Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
tunnista nüüd ausalt üles,millise raadio trafot sa kasutad.
kui ural-110/112 oma,siis pingutamine erilist tulemust ei anna(kui ainult eraldi poltide kasutamine).ka lakk ja parafiin ei päästnud
(ural 301 oli mikroskeemidel ja seal pole lampidele sobivat pinget)
Tegin kunagi ,,sanga" ümber 110 V toitelt 220 V toitele. Kuna uuel trafol oli liiga kõrge väljundpinge, võtsin sekundaarmähisel keerde vähemaks, kuid trafo jäi pärast seda väga kõvasti urisema. Lahenduseks oli plekkide korduv lahtivõtmine, ükshaaval lakkimine ja uus kokkuladumine. Kasutasin akrüüllakki (KEY-st ostetud mingi paadi pildiga lakk) ning kuivatasin trafot umbes nädalakese enne võrku ühendamist. Kuna akrüüllakk on arvatavasti spetsiaalsetest trafolakkidest tuleohtlikum, lisasin ka 75 °C rakendumislävega termokaitsme ning tavalise 0,5 A sulavkaitsme. Pärast kirjeldatud tegevusi võib toas olles kuulda, kuidas PIR-ide releed väikse tiksuga rakenduvad.
Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.
Noo jaa. See on tõenäoliselt oht et lakk süttib, kuigi trafo ei tohiks normaalse kasutamise juures ju nii kuumaks minna?
Katsetamine on näidanud et kruustangide vahel olles trafo muutub ikkagi vaiksemaks. Lakkinud veel ei ole. Mõtlen millise laki sisse üldse julgeb panna. Nitro vedeleb siin, aga see on maru ohtilik.
Kui otsi hoiab koos metallplaat; siis kruustangide vahele ja surve alla, siis koputada/arstida väheke toda metallplaati et võtaks kuju mis on surve all kruustangide vahel ( muidu võtad tangide vahelt välja ja vajub laiali tagasi).
Kui sa tahad et too korralikult lakitud saaks, siis aitab ainult üks variant:
Trafo laki sisse (klemmid välja- kes neid viitsib pärast puhastada) ; tünnile kaan peale; tünn vaakumi alla ca 15 min ja siis vaakumi alt vabaks ca 15 min; siis trafo välja kuivama ( või kui on epolakk, siis ahju ca 2 tundi ca 150*C).
No niisiis.
Lõpuks ometi sain lakitud ja tulemusega rahul. Enam ei unda.
Meetod oli selline, et kastsin laki purki, eelnevalt teipisin juhtmed kinni. Mingi pooltundi istus sees ja käisin trafot liigutamas iga väikse aja tagant. Tõenäoliselt kõike mulle välja ei saanud, aga tulemus on rahuldav. Kui enne oli undamist meetri kauguselt kuulda, peab nüüd ca 10cm kaugusele kõrva ajama et üldse midagi kuulda.
Panen seadme kokku tagasi ja vaatan kuidas helipilti mõjutas.
Suured tänud väga heade ideede eest! Lakk oli siiski võitja minu puhul. Oleks trafol pingutamiseks poldid olnud, oleks veel lihtsam olnud.
Annan päeva jooksul teada palju kõlarisse jõuab.
Meetod oli selline, et kastsin laki purki,
Mingi pooltundi istus sees ja
käisin trafot liigutamas iga väikse aja tagant.
Lihtne meetod.
Tõenäoliselt kõike mulle välja ei saanud,
Mulle saab kõvasti suuremaks kui nõusse vaakum sisse lasta.
Kodus vast kõige lihtsam veejoa pumbaga.
Võib saad 10 mm Hg kanti. Ainult "purk" peab olema üsna kindel et välissurvele vast peab.
Vanast olid nagu trafo plekid ükshaaval lakiga kokku laotud.
Kuidagi ei saanud südamikku lahti.
Olevat hea ka keerivoolude vastu.
Ka kondekate vahetus ei aidanud.
Edasi tuleks kogu võim ümber ehitada tõenäoliselt, et sisend eraldada väljundist ja mürast. Aga seda vist tegema ei hakkagi.
Kurat teab mis seal viga võib olla.
1 kahtlus siiski on. Kuidas mõjutab vale väljundkoormus heli? Ma ei ole 100% kindel, et sinna 4oomine valjukas peaks käima. 8 oomisega oli särin natukene väiksem.
Äkki keegi oskab seda nähtus kommenteerida?
Jah, kui seal on ainult trafo dioodid ja kondekad siis sellest tavaliselt ei piisa, müra tuleb läbi.
Seal võiks olla veel miski filtri moodi element järgi, mõne jämeda drosseli või pooliga lahendus, siis saaks asja vaiksemaks , kuigivõrd.
Nühi põllukivi palju tahad, teemantit tast ikka ei saa
Tundub, et tegemist SE võimendiga? Sel juhul peab maanduspunktide otsimisel üsna osav olema, kui drosselit ei kasuta ja võim vaja vaikseks saada. Kui drossel olemas (alates 5H) ja ikka undab, siis võib olla trafo magnetväljaga tegu. Kui kaugel eelastme lamp toitetrafost on? Tegelt ossiga uurides saab väga lihtsalt kindlaks teha, kas 100 Hz või 50 Hz kummitab, e. kas toite silumine kehvavõitu või on magnetväli.
Comment