Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Trelli aku tühjakslaadimine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Trelli aku tühjakslaadimine

    Mure sellin et 2 aastat tagasi kingiti mulle trell mida kasutan koduses majapidamises u 2 korda aastas. niiet üks aku on seni täiesti jõude seisnud,

    milliste komponentidega saaksin kõige lihtsamalt akusid vahepeal "värskendada" st tühjaks laadida, sest kardan et need NiMH aku lähevad jõude seistes hapuks mul.
    Trelliga endaga neid tühjaks käiata ei tundu mõistlik.

    Kas mingi hästi suure takisti võin lihtsalt akule ühendada? 12V aku oli vict.

    #2
    Vs: Trelli aku tühjakslaadimine

    Ennemuiste säilis aku paremini kui ta laetud oli.

    Comment


      #3
      Vs: Trelli aku tühjakslaadimine

      Ikka alati enne laadimist on vaja aku element tühjendada u. 1V peale. Seda peab täpsemalt vaatama aku tüübi järgi. Tühjendama peab täpselt lubatava määrani. Akudel tatavasti isetühjenemise aeg on erinev. Sellepärast tuleb aegajalt teha treeningtsükleid. Ise kasutan tühjendamisel pinge mõõtmiseks komparaatorit LM339, kuna laadin igat elementi eraldi LM317 püsivoolu allikaga. Tühjendan siis sobiva takistiga, mis annab laadimisvoolust natuke suuremat voolu. Tühjendamise lõppu peab kindlasti kontrollima. Mina siis kontrollin LM339, madalaoomiline mosfet , sobiv takisti ja seadme toiteks 12V, et mosfet korralikult lahti saada. Skeemi võid õhtul ise välja nuputada, jootekoviga...
      viimati muutis kasutaja alsatianp; 05 m 2010, 23:45. Põhjus: kirjavahemärk

      Comment


        #4
        Vs: Trelli aku tühjakslaadimine

        NiMH akudel pole see seismine nii suur probleem, kui NiCd akudel. kui drelli mõned korrad rohkem kasutad, siis polegi midagi vaja nuputada.
        kui siiski tahad akut tühjaks laadida, siis madalaoomiline takisti võimsa stabilitroniga jadamisi. niimoodi ei ole tühjendamine eriti kiire ja aku tühjenedes langeb energia tarbimine kiiresti, aga vähemalt on alumine piir ette seatud ja skeem on ülilihtne. alumine piir ei ole tegelikult nii väga kriitiliselt paigas. 1V oli vist soovituslik, aga aku kahjustamine hakkas vist alles 0,8V juures. jadapaki puhul muidugi ei tasu seda 0,8V piiri püüda, sest ega kõigil elementidel pinge päris sama ikka ei ole ja nii on oht mõnele haiget teha.
        Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus

        Comment

        Working...
        X