Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

probleemid jootekolviga aitake!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    probleemid jootekolviga aitake!!!

    sai siis soetatud endale 100w jootekolv ja sellega selline probleem et kui sisse panna hakkab suitsema...

    ja v6id hoida 20 mini sees ja ikka suitseb ...
    selline ta siis on.

    #2
    Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

    Noh ja las suitseb. Teatud aja tossab, siis enam ei tossa. Kui mingi kördiga on metallosad koos, siis on see tossamine uue kolviga tavaline.

    Comment


      #3
      Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

      100W päris julm, 25W-ne teeb oma tööd ka ilusti, 40W optimaalne.

      Comment


        #4
        Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

        Esmalt postitatud tiidu93 poolt Vaata postitust
        100W päris julm, 25W-ne teeb oma tööd ka ilusti, 40W optimaalne.
        Oleneb tööst. Teatud tööde juures võib ka 100W nõrgaks jääda.

        Comment


          #5
          Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

          Algaja oruugib selle 100W koliviga pigem palju põletada, kui asja teha. Soovitaks ka mõne 25W kolvi kõrvale osta. Mul seisab vene aegne 40W kolb sahtli, sellise 6-7mm otsaga ja see mulle liiga suur, seisab ja ootab suuremaid katsumusi, kui on rohkem massi vaja. Jootejaam on hea, aga alguses ka natuke liig, algul tuleb õppida kasutama ja siis saab paremaid seadmeid osta. Silmas pidasin siis näiteks Welleri WSD seeria aparaate, samas ise sai kunagi ostetud WHS-40 ja vägaüli rahul olin sellega. Otsad ei olnud otseselt vahetatavad aga tol ajal ei olnud seda vaja ka.

          Comment


            #6
            Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

            Vene kaupade ajastul oli küll tavaline et poest toodud uus jootekolb mingi aja suitsu ja kärsahaisu välja andis.
            Eks neile oli vahel isegi mingi õline paber ümber pandud, konserveerimiseks (roostetamise vastu) või nii.
            Transporditi ja hoiustati ju neid igatmoodi enne kui müügiletile jõudsid.
            Sisemusse oli ka niisugust materjali (nt. tekstoliiti, isegi puidust kiiluga võis juhe fikseeritud olla) pandud, mis esimeste töötundidega veidi pruuniks kõrbes ja nii lõpuks jäigi.
            Olen ka ise kunagi mitmeid kordi vene kolbe remontinud, eks ka siis tuli analoogseid materjale kasutada kui midagi uuendada vaja oli, jällegi veidi kärsahaisu enne kui järele jättis...
            Küllap uuema aja jootekolvid on ka enam-vähem sarnaselt tehtud, ilmselt pole paanikaks põhjust.
            Siiski olen uuemate odavate puhul näinud/kuulnud, et kipuvad ka ülearu kuumaks minema, ühe alaldusdioodi jadamisi vaheleühendamisega võiks mõistlikumaks saada, aga see on juba eraldi (ka siin foorumis varem olnud) teema.
            Elektroonika töötab suitsu baasil.
            Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
            Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

            Comment


              #7
              Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

              Esimene oli mul 60w
              mis nyyd ka otsad andis ja eks ta oli odav ka.
              (mida rohkem maksad seda rohkem saad)

              Comment


                #8
                Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

                Mõistlik oleks seda kolbi toita läbi autotrafo ja kusagil poole võimsuse juures, dioodiga võib napilt külmaks jääda, kus tina veel ei sulata.
                Vahetada 350W lampvõimendi jääksoojust Kaja Kallase elektrimolekulide vastu.

                Comment


                  #9
                  Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

                  Kasuta dioodi, kui suurt kuuma pole vaja. Mul vene 40W kolbjoodik kestis niimoodi aastaid, kui suuremat kuuma oli vaja, siis lühistasin dioodi ära, müüdi kunagi sellist spets asja, sai seinakontakti ja pistiku vahele. Lõpuks kulus ots nii ära, et enam kasutada ei saanud, aga kolb jäi hinge. Ots oli nii kinni ajajooksul põlenud, et oleks suuremat jõudu lahtisaamiseks tarvis, ei hakanud esialgu lammutama, muidu pärast otsa vahetamist võiks võib olla aastaid veel kasutada.

                  Comment


                    #10
                    Ei tea, kas on mõtet midagi vahele panna, ega see sajane nüüd nii võimas ka pole ...

                    ja nüüd enam 100W suitsu ei aja...
                    viimati muutis kasutaja Scott; 01 m 2012, 07:42. Põhjus: 2 kokku

                    Comment


                      #11
                      Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

                      Ega rohkem võimsust kõrgemat temperatuuri ei tähenda (okei, vähemalt ideeliselt ei tohiks väga tähendada). Mul on näiteks kõrval 80W kolviga jootejaam...temperatuur on kas 150C või 350C kuidas ise tahan. Kolb ise on ikka sama ideega nagu sul see 100W vene kolb, juhtimine on ainult targem.

                      edit: PS! Pigem tuleb probleemi otsa suurusega ja seda eriti elektroonikaga tegeledes.

                      Comment


                        #12
                        Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

                        Küsimus ei ole mitte niivõrd võimsuses, kui instrumendi säilimises. Läbi dioodi on kolvil pinge kusagil 150V kandis. Sellisel pingel ei saa küttekeha nii suurt vatti kui täispingel, kolvi ots ei põle nii kergesti ära, seisab alati tinane ja tina on sula. Tõsi, jootekoha väljanägemine ei tarvitse enam visuaalselt nii ilus välja näha või suuremate pindade korral kvaliteetne jääda, aga siis lihtsalt lülitad kolvile täispinge natukeseks peale ja kvaliteeti kui palju. Selline vähendatud pingega režiim on just sobilik siis kui pidevalt ei jooda, aga kolb peab iga hetk käepärast olema, näiteks midagi remontides või katsetades. Usu mind, see kolb kestab sedasi kordi kauem, kui pidevalt täispingel ei huuga. Aastatega läbiproovitud värk.

                        Comment


                          #13
                          Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

                          100 prossa nõus, omal oli vene kolvil lüliti vahel, selle sisse sai diood paralleeli pandud ja väga mugav oli. Vene kolb tikkus muidu krunti maha kõrvetama, aga nii oli väga viis.

                          Comment


                            #14
                            Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

                            Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitust
                            Mõistlik oleks seda kolbi toita läbi autotrafo ja kusagil poole võimsuse juures, dioodiga võib napilt külmaks jääda, kus tina veel ei sulata.
                            Kui Sa juhuslikult ei tea, siis dioodiga saadki pool võimsust.
                            Elu on nagu lintmakilt muusika kuulamine. Mida lõpupoole, seda kiiremini hakkab linti äraandev ketas pöörlema...

                            Comment


                              #15
                              Vs: probleemid jootekolviga aitake!!!

                              Esmalt postitatud RaunoK poolt Vaata postitust
                              Mõistlik oleks seda kolbi toita läbi autotrafo ja kusagil poole võimsuse juures, dioodiga võib napilt külmaks jääda, kus tina veel ei sulata.
                              Dioodiga just täpselt nii oligi vene 40W kolviga,
                              aga peale lülitiga dioodi lühistamist oli kolb
                              juba umbes minuti pärast ka täiesti töövalmis.
                              Elektroonika töötab suitsu baasil.
                              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                              Comment

                              Working...
                              X