Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

5V -> 5V toitemuundi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    5V -> 5V toitemuundi ?

    Õhtast!
    Probleem järgmine. On lennumudel ja temal autopiloot. Disainin veidi paremat skeemi ja seoses sellega tekkis mõte kasutada toites TPS63000 muundit. Skeem saab muidu toite kiiruseregulaatorist, kus tavaline lineaarne stabikas nagu LM1117 5.0 vms. Muidu kena aga samast ahelast saavad toite ka servod mis tähendab parajat häiret. Ja aeg-ajalt kipub pinge veidi langema ka.
    Muidu nagu töötaks krempel selle 5V allikaga ka aga tahtsin teha paremat lülitust. Või ei tasu?
    - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
    - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

    #2
    Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

    Otse akult pole plaaninud stabikaga 5 volti võtta? Natuke lisakaalu aga see mõni gramm ju Või silu kondekatega ja palju see pingekõikumine seal on? Aga samas Rc süsteemis ei tohiks häireid üldse olla ju. St. on aga need on minimaalsed.
    MSN- taneltreima182@hotmail.com
    telefon katki.

    Comment


      #3
      Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

      Kas LM1117 taga on peale mootorite veel midagi? See on paha-paha, olen isegi vastu näppe saanud jõuelektroonikat ja loogikat sama lineaarregulaatori pealt toites.

      Tasuvuse saad välja arvutada - et kui palju lennuaega võidad ja kaalus võidad (lineaarregulaatori puhul võib radikas märgatav olla). Muide, impulssregulaator on üsna ökonoomne - TPS63000 andmelehe järgi on väljundvoolu 1mA juures kasutegur 70%, suurema voolu juures saab see ainult tõusta.
      If you think education is expensive, try ignorance.

      Comment


        #4
        Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

        Huvitaval kombel on kõik mudelid nii tehtud: kiiruseregus on LM1117 tüüpi stabikas ja kogu muu pudi on selle taga (vastuvõtja, servod jne). Tõsi, ega servo enamasti väga palju tarbi aga vahest küll. Häired on see mille pärast muretsen aga...võib-olla asjata.
        Kallimates skeemides olla 5V stabikas ka impulssregulaator. Ta saab küll sisendi otse akult kuhu ma jälle eraldi juhtmeid vedada ei viitsiks.
        Proovin siiski TPS-i skeemi panna kuid küsimus tekkis just sellest et sisend ja väljund on samal pingel. Et kui hästi/halvasti säärane lahendus toimiks?
        viimati muutis kasutaja felch; 15 m 2009, 11:26.
        - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
        - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

        Comment


          #5
          Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

          Otsing
          Kui vene k. probleemiks pole, siis siin põhjalik analüüs igasugustest RC-mudelite häiretest. 2.
          Kõige lihtsam vast siiski toita mootoreid ja teisi häirepõhjustajaid otse toiteallikast, juhtelektroonikat läbi takisti või induktiivsuse . Tekib silumisfilter ja tihti aitab juba sellestki.
          Veelgi parem kõiki skeemiosi omaette läbi sellise filtri toita. Toitemuundi võib omakorda häireallikaks olla.

          Eng. 1.
          viimati muutis kasutaja element; 15 m 2009, 13:47.

          Comment


            #6
            Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

            Esmalt postitatud felch poolt
            Proovin siiski TPS-i skeemi panna kuid küsimus tekkis just sellest et sisend ja väljund on samal pingel. Et kui hästi/halvasti säärane lahendus toimiks?
            Ahaa. Ausalt öeldes, ei ole selle peale kunagi tulnud

            Kui sul nagunii LM1117 stabiliseerib, siis pingelangu ju ei tohiks olla (kui just stabika sisendpinge ei ole alla ettenähtu kukkund)?

            Ise olen kasutanud samas olukorras (sisendpinge sisuliselt stabiliseeritud, aga häiretega) LC filtrit. Mul oli ilmselt ka veidi rohkem ruumi asjadeks, kasutasin 680uH pooli SLF7045T-681MR20-PF ja 220uF tantaali T520V227M006ASE025; mõlemad SMD, digikey'st. Minu arvates veidi lollikindlam, kuigi kindlasti vähemtehnoloogiline lahendus.
            If you think education is expensive, try ignorance.

            Comment


              #7
              Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

              Nojah...LC-ahel on dsPIC'i analoogtoites nagunii. Aku pinge võib langeda küll. Kopteriga pole palju muret - "paagi" tühjenemisest saab ruttu aimu ja jõuab alla tulla. Lennuki puhul on aga võimalik ka ilma mootorita maanduda. Seega võiks autopiloot säilitada kaine mõistuse ka pinge langemisel 5V kanti (akul). Iseasi kas või kuidas servod end siis tunnevad.
              - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
              - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

              Comment


                #8
                Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

                Mis sa dsPIC-iga teed? See ju energiaröövel. Katsetasin yhes oma brushless mootori driveri versioonis dsPIC33FJ64MC840. LM1117 oli nagu radikas. 66mA on ikka räige.Muidugi lõpptulemus oli et seda pole vaja. Ise lahendasin myra probleemid dioodiga enne regulaatorit. See kogemus tuli kui suutsin yhe regulaatori ära küpsetada katsetuste käigus sest energia jooksis tagurpidi läbi regulaatori mõne piigiga, Filtriks oli 8x10uF keraamilisi jõu osas ja prose toites 4x220n+ 1x10uF.
                Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                Comment


                  #9
                  Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

                  5V -> 5V stabiliseerimine võiks toimida küll. Kui andmeleht lubab, miks mitte.

                  Asendadas LM1117 kohe TPS63000-ga oleks impulssregulaator enamuse aja selgelt buck-rezhiimis ja ainult tühjavõitu aku ajaks lülituks buck-rezhiimi. Vähene pendeldamine kahe rezhiimi ajal räägib selle poolt.
                  If you think education is expensive, try ignorance.

                  Comment


                    #10
                    Vs: 5V -> 5V toitemuundi ?

                    Lisan veel et lõpp lahendus oli LM2623 boost osa, mis tegi 14V gate driverite jaoks, boost kivi loogika toide(3-5V) tuli peale LM2594(sai toite 14V-st) kus sai ka prose toite. Sisend pinge võis olla asjal 2-13V ehk 1-3LiPo. Ei olnud eraldi SEPIC kivi vaja.
                    Ei olnud ka probleemi et kahe reziimi vahel pendeldaks yks oli boost teine buck.
                    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
                    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
                    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

                    Comment

                    Working...
                    X