Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Mis komponendiga on tegu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Mis komponendiga on tegu?

    Tere!


    Selline asi, pärineb see lapse autoraja küljest. Täpsemalt on rada selline, mille pultideks on kaks generaatorit. Mida kiiremini väntad, seda kiiremini auto sõidab. Üks pultidest andis otsad nagu hiina mänguasjad ikka. Viga kindlasti selles vidinas, vahetasin need omavahel pultide sees ära ja katkine pult töötab nüüd kenasti.
    Välja näeb nagu tavaline mikromootor, peal pole aga märgitud max pingetki mida välja annab, isegi polaarsust pole märgitud. Testrit mul hetkel pole, aga umbes 12-14V võib see generaator toota küll, sest 9V patarei toitel auto vaevu liigub, puldiga kiiresti vändates aga kihutab korralikult.
    Puldid on väga lihtsa ehitusega, mõned hammasrattad paar takistit ja siis see mootor või mis see olla võiks. Kas sellist asja võiks kuskilt saada olla, näiteks elfas või suht lootusetu seda otsida? Mõõdud umbes täpselt silma järgi 23x20mm
    Tänud juba vastajatele ette ära.

    ...


    Oomipoest leidsin sellise http://www.oomipood.ee/product/mot 4...310t-11400&f=p
    Markeeringu algus sama, aga lõpp teine, isegi kinnitused paistavad samad.
    Tegu vist tavalise elektrimootoriga, sest tervele mootorile toite külge ühendamisel hakkab see tööle. Pingetest ja pööretest pole aimugi.
    viimati muutis kasutaja Scott; 28 November 2012, 07:42. Põhjus: kokku

    #2
    Vs: Mis komponendiga on tegu?

    Pakun, et harjad on katki. Vene ajal olid sarnastes vidinates harjadeks õhukesed vaskklemmid. Aga ma pole neid ürgammu enam laiali lammutanud. Generaatori lahtivõtmine on muidugi mõnus tegevus. Nagunii on see metall seal kinni pressitud ja avamisel muudavad igasugu nagad ja lohukesed oma kuju ning tagasi "kokkupakkimine" võib üsna jõle protsess olla.

    Comment


      #3
      Vs: Mis komponendiga on tegu?

      Arvatavasti harjad läbi jah, aga tervelt seda mootorit lahti ei saa. Eks peab oomipoodi ja serigot külastama, ehk saab midagi asenduseks.

      Comment


        #4
        Vs: Mis komponendiga on tegu?

        Esmalt postitatud Ufonaut21 poolt Vaata postitust
        Arvatavasti harjad läbi jah, aga tervelt seda mootorit lahti ei saa.
        Näpitsatega pressitud kohad veidi ümmargusemaks, terav naaskel otsapidi vahele (võib väikse augu ette puurida) ja kangutades lahti ta ongi. Tagasi peab samas asendis panema, et magnetite asend klemmide suhtes ei muutuks. Kinni saab uuesti haamri terava osaga lüües või suurema kolviga jootes. Midagi ära lõhkuda seal eriti pole.
        73lpiC3kCzI 1hz9KtdUAoU FHo6rXLHNTU
        ATiP1pN4XeM

        Comment


          #5
          Vs: Mis komponendiga on tegu?

          Proovisin seda mootorit korra lahti võtta. Ühel poolel on ka väike auguke kust naaskel kenasti sisse mahub. Kangutades väänas tagaumise kaane kangutatava koha pealt kõveraks, aga ülejäänud on täiesti kinni. Tavalisi mootoreid olen lahti võtnud hulgem, aga see nii lihtsalt ei tule. Ääred oleks nagu kinni pressitud. Ka selle mootori korpusel on kinnitusservad nagu tavalistel mikromootoritel, need väänasin näpitsatega tagasi, kuid kasu ei midagi. Eks vaatan millalgi serigost või oomipoest midagi asenduseks. Päris sama vist ei leia, aga midagi paistab poes olema küll. Saadaval on väiksemate pööretega mootoreid ja eks peabki prooviks ühe tooma. Kui töötab, siis vahetan kasvõi mõlemad välja, sõitku autod siis aeglasemalt.

          Comment


            #6
            Vs: Mis komponendiga on tegu?

            Näpitsatega pressid surutud kohad väljapoole, ja rootori võlli surud sissepoole ja asi ongi kenasti lahti...
            Kui harjad läbi siis neidki saab uusi ise teha näiteks plekkpurgi plekist , aga joota ei saa ja hirmus keeruline töö samas kui oled väiksena selliste mootoritega jännanud siis läheb asi kiirelt ja lihtsalt.

            Comment


              #7
              Vs: Mis komponendiga on tegu?

              Ostsin serigost uue mootori. Pole küll samade andmetega ja originaali 2,5V asemel on hoopis 6V mootor, aga pult töötab sellega täiesti normaalselt. Võibolla peab "kangem" mootor ka paremini vastu, aga seda näitab juba aeg. Igatahes teema lõppenud.

              Comment


                #8
                Vs: Mis komponendiga on tegu?

                Nüüd on laps autodega päevakese rallitanud ja panin paar huvitavat asja tähele. Algul ise ei saanud arugi, aga uue mootoriga on pulti raskem ringi vändata?
                Teine pult käib väga kergesti ringi, kui auto rajale paned, siis tunned, et koormus tuleb taha. Uue mootoriga on isegi ainult pulti keerutades koormus suurem, kui teisel koos autoga. Kui mõnda aega vändata, siis läheb mootor tunduvalt soojemaks, kui originaal ja jõudlus langeb. Peale jahtumist on kõik endine. Kuna originaal mootoril andmed pingete kohta puudusid, siis serigos kuskilt andmebaasist leidsid nad olevat selle 2,5V. Õiget mootorit anda polnud ja sai võetud 6V mootor millel on ka pöördeid vähem. Peaks siiski 2,5V mootori ostma? Ise arvan, et originaal mootor on siiski 9V või rohkem ja koormus on uuele mootorile liialt suur ja seega kuumeneb, kui millest takistus suurem on?

                Comment

                Working...
                X