Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Patareide kontrollimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Patareide kontrollimine

    Tere!

    Kuida ma saan kontrollida testriga, kas patareid on töökorras? Ka kurnatud patarei võib näidata näiteks 1,5v (patareil peal 1,5v) aga kui pirn taha panna siis see vaevu hõõgub. Tean et näiteks auto akul võib ka selline säärane asi olla, et näitab küll 12v aga siis tuleb koormushargiga oli vist selline asi vaadata. Ise olen vaadanud nii, et panan näiteks kaugtuled peale et kui väega alla tõmbab siis aku tühi või läbi. Aga kuidaa patikaid kontrollida.

    Vb sobimatu poistitus, aga ei ole nagu kuskilt urida ka

    Tänud!

    #2
    Vs: Patareide kontrollimine

    Kui patarei toitepinge jääb mõõtmisel alla 1,5V, siis on ta kindlasti väsinud. Aga ega testriga ei saagi patarei jõudlust ilma koormuseta testida. Ja autoaku kohta on väga hästi lahti seletatud http://www.avt.ee/juhendid/.
    Aeg on energiahulk, mis jääb põhjuse ja tagajärje vahele.

    Comment


      #3
      Vs: Patareide kontrollimine

      Tester amprite (10/20A) mõõtepiirkonna peale ja vaatad nn. "lühisvoolu". Päris lühis see muidugi pole, sest testril suhteliselt suur sisetakistus (sõltub testrist ja juhtmetest). Mõõdad korraliku patarei voolu ära ja kui see algse mõõtmisega võrreldes on üle 2x vähenenud, siis võid patarei tühjaks kuulutada. Väiksema tarbimisega seadme sees võib küll veel mõnda aeg töötada.
      Normaalse testri korral peaks näiteks R6 (AA ameerika keeles) max vool olema seal 8...10A vahel (Kodak, teistel nii 6...8A) ja alla 3.5...4A vooluga patareid olen väljateenitud vanaduspuhkusele saatnud. Mõne koha peal ei pruugi isegi 4+A väljaandev paterei töötada.
      Ja et siis pikalt ei mõõda, tester MAX näidu peale ja siis korraks otsad külge.

      Niimoodi sai neid patareisid juba vene ajal kontrollitud ja senini ei ole näinud põhjust metoodikat muuta.

      Comment


        #4
        Vs: Patareide kontrollimine

        Mina olen mõõtnud kaks korda. Ühel korral koormuseta (annab elektromotoorjõu), teisel korral teadaoleva koormusega, näiteks 100 R takistiga, saad klemmipinge ning sellest ka voolu arvutada. Kasutades n.ö. suurt Oomi seadust saad nende kahe mõõtmise järgi patarei sisetakistuse, mis näitab samuti üsna hästi patarei seisukorda.

        Lühisvoolu näiteks autoakul ma parem mõõtma ei läheks.

        Comment

        Working...
        X