Kui see on Sinu esimene külastus, siis tutvu
palun korduma kippuvate küsimustega klikates selleks ülal asetseval lingil. Enne uue postituse lisamist pead Sa registreeruma.
Postituste lugemiseks vali meelepärane foorum allpool olevast nimekirjast.
Teade
Collapse
Foorumi reeglid.
Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
Nüüd ta sai selle ikkagi järgi, inglise keelt ta oskab.
Kuid algul oligi see probleem, et ei saanud aru sellest ühendamise viisist, ei osanud õigesti ühendada.
Lõpuks mõtles välja.
Ei leidnud paremat teemat ja ei tahtnud uut teemat ka teha.
Kas on olemas odavat, lihtsat ning töökindlat seadet, mis võimaldaks teha ühekordset lülitust?
Tuleks peale pidev 12V pinge, pinge peale tuleku hetkest lülitab seade 1 sekundiks klemmid kokku, et piiksuja saaks selle aja piiksuda.
Ma ise teeksin sellise asja relee ja lüüdiga, kuid mõtlesin, ehk on mõni valmis odav seade kuskil saadaval?
Otsisin ka, kuid ei suutnud leida.
Sama küsimus oleks, kas on olemas samasugust odavat lihtsat seadet, mis lülitaks 12V peale peale tuleku puhul klemmid kokku ja hoiaks, kuni 12V peal on, kuid teeks seda viitega, nii sisse, kui välja lülitust mõlemat.
Ta võib ka ise välja anda 12V, suurt voolutarvet ei oleks, ainult väike piiksuja korraks ja led märguande tuli.
Mida ma plaanin ehitama hakata on autole klaasipesvedeliku taseme andur, ehk siis madala taseme hoiatustuli koos hoiatussignaaliga.
Ma tean, kuidas asi teha lüütide ja releedega, kuid mõtlesin, kas on minu küsitud väikseid trükkplaate või selliseid releesid kuskilt saada.
Ühtlasi tahan, et sellel märguandel oleks viide, kuna ujuk ju loksub paagis ja iga liikumise peale signaali ei annaks, siis oleks vaja, et a läheks järgi mitme sekundilise viitega ja kaoks ka järelt ära viitega.
Kõige lihtsam oleks muidugi teha nii, et kui korra signaali saab, siis jääbki tuli järgi ehk siis relee annaks endale toidet, kuniks süüte välja keeran, samas tahaks, et tuli ära kustuks, kui klaasipesu vedelikku juurde kallan.
Ok, nüüd hakkan juba leidma mingeid releesid Aliexpressist, mis on viitega.
Saan aru, et see muudab takistust? Kui mul on vaja vaid on off, kui lihtne on teha seadet, mis mingist takistusest alates 12V välja annab relee jaoks ?
viimati muutis kasutaja klemmikas; 06 m 2020, 23:48.
The V1 is NE555 counter, 0~10 second adjustable. The V2 is NE555 counter, 0~60 second adjustable. Module based on: NE555 chip. Main Chip (NE555) Characteristics This is a 12V Conduction delay relay module.
Moodul, mis võimaldab teil kontrollida seadmeid või süsteeme, lülitades neid sisse või välja vastavalt ajakavale. Moodulil on sisseehitatud viivitusajastus, mis võimaldab lülitada seadmed sisse või
See andur mis sul siin lingis ongi juba float switch ehk lüliti. Jama on see et kui nüüd oma autoga üle künka sõidad ja siis hakkab vilkuma see klaasipesu vedeliku
tuli ja kui see veel piiksub ka siis ikka päris jama.
Mina soovitan sul selleks kasutada arduinot. Ühendad oma anduri arduinoga ja tulukeseks saad kasutada Led-i ja signaaliks piezot. Programmeerid selle nii et
see sul liiga tundlik ei ole ja resetib end kui oled täitnud klaasipesu vedeliku potsku.
"No one likes a smartass, but everyone loves being one"
Lihtsalt retooriline mõte... Mul pole kunagi olnud probleemi klaasipesuvedeliku tasemega, kuigi ma liigun nii tänavasõidu- kui maastikumasinatega ja nendega just "üle künka" . Ma ei käi ka iga päev kapoti alla vahtimas, aga korra paari kuu jooksul ikka vaatan (kui meelde tuleb). Nii ongi et kui ma näen et vedeliku tase hakkab allapoole poolt jääma, lisan esimesel võimalusel... vedelikku, mitte arduinot. Sest pärast arduino piiksu on ju ikka vedelikku vaja.
Kui aga no kuidagi ilma ei saaks, kasutaks ma ära mõne auto kütuseanduri skeemi, mis jätab tule põlema kui "low level state" saabub. Sest loogika ütleb - kui juba tulukest ei nähta, siis see piiks ei sunni ka kedagi millekski.
Kui tõde võib välja öelda ainult sosinal, on riigi vallutanud vaenlane.
Konfutsius
Kõik on suhteline. Kes kui tihti mida kontrollib, eeldan et siinkohal on rohkem diy mõte asjal taga, ja naq paljude diy asjadega oleks need
ju lihtsamad osta. Kui juba diy -ks läheb siis arduino maksab paar euri ja sama ka need timerid, millest siin juttu oli. Arduinoga rohkem
võimalusi.
Ise kasutasin viimati arduino kütuse andurina kohas kus ligipääs on raske, ja arduino saadab läbi gsmi sms-i ja annab teada kui kyts alla veerand paagi.
Samas nullib ennast uuesti ära kui on tangitud.
Töötab kui kellavärk.
"No one likes a smartass, but everyone loves being one"
... Nii ongi et kui ma näen et vedeliku tase hakkab allapoole poolt jääma, lisan esimesel võimalusel... vedelikku, mitte arduinot...
Hm, ma hakkasin meenutama, ja sain meenutatud: minusse puutuvast seitsmest autost kolmel on klaasipesuvedeliku paagist näha ainult sissekallamisava, seega kapoti alla vaatamine annab ühebitise teadmise "kas paak on kurguni täis?". (Ülejäänud neljast ühel ei ole klaasipesurit üldse ).
const int andur = 2; // pin 2 arduinol on anduriga yhendatud pin,
// teine anduri juhe maanduses, ja maanduse ja
// pin 2 vahel 1 kohm takisti, (pulldown).
const int klaasiPesuTuli = 3; // led , 20mA, 3.3 v , millel vahel 220 ohm takisti.
const int klaasiPesuPiiksuja = 4; // piezo , millele lisaks vahel ka 100 ohm takisti
int lugeja = 0; // lugeja loeb mitu korda on andur lylitanud et ei hakkaks mitu korda piiksuma ja vilkuma
int klaasiPesuVedelik = 0;
Teeb piiksu 1 sek ja tuli jääb põlema niikauaks kui klaasipesuvedelikku lisatud ja süüde korra välja lülitatud.
Arduino saab ühendada otse 12vdc auto süütesse.
"No one likes a smartass, but everyone loves being one"
Muidugi tore, kui koodikirjutamist õpitakse, aga...
Mu 85. aasta autol oli juba tasemeandur, mis koosnes pulgast, milles otsas torujupi kujuline ujuk magnetiga paarisentimeetrise käiguga, selle sisse käis herkon ja juhe läks ilma releeta otse märgulambile. Kui paak tühjapoolseks muutus, vajus ujuk allapoole ja lülitas magnetiga herkonit.
Uuel autol on samuti märgulamp armatuuris, kuidas see lahendatud, pole uurinud. Arvatavasti sarnaselt, sest käituvad samamoodi ehk tühjenedes hakkab vilgutama ja edasi jääb põlema.
Seega arvan, et antud ürituse jaoks saab autoosade poest või lammutusest vajaliku anduri.
Võib siin teemas ehk küsida.
Mõtlen odavaid kõrvaklappe, millel on mikrofon küljes ja 3,5mm pistik küljes, mida arvutite küljes kasutatakse, kindlasti teate.
Kui keeruline oleks selle mikrofon ja kõrvaklapid omavahel ühendada nii, et mikrofon hästi töötaks?
Kas oleks võimalik sinna vahele midagi lihtsat ehitada, mingi vooluallika ja paari elektroonika jupiga?
Krona või 3 V nööppatarei(d), üks-kaks takistit, kondensaator, juhe ja pistik. Kui algeline võimendi, siis üks transistor koos juurdekuuluvaga ehk takistid ja konded.
Ma praegu ei saa aru, kas transistor on vajalik või mitte? Justkui oleks kaks varianti.
Igal juhul huvitaks juppide parameetrid ja ühendusviis, pistikud pole olulised.
Mingeid transistore mul vedeleb küll, täpsemaid mudeleid ei tea.
Küsimus ka toiteallika pinge kohta, kas mingis piires võib pinge kõikuda ning kas pinget tõstes muutub heli kõvemaks?
Comment