuleks tagada alustuseks mõlemale üheväärne püsivoolu tugevus (püsivoolu regulaator). Sealt edasi juba jälgiv mehanism (saaks juba 0,01 täpsusega juhtida mõlemat) jne. Alustada võiks olemas oleva kontrolleri seadistus võmaluste uurimisest ja toiteosa ülevaatusest.

    Hmm, ja miks peab teema algatama nõnda koleda ingliskeelse väljendiga
    Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

    Comment


      #3
      Vs: Linak lineaaraktuaatori remont?

      Nendes aktuaatorites kiiruse kontrollahel olemas. Töötab herkoni baasil, mis annab võlli pöörlemisel impulsse. Minu arusaamise järgi peaks kontroller nende impulsside järgi suutma mootoreid võrdsel kiirusel hoidma. Miks aga mootor ühtepidi töötab normaalselt aga teistpidi mitte. Jääb nagu mulje, et ühtepidi liigutades oleks koormus mootorile suurem kui teistpidi. Aktuaatoris endas ainult mootor, toide käib läbi plaadi, kus 6tk. 4007 dioodi ja paar passiivkomponenti veel ja see on ka kõik.
      Mingi põhimõtteskeem on näha selles failis leheküljel 67 ja keskmisel joonisel: http://www.linak.com/corporate/openp...s_user_eng.pdf
      20+ aastat elfafoorumis

      Comment


        #4
        Vs: Linak lineaaraktuaatori remont?

        Reeglina kõik sellised saavad aru kui nad on läinud lõpuni. Värava omadel on lihtsalt aegrelee(enamus), parematel lõpulülititega ja veel parematel ringiloenduriga. Miski ahel peab tal seal sees olema (koormustakisti näit), kui midagi ette jääb - peab tagasi minema või peatuma(kusagilt peab koormust või pingelangu nägema). Võibolla on ka trantsidel ajam(siis tekib pingelang sinna). Ükskõik; relee korral on koormustakisti ja teisel juhul trants (üliharva türistor); see on siis ajamis pehme koht, kui ühel mootoril on suurem koormus kui teisel ja esimise pinged ja voolud on teistsugused kui teisel.

        Ütleme, et erkon on tõesti kiiruseloendur, siis ajamiks peavad trantsistorid olema või türistor - et ajamit oleks võimalik sujuvalt reguleerida - see eeldab aga kontrolleri menüüsse pugemist, kui asi pole õige.
        Kui aga ajamiks on releed ja erkonid on ringiloendurid (lõpuloendurid)- pead käsitsi seadistama (muutma koormustakisteid), aga täna on üks aeglasem ja homme võibolla teine - nii sa jäädki pendeldama.
        3. võimalus - ehitad midagi originaalset ise juurde sinna....
        Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa

        Comment


          #5
          Vs: Linak lineaaraktuaatori remont?

          võimalikud on kõik erku poolt pakutud variandid, aga üks lihtne võimalus on veel: võta lahti, puhasta korralikult ära ja määri õige määrdega.

          esimeses postituses toodud infi järgi pole viga mitte tingimata mootoris ega kontrolleris, vaid võib vabalt olla ka puhtalt mehhaanikas. (kui kontrolliva elektroonika ümberlülitamine ühelt mootorilt teisele annab ikka vea sama mootoriga, ei saa ju viga elektroonikas olla?)

          on endal selliseid lolle juhuseid ette tulnud, et enne vahetad kogu elektroonikal kahtlased lüüdid, pisut balansist väljas opakad jms. ja lõpuks viga ikka mehhaanika lahtises liigendikruvis, kuivanud määrdes, metallipurus või mittetöötavas lülitis...

          Comment


            #6
            Vs: Linak lineaaraktuaatori remont?

            Katsetasin asja nii, et võtsin tiguülekande mootori küljest ära ja siis probleem püsis. Tiguülekandel lõppasendite jaoks kaks on süsteemis kaks mikrolülitit. See probleem tundub tekkivat süsteemi siis kui aktuaator mingi koguse füüsilist ülekoormust saab. Kas mootoris endas võib ka veel mingi elektroonika olla? Huvitav on just see, et mootori käik muutub kokkutõmbamisel aeglaseks mitte kohe liikumise alguses vaid umbes 4-5 cm lõppasendist eemal.
            20+ aastat elfafoorumis

            Comment

            Working...
            X