Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

elektriratas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    elektriratas

    ehitasin ise pojale elektiratta (e.elektra) panin pakiraamile väikse autoaku ja raami külge elektrilise auto roolivõimendi mootori. Sõidab päris hästi u. 30 km/h. Probleemiks sai aeglane liikumine, mille tarvis kerisin ise reostaadid mida lülitavad ümber releed. Kõige parem oleks, kui asi ise vastavalt soovile kiirust hoiaks. Mõtlesin, et võiks mootoriga ühendada väikse mikromootori anduriks ja läbi poteka anda signaal lävilülitile (scmiti triger) mis tüüriks türistori.
    Samas oleks inteligentsem lahendus optronpaariga ja digitaalne. Kui keegi oskaks nõu anda kust leida sobiva kivi andmeid, või muud lahendust, mis annaks vastavalt impulside sagedusele signaali mootori sisse- väljalülitamiseks, oleksin väga tänulik.
    Hetkel ehitan juba teist võimsamat originaalraamiga ratast.

    #2
    Kontroller ehk selleks kõige parem? Vastav programm sisse kirjutada ja siis lugeda mootorilt pöördeid kuidagi vms.
    Ot türistor ja alalisvool? Türistor ju nagu peaks lahti jääma, kui alaline peal... Oleneb muidugi skeemist ja on ka suletavaid. Igasuguse aktiivtakistusega on asi jah jama, sest lihtsalt seal kaotad palju energiat soojuseks.

    Comment


      #3
      Pöördeid reguleeri mõne FETiga, teeb PWM-i. Optopaar pole vist eriti hea mõte sest tolm ja muda võib selle tööd segada. Mikromootor on ses suhtes parem. Võib proovida ka magnetit (+herkon) kiiruse anduriks kuid see on ikkagikontaktidega andur. Kontaktivaba oleks parem. Võta mõni vana ventilaator lahti - sealt peaks ka (magnettransiga?) anduri saama.
      - Vend Hieronymus tunneb Motorola toodete nimekirja kõige paremini, las tema ütleb.
      - Motorola poolt loodud kiipide hulgas ei ole teda üles tähendatud. - Tähendab: ta on Intelist!

      Comment


        #4
        Anduriks sobib ratta spidomeetris kasutusel olev meetod. See seisneb miniatuurse relee lülitamises kodara küljes oleva magnetiga või induktsioonivoolu tekitamises sama magnetiga. Kumba spidomeetris kasutatakse, kindlalt ei tea.

        Comment


          #5
          Puht huvi pärast küsin,et millisel autol on elektriline roolivõimendi? ???
          Vana helitehnika remont Pärnus

          Comment


            #6
            Puht huvi pärast küsin,et millisel autol on elektriline roolivõimendi? ???
            Jaapanlased mõtlesid, et teevad uue ratsi, nii et kütust rohkem kokku hoida. (otse sõites erinevalt õliga võimendist igasugune energiakadu puudub) Kahjuks (või minu õnneks) läheb esimene vasikas vahest aia taha. Täpsemalt ei julge andmeid anda igatahes midagi kriminaalset mootori saamisloos ei ole.

            Comment


              #7
              Teema lõpetuseks

              Kuna uuel rattal on kolm elektrimoororit reguleerisin võimsust-kiirust nende ükshaaval sisselülitamisega. Esimesel astmel lülitavad releed kõik kolm mootorit järjestikku. Seoses sellega tekkis suurema kiiruse pealt esimesse astmesse lülitades tugev pidurdus – akude laadimis efekt. Kui asja viitsiks edasi arendada võiks süsteemi lisada võimsusdioodi , et laadimine toimuks kuni seiskumiseni vaatamatta veo väljalülitusele. Mootorite juhtvoolu (a. max 120 A) saaks reguleerida ka suletavate jõutüristoride ja mingi PWM skeemiga ,kuid sobivad türistorid maksaksid tuhandeid kroone tükist. Tagantjärgi tarkusena sain teada ,et rehvimõõduga ei maksa liialdada – ehitasin paksudele käruratastelele ja juhitavus ning ka lõppkiirus kannatasid, kuigi paksud kummid näivad ägetatena.

              Comment


                #8
                Kui viitsid, pane palun mõni pilt ka.

                Comment


                  #9
                  Kaua akuga käristada annab? Ja kas on korralik minek (30 km/h või veel enam) ?
                  Head susserdamist !

                  Comment


                    #10
                    Austrias viibides nägin ja proovisin sellist ratast millel el.mootor ja reduktor olid rummuga ühes tükis esirattas :blink: .Aku asus esipakiraamil(12v/55Ah).Juhtplokk asus lenksude juures laternaga ühes plokis.Pinina järgi otsustades juhiti mootorit reguleeritava impulsstoiteplokiga(koormuse suurenedes pinina toon läks madalamaks)Spido näidu järgi läks max.35km/h.Autonoomsus pidi jutu järgi olema 1,5h.Laadimine 15h. B-)
                    Kõik meeldiv tuleb lambist...

                    Comment


                      #11
                      Loomulikult tuleks "energia säästlikum" kasutada PWM-i.Märksõnadeks kivi TL494(KA7500), tüürelemendiks nt. IRFZ44N(kümmekond tk. paralleelis ühisel radiaatoril).Nende komponentidega on valmistatud kümneid regulaatoreid luksbusside laevalgustite regulleerimiseks...
                      The difference between genius and idiot?! Genius has its limits...
                      Vaja võimendit? Selleks on PS nupp!
                      Projektide pildid
                      Lamptehnikast eesti ja vene keeles:
                      http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/index_files/Page675.htm

                      Comment


                        #12
                        Sõita saab minu omadega 5-7 km. Arvestama peab, et kasutan vanu autoakusi ja sõidab laps. Kiiruseks tuleb u. 30 km/h. Uuemal on üpris mõnus kiirendus.

                        pean häbiga tunnistama, et ei oska pilte lisada (kuigi neid jätkub)

                        Comment


                          #13
                          kõige lihtsam pane pildid www.pilt.ee Ja link pane foorumisse

                          Comment


                            #14
                            Tänan kõiki huvi ja nõuannete eest !

                            Pildid on 17.01.06 - 15.02.06 album.ee - elektriratas

                            Comment


                              #15
                              Originally posted by ahtoj@Jan 16 2006, 09:33
                              Pildid on 17.01.06 - 15.02.06 album.ee - elektriratas
                              Ongi alates tänasest neli pilti näha,
                              otsingusõna aitas leida sellise lingi:
                              http://www.album.ee/?o=316934703
                              Elektroonika töötab suitsu baasil.
                              Tähendab - igasse detaili on doseeritud täpne kogus suitsu.
                              Kui mõnest suits välja lasta, siis värk enam ei käi.

                              Comment

                              Working...
                              X