Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

IGBT kiirused?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    IGBT kiirused?

    Otsides transistoreid toiteploki maketile jäi silma, et mõnedel IGBT transsidel on märgitud töösagedused 1kHz, 3kHz,... 150kHz.
    Mis on nende näitajate taga reaalselt? Netist otsing mingit infot ei andnud. Kui kasutan 40kHz juures näiteks IRG4PC50W IGBT siis sellel on madalamad kaod kui kasutaksin näit. IRG4PC50U? Mis juhtuks aga siis kui kasutaks 40kHz juures hoopis suuri mooduleid mille töösageduseks 3kHz aga lubatud kollektorvool paar korda kõrgem kui IRG4PC50W-l? Kas põleb see madalsagedustranss kohe maha või katsetada võiks sellega - saaks edasi kasvõi sobiva tellida aga katsetada tahaks kohe.
    -superradical-

    #2
    Vs: IGBT kiirused?

    suurtel IGBT-del on sisendmahtuvus väga suur, sa vajad suur gate voolu et asja tüürida. Mõnedel veel takisti sissehitatud, katsu siis savutada järsku fronti.
    Modelleerimises ja tootmises kehtivad:
    1. Avariikindel vooluring lühistab kõik teised.
    2. Transistor, millel on kiiresti toimiv kaitse, säästab kaitset, sulades kõigepealt ise.

    Comment


      #3
      Vs: IGBT kiirused?

      Jaah, andmelehti uurides tõesti Sul õigus, ei mõtelnud sellele kohe.

      Tegelikult toiteplokk ise natuke "eriline", polegi päris toitekas - inverter tegelikult.
      http://danyk.wz.cz/svar_en.html enne pole niisugust asja ise ehitanud aga tükk aega mõte olnud, et prooviks, sai paari skeemi uuritud veel ja see konkreetne skeem paari tööstuslikkuga võrreldes tundub ise olema töövõimeline, muidugi liigne lihtsus ilmselt annab ennast tunda aga algatuseks tundub ometi proovimiseks hea, trafomaterjale olemas ka, E55 ja E65, saab nendega katsetada, N27 on mitu komplekti E65 olemas ja ka M2000 vene omi mis ka sobiks.
      ------------------------------

      IGBT probleem aga täpsemalt niisugune

      Tööstuslikke invertereid vaadates - neil mõnel ikka päris suured kobakad kasutusel, Daihen DW300 näiteks uurisin skeemi ja sel terve kari suuri mooduleid - http://www.mitsubishielectric-mesh.c...0dy-12nf_e.pdf
      See skeem mis ülemisel lingil, seal IRG4PC50W aga hetkel niisuguseid ei leidnud, alguses teadsin, et on aga kui uurisin siis olid hoopis IRG4PC50S - see standard ei tundu eriti paljulubav. Kusagilt hetkel võtta ka pole kiiremaid, ainult tellida aga mitu päeva oodata ja siis jääb asi katki kuna muud asjad tulevad vahele lähipäevil ja siis mitu kuud ei saa miskit teha.
      Kui hindade järgi võrdlesin siis vahe suht väike, ei ole see Warp eriti kallim - sealt tekibki mõte, et kas nende asjade vahe ikka on nii suur?
      Kõige küsitavam ongi see tr/tf näitaja - vahe kümnetes kordades, tundub nagu liiast olema aga on see tõesti nii kriitiline - isegi koormamata?

      Kas ehk selle aeglasema puhul ei korva suurem vool natuke kiirust? Kasvõi ainult proovimiseks - et näha kas asi töötab, kui lülitamise hetkel maha ei põleks siis oleks jumet juba paremad tükid sinna vaadata.
      Vaatasin ka IRGP4068 ja see veel suuremale voolule - ehk oleks hoopis parem nende IRG4PC50W asemel võtta?
      Tööstuslikke pisikesi 140-230A invertereid paar tükki remontinud olen aga murelikuks teeb, et põhiline viga olnudki IGBT ja nende juhtahel/kaitsedioodid. Aga mis selleni tavaliselt viib - tootja kokkuhoid?
      Kas eksin kui oletan, et töötavas skeemis IGBT põhiline surmapõhjus ülekuumenemine? Suurem osa IGBT lubatud vool langeb temperatuuri tõusuga järsult, tööstusinverteritel olnud ka kõigil nigel jahutus - ilmselt põhjus? Saanud lisada täiendavaid radikaid ja ühele kiirem ventikas, siiani pole kuulda saanud, et ei töötaks aga see IGBT põlemine tekitab ikka kahtlusi, eriti praeguse iseehitusmõtte juures.

      Probleem pole niivõrd katsetamises aga eks selleala targemad teavad rohkem - mida oleks mõistlik kasutada katsetamisel.
      Suuri mooduleid anyway lampi sinna külge ei poogi - võibolla lülitamisel on kaboom siis pointless, kui maha ei põle siis saab edaspidi mõtelda paremaid võimalusi.


      A ja veel mõte - MOSFET selle kiiruse osas on IGBTst üle - kasutaks seal hoopis algatuseks MOSFETe, näit. kummaski õlas 2 või 3 IRFP450 (14A/500V). Peab ka nii töötama - kätte tulnud üks Blueweld milles oli IGBT asemel ÜHES õlas IGBT ja teises MOSFET - tooja jutu järgi ka natuke aega töötas enne kui maha põles , igaljuhul tol korral oli viga transsides endas muidugi ja paisuahel kah maha põlenud. Asemele läksid tootja andmete järgi HGTG20N60 IGBT. Aga seega - MOSFET peab töötama, aga siis ilmselt tuleb paisuahelat muuta. Üldiselt näinud, et seal tavaliselt 1-10R takisti, MOSFETi puhul üldiselt ju soovitatakse suuremat - alates 10R, toitekates ma pannud 22-39R ja on toiminud, madalamat ei ole katsetanud.
      viimati muutis kasutaja radiotehnika35; 12 August 2012, 14:51. Põhjus: Lisa
      -superradical-

      Comment

      Working...
      X