Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Odavad on ikka odavad mitmes mõttes. Kunagi vend laadis odava akudrelli akut ja unustas laadima, hea oli et teine vend peale sattus, sest akud juba susisesid, tõstis ruttu aknataha jahtuma.
Mulle värv ei meeldi ja kuidagi maine tundub ülepingutatud(nagu Bosch). Kui suurt jõumasinat tahad, siis kindlasti. Koju pisikeste kruvide keeramiseks ja pisikeste aukude puurimiseks pole selle kollase ampluaast endale sobivat leidnud. Küll aga on valikut AEG, Metabo, Makita ja mõne sarnase brändi hulgas. Kõiki kolme eelmainitut võib hea pakumise korral 2k kanti saada, kuid reeglina tuleb ikka sinna 3k juurde välja käia.
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Panen siis oma kogemuse ka kirja. Kuna mudelimaailmas kasutatav universaallaadija oli olemas, tellisin 2 liitiumakut 25500-mõõdus http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5035 . Asendavad päris edukalt 8-t NiMh akut Black&Deckeri amatööri-akutrellis. "Liitiumeid" kahjuks suvalise lihtsa laadijaga ei ole mõtet proovida laadida, võib lõppeda tulekahjuga...
2 on natuke vähe. Pöörded langevad ja momendis kaotad korralikult. Akudrellile tavaliselt pisut suurem pinge liiga ei tee, seega oleks võinud kolme proovida, kui sisse mahuks. Teisalt pole nendele elementidele antud mingeid parameetreid koormatavuse kohta. Tihtipele on sellistel märgistamatta isenditel 1...2C, mis vähegi jõulisemal drelli kasutamisel kindlasti väheks jääb. Hoolimata korralikust laadimisest võib siis ikkagi tulevärki näha.
Liitiumitega asendamiseks tasuks kindlasti http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...sp?cap=3&con=3 vaadata. Suuremasse akusse mahuksid ka suuremad mahutavused ära. Akude mõõdud seal kirjas, seega saab natuke planeerida ja arvutada, mis sisse võiks mahtuda. Hetkelised lubatavad koormusvoolud küündivad seal mõnedel ka 200A kanti, seega drellile peaks piisama - selline aitab pisema auto käima panna. Akude kaitseks võiks olla veel skeemijupp, mis ei lase neid liiga tühjaks või siis piiksuja, mis hoiatab liigsest tühjenemisest. Need viimased on kah seal lehel olemas
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Kas (odavate) akutrellide NiCd akuelemendid, mis on 0 voldini tühjenenud ning sedasi üle poole aasta seisnud, on veel "elus" või pole mõtet neid eraldi laadima hakata?
Kahes akus olid mõlemas umbes pooled sellises seisus, ülejäänutel 1 - 1,2 V. Vähemalt saab ühe töötava aku kokku lapata .
kuid reeglina tuleb ikka sinna 3k juurde välja käia.
Päris 3k-ni pole vaja minna. Paar kolma aastat tagasi sai soetatud Makita akutrell 1600kr 2x12V (1,3ah NiMh) akut + laadija kaasas. Laeb 30min.
Trell on kukkunud, saanud lööke, jäänud ööseks õue paduvihma kätte jne. Töötab praegu laitmatult ja akud oleks nagu ikka uued
~Päev otsa saab ühe laadimisega kipsplaate seina lasta.
Avastasin, et Makita aku sobib ka mu vanale 350kr akutrellile, mille aku juba ammu surnud.
Kas (odavate) akutrellide NiCd akuelemendid, mis on 0 voldini tühjenenud ning sedasi üle poole aasta seisnud, on veel "elus" või pole mõtet neid eraldi laadima hakata?
Kahes akus olid mõlemas umbes pooled sellises seisus, ülejäänutel 1 - 1,2 V. Vähemalt saab ühe töötava aku kokku lapata .
Võid proovida ja vb isegi võtavad miskit sisse, aga koormust nad ilmselt ei talu. Ainult sarnase pingega elementidel on mõtet katsetada. Kui mingi element teistest laadimisel või koormusel oluliselt kõrgema või madalama pingega on, siis eeldatavasti on ta kaotanud oma mahutavusest enam, kui teised ning edaspidisel halvab terve paki. 12V drellil kannatb üks element ära visata ja endiselt asi toimib ja ka normaalne laadija saab laadimisega hakkama.
Kahest akust ühe tegemine on enda agoonia. Katsetada võid ja võib isegi mingiks ajaks tulemust anda. Halvemal juhul ei saa ühtegi kasutuskõlblikku laadimistsüklit, paremal juhul võib see küündida poolesaja kanti. Reeglina lõppevad sellised üritused siiski suht kiirelt, nii 5...10 tsükliga, sest akupakid on erinevalt kasutatud ja nõrgema paki elemendid hakkavad järjest saba panema. See ka põhjus, miks akudes elemente ükshaaval ei vahetata ja ka veokitel akusid ükshaaval.
Reha otsa astumine on inimlik, sellel hüppama jäämine pisut rumalam tegevus
Halvemal juhul ei saa ühtegi kasutuskõlblikku laadimistsüklit, paremal juhul võib see küündida poolesaja kanti. Reeglina lõppevad sellised üritused siiski suht kiirelt, nii 5...10 tsükliga, sest akupakid on erinevalt kasutatud ja nõrgema paki elemendid hakkavad järjest saba panema.
5 tsüklit on hea küll, rohkemaks pole akutrelli praegu vajagi. Renovaarist vaatasin akuelementide hindu, aga praegu pole mõtet seal teha lasta, kuna jääb jälle seisma.
Vanu akusid on võrdselt kasutatud ja laetud ja pole nad ka üle 10 tsükli käinud. Seega pahn juba algusest.
polümer akusid ei soovita eriti kuskile pista kui mudelitesse. ferropolümeri aga võib kasutada. Viimasel tulevärki raskem tekitada. Ma vaatasin aga et odavam on hiinast 9Ah C cell NiMH akusid tellida. Ootasin sellist poolenisti saasta aga tundub et korralik, 2$ tükk pole paha . 12V pakk 400W koormusega kukkus pinge 1,8V ainult terve paki peale, osa jäi ka juhtmetele kuna ei mõõtnud elementidelt otse (koormuseta 13V), 2C-ga koormates oli mahtuvus kõvasti üle 9Ah. Laadimiskordade kohta veel miskit öelda ei oska.
Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.
Kui endal juba Lipo laadia olemas, siis enda kogemustest lähtudes ei peaks eriti muretsema olen kasutand Rhino liposid paljudes seadmetes ja vananenud akusid ka põlema saada proovinud tossavad kuid põlema pole läinud. 3Ah 30c akut kasutan hetkel panasoniku akutrellis kestab vähemalt 5 korda kauem kui orginaal ainult ei mäleta palju selle orginaali mahtuvus oli ja väänet on nüüd 2korda rohkem kuigi pinge nati väiksem. Lisaks Lipod seistes praktiliselt ei tühjene võrreldes NiMH-ga.Akutrellid minu teada üle 25A ei tarbi.
Comment