Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Proov tehtud - poest pruun kiletatud pakkepaber ja pilt laseriga peale, triikrauaga plaadile.
Kui jahtunud oli, tuli paber ise maha täitsa puhtalt - kogu tahm jäi plaadile
Edasi loputasin söövitusvannis ja tulemus hea: ise olen rahul.
Ainuke jama, et see paber kipub krussi keerama, ei taha printerisse sisse ronida: võiks paksem olla.
Tekkis väike küsimus seoses trükkplaatide tegemisega.
Kas trükkplaadile jadade joonistamine peale spetsiaalse markeri ja printeri veel võimalik on?
Vaja teha paar lihtsat plaati ja ei raatsi raisata raha sellele spets.markerile ja printerit ka pole võtta.
Niet äkki keegi oskab anda mõne näpunäite?
1 võimalus on nt lasta printida kusagil väljaspool (trükikojad vmt).
või siis otsida omale võimas veekindel marker (selline metallist korpusega vmt); igatahes kvaliteetne ja sellega teha.
Hädapärast sobib ka valge korrektorpliiats, muidugi vaevalisem on, aga selle-eest on seda ka tavalisemates poodides müügil... Olen sellega lihtsamat plaati joonistanud, selle värvist pole ka söövituslahus läbi imbunud. Esialgu on küll üsna harjumatu, jooned ei taha kuidagi ühtlase laiusega tulla... Aga peale värvi kuivamist saab ülearust ka maha kratsida näiteks terava noaotsaga.
Elektroonika töötab suitsu baasil.
Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.
Katsetasin plotteriga ja kasutasin 0.1 mm markerit, kuid tulemus ei olnud rahuldav, kuna plotter liikus suht kiiresti - markeri jälg jäi liiga heledaks/läbipaistvaks. Teine probleem oli selles, et failivorming, mida plotter sõi ei olnud otse gerberist, vaid genereeritud läbi konverteri, mis põhjustas selle, et plotter joonistas mõne raja 2-3 korda üle ja markeri värv läks liiga laiaks ning 0.25mm radade vahed läksid mõnest kohast lühisesse.
Kasuta laserprinteriga trükitud tooneri siirdamistehnikat ja saad palju suurema täpsuse. Soovitan plotter unustada - säästad aega.
Mul peaks see postitus kuskil siin olema juba. Kasutan ka laserprinterit ja paberina seda pahna mida postkasti topitakse. Vahest tulevad mingid reklaamid, kus on natuke õhem ja pehmem paber. Novalux'i oma näiteks. Tüüpiline võte: see leht A4 suuruseks ja printerisse. Sinna prindin trükkplaadi joonise. Max tugevus ja ökorežiim maha. Seejärel võtan eelnevalt hästi korralikult puhastatud vasetatud trükkplaadi ja asetan prinditud paberi joonise poolega trükkplaadi vasetatud poolele ja hakkan triikima kõige tavalisema triikrauaga. Enne muidugi küsin naise käest, et pärast pikki pead mitte saada
Triikida tuleb õrnalt aga samas korralikult , põhimõtteliselt iga rada eraldi. Kui kõik triigitud tuleb plaat koos paberiga tulise vee alla saata ja hakata leotama. Tavaliselt tuleb paber ise täiesti vabalt ära. Rajad jäävad aga ilusti plaadile. Seejärel tuleb kõige tavalisem söövitus naatriumpersulfaadis.
Netis on õpetusi antud tehnoloogia kohta ja isiklikult kasutan seda, kuna pole pidanud pettuma. Tõsi. Pole veel proovinud teha puhtalt SMD'de jaoks plaati ja nende hästi pisikeste kivide ja nende koibade jaoks. Aga plaanis on.
See Dalopen oomipoes ei toimi. Tuleb maha raudkloriidis nagu iga teine tavaline marker. 100EEK tühja .
Leidsin peenikese, valge, mis toimib: Schneider 278 0,8mm http://212.97.99.144/shop/index.php?...53885.50500251
35EEK
Kellegil PCB kilega suurem plaat on välja tulnud 20x20cm vms?
Triikraud ei kata ära.
Comment