Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Kas võiks keegi maakeeli seletada kuidas kasutada ostsilloskoopi?
Nimelt roboti veermikuosas tahaks kaotada skeemist mootorite poolt tekitatava müra. Panen ossi probe'i (misasi ta muidu eestikeeles oleks?) otsa skeemi toitesse ja sätin signaalijoone ekraanil parajasse suurusesse. Et näen seda üles alla vonklevat ussi.
Siis lülitan tööle mootori ja näen ekraanila inult jubedat sigrimigri. Saan aru, et see on väga halb skeemi seisukohalt, aga kuidas ma nüüd kindlaks teen millise mahtuvusega kondesid pean mootori otstel kasutama, et häired summutada?
Ja veel - isegi siis kui mootorid ei käi, ei ole mul see siinus üldse selline ilus ja ühtlane, vaid ikka nagu sakiline nagu alpi mäestiku reljeef. Lüüt+ keraamiline konde toitesse vahele? Jälle, mis mahtuvustega?
Kas Sul selle probe kereots ikka on oma skeemi "ühise" küljes? Kas ossi kaabel on OK, just varje osas? Pane prooviks ossi probe prooviots varjega kokku. Ossi massist võib panna eraldi juhtme oma skeemi üldisesse. Üldjuhul ei tohiks toite peal olla mittemingit siinust. Viletsa filtri/suure koormuse korral on seal mingi saehammas.
Nii, tegin uued mõõtmised, seekord siis kinnitasin probe'i varjestuse skeemi maandusesse. Tulemuseks oli ilma tarbijateta toite puhul ilus sirge joon ja ühe mootori käivitamisel oli tulemus selline nagu näha alljärgneval pildil.
Kuidas ma nüüd siit aru saan millise mahtuvusega kondet kasutada? Ja ideaaltulemus oleks siis jälle sirge joon?
Mitu volti ruudu kohta skaala on? Aga häire tundub olevat päris kõva kui ikka maa suhtes mõõdad (ossi sondi maa skeemi maa külge alati). Toitekonde võiks olla >=2200uF
- Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
- Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!
Vahemikud olid 20mv ja 1ms. Ok, toitekonde minimaalselt 2200uF aga mis ma ikka nende mootorite jalgade vahele panen? Mõõtmise hetkel olid 100nF keraamilised küljes.
Nii, proovisin nüüd 220nF ja 1uF kondedega. Suuremaid enam polnud võtta. Tulemused täpselt samad või suurel määral samad. Toitesse 2200uF lüüdi lisamine muutis häired ebakorrapärasemateks.
20mV üks vertikaalne jaotus? Sellisel juhul on kogumüra ümmarguselt 100mV ehk 0.1V. Kas sellest on probleemi?
Esmalt postitatud raitl poolt
Toitesse 2200uF lüüdi lisamine muutis häired ebakorrapärasemateks.
Tundub ebaloogiline tõesti, aga tõepoolest, nii mõnigi kord teatud piirist alates silukondekate lisamine parandamise asemel hoopis rikub asja. Mõnikord on asi ühendamisviisis, mõnikord ei olegi midagi teha.
If you think education is expensive, try ignorance.
Nii, sain mujalt foorumitest kah natuke infot ja nüüd jootsin mõlemale mootorile 3 100nF kondekat peale ja koos toites oleva 2200uF lüüdiga on müra seal 40mv kandis. See vist peaks juba suhteliselt hea tulemus olema? Õhtul joodan uue PICi skeemi sisse ja eks siis paistab muidas tema sellesse suhtub.
Mul oleks yks kysimus (Kindlusemõttes) , et kui vahetan el.lüüt kondekaid kas siis pole vahet milline ta on , peaasi et näidud samad ? Ja kas mahtuvus peab olema täpselt sama või võib ta kuni 10uF kõikuda ka? Lihtsalt kui mul on vaja saada 50uF siis pakutakse nt 52uF.
...el.lüüt kondekaid ...kas mahtuvus peab olema täpselt sama?
Vene kondensaatoritel (vähemalt suurematel, alates ~5000 uF) oli harilikult mahtuvuse tolerants +50/-20% nominaalist. Tööpinge peab uuel kondensaatoril olema sama või kõrgem kui vanal.
Hoiatus - muudan oma postituse sisu kuni 30 minuti vältel pärast postitamist.
St. et pinge peab samaks jätma Ja midagi ei juthu kui nt panen 10uF suurema mahtuvusega lüütkondeka jh.ja jutt ei käi suurtest vaid 5-200 uF mida helivõimendis kasutatakse.
Küsimus targematele. Kui ei viitsi trükiplaati teha siis on võimalus lihtsamaid skeeme kokku tinutada traadiga. Olen kuulnud mingist skeemitraadist millel on õhuke plastmassist isolatsioon mis jootmisel kuumaga sulab ja asendab ka räbustit. Mis selle traadi kaubanduslik nime on ja kus ning mis hinnaga osta saab?
Ise olen näinud sellist juhet vene aeg kuid see oli üsna jäme, umbes 0,4 mm jaisolatsiooniga koos vähemalt 1 mm ning kiuline.
Miks nihkest pornot peab tegema? Trükkplaati ei ole keeruline teha ja samas - millele seda vaja oleks? Siin mitmeid kes neid teevad. Ka ise võin teha kui huvi ja kokkuleppele saab.
Oomipoe eesmärgiks on pakkuda kõike seda, mida vajab elektroonikahuviline, elektroonikat tootev või parandav ettevõtja või tavakasutaja oma igapäevaelus.
on kõik vajalik olemas.
Pane otsingusse Wiring Pencil või Wiring System
Oomipoe eesmärgiks on pakkuda kõike seda, mida vajab elektroonikahuviline, elektroonikat tootev või parandav ettevõtja või tavakasutaja oma igapäevaelus.
Oomipoe eesmärgiks on pakkuda kõike seda, mida vajab elektroonikahuviline, elektroonikat tootev või parandav ettevõtja või tavakasutaja oma igapäevaelus.
Lingid võõrad kuna ELFA kataloogist mulle pole silma jäänud kunagi selle traatimise asju...
Farnelliga siis tegemist.
Eks iga mees ikka ise teab, kui kõrgele ta lati seab. Traadist ämblikuvõrk korralikult tehtuna võib ka osutuda üsna töökindlaks. Ühekordse projekti jaoks ja iseendale on asjalikum kasutada makettplaati, üsna keerulise skeemi võib nüüd ja kohe ja täna õhtul valmis teha ja käima ajada ja mitte kulutada seda õhtut arvuti taga plaadi joonist munedes, siis homme kuskile tellima minna ja järgmine nädal kätte saada jne. Inimesed kipuvad ju enamasti kärsitud olema...
Comment