Teade

Collapse

Foorumi reeglid.

Foorumi reeglistik on uuendatud. Palume tutvuda ja arvesse võtta.
See more
See less

Elektrisüsteem-vesiratas parvele

Collapse
X
 
  • Filter
  • Kellaaeg
  • Show
Clear All
new posts

    Elektrisüsteem-vesiratas parvele

    Tere,

    Plaanime hakata ehitama suurt parve (3000x2400) mille tagumisse otsa tuleb kaks vändatavat vesiratast jalgratta süsteemidel.( voolu tegemiseks tuleb võtta kardaan väntade või tagumise hammasratta juurest.) Uurin mis võimalused on võimalikult odavad ja lihtsad, et toota mingi kogus voolu antud parvel. 12v

    Kas autogeneraator on päevakorras ja milliste pööretega peab see töötama et sealt särtsu tuleks on kellelgi kogemusi? Kui ühendada generaator autoakuga, siis kas see laeb seda, et kui voolu vaja, siis ei peaks väntama pidevalt.

    Voolu vajadus oleks reeglina mingid väikesed ääretuled, kaks led ülatuld ja telefoni/läpaka laadimispunkt.

    Elektrimootori tagurpidi tööle panemine on raksem ja kas annab eelist autogeneraatori ees?

    Päikeseenergia kasutamine tuleb kulukas- hetkel vaatasin paneelide hindu. Füüsiline töö on toidu raha eest käes


    Tegin teema siia, sest vajan erinevaid mõtteid asja teostamiseks.

    #2
    Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

    Lihtsalt LED tulede toitmiseks ja telefonide laadimiseks piisab auto akust terveks päevaks (Olenevalt akust isegi mitmeks päevaks).
    Isegi raadiot saate kuulata selle akuga.
    Generaatorit ei ole küll sellise asja joaks mõtet aretada.

    Comment


      #3
      Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

      Jah, seda küll, kuid antud parvega on plaan minna 5-10 päevastele matkadele. Parv kannab 2,5 tonni... seega arvestasime inimesed(min. 4)+ söök ja kõik muu peaks ära elama 10 päeva kindlasti.

      Comment


        #4
        Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

        Vahet pole kui palju parvel inimesi ja toidu kraami on. Elektrit oli ju vaja LED tulede jaoks? Telefone ka just kogu aeg ei lae. Enne reisi laete telefoni akud täis ja võib olla sisi reisi ajal ka korra.
        Ja eks see oleneb ka kui palju need LED tuled voolu tarbivad ja mis on aku mahtuvus. Võtate teise aku veel juurde ja toidab ilusti 10 päeva ära.

        Comment


          #5
          Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

          Ära muretse, võta uus aku, mitte vana juust, lae korralikult täis ja jätkub nädalateks.
          Kui just mingit supakaga helisüsteemi toitma ei pea...
          Ja parem juba siis mitte tavaline autoaku, vaid see spets sorti, mis kannatab ka lõpuni tühjendamist.

          Comment


            #6
            Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

            Esmalt postitatud Kkert poolt Vaata postitust
            Vahet pole kui palju parvel inimesi ja toidu kraami on. Elektrit oli ju vaja LED tulede jaoks? Telefone ka just kogu aeg ei lae. Enne reisi laete telefoni akud täis ja võib olla sisi reisi ajal ka korra.
            Ja eks see oleneb ka kui palju need LED tuled voolu tarbivad ja mis on aku mahtuvus. Võtate teise aku veel juurde ja toidab ilusti 10 päeva ära.
            Täiesti nõus ning suveööd on ju valged .

            Comment


              #7
              Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

              ärge võtke nüüd ehitamise rõõmu ära

              Keskkonnaametile vahele jäädes- kolm akut pardal ja kala grillil.. ei paista just kõige kenam välja- kui on generaator, siis selge millejaoks aku.

              Pöörduks esimeste küsimuste juurde tagasi.

              Comment


                #8
                Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

                No aku idee pakkusid sa ju ise välja et väntama ei peaks. :P
                Ja keskkonnaamet peaks siis ju iga paadi rajalt maha võtma mis elektrimootoriga sõidab, või millel starteri jaoks aku peal on.
                Grillitud kala ohtlikkusest ma ei saa üldse aru?
                Kui sa ehitamisrõõmu pärast teed seda, siis on muidugi teine asi...

                Kui pardale läheb ikkagi auto aku, siis on kõige targem ka auto generaatorit kasutada. Rihmaga ülekanne näiteks. See ei karda vett ega roosteta.
                Seda kui palju genekas põõrdeid tahab, oskab äkki keegi targem õelda.

                Comment


                  #9
                  Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

                  Autogeneraator tahab päris palju pöördeid, rihmülekandega pedaalile suur rihmaratas ja generaatorile pisike rihmaratas, 30 voldi alalisvoolumootor peaks parem olema, eriti madalate pööretega, neid kasutatakse DIY tuulegeneraatorites, kuid tuulikubuumiga on nende hind tõusnud.
                  -Artificial_Intelligent-

                  Comment


                    #10
                    Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

                    Parve edasi liigutamisega elektritootmist ei seoks, teeb asjatult väntamise raskeks ja kui ta omavoolu triivib siis ju rattad seisavad. Ainult kui kuskil jõe peal ankrusse istuda, siis oleks asjal mõtet, aga siis peab genekal kerge tühijooks olema, suure ülekande või kiilrihmaga see ei taha õnnestuda.
                    Ja kas see parv väikseks ei jää, 4+ inimest ja 10 päeva, tahaks vist rohkem ruumi.
                    Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.

                    Comment


                      #11
                      Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

                      see parv ei jää väikeseks. Kuna taha otsa tuleb üleulatuvalt sõudepingid, siis ülejäänud ruum on teiste inimeste oma. Alles saab selle siis teada, kui asi on vees.

                      Kas ülekanne 1:30-40-le annab autogeneraatorist voolu välja? Üks vändapöörde kohta pöörleb 40 korda generaator.
                      Ja kui tugevat voolu on vaja et generaatorile ergutusvool anda? Akutrelliaku sobiks?

                      Comment


                        #12
                        Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

                        Lähtugem sellest, et tühikäigul tiksuvad autod laevad oma akusid mitte kõige innukamalt, st. et need oleksid tõesti absoluutsed miinimumpöörded. Väntvõlli tühikäik on enamasti suurusjärgus 900-1000 rpm, rihmaseibide läbimõõtude suhte põhjal pakuks, et geneka minimaalsed vastuvõetavad pöörded peaksid olema 2000-2500 rpm. Ülekanne 1:40 tähendaks siis väntamist 50-60 pööret minutis. Isegi ainult kümnekonna amprise koormuse juures nõuab genekas tähelepanuväärset jõudu selleks, et nõustuda selle talle võrdlemisi vastumeelse pöörlemisemõttega. See, härrased, tundub mulle vastuvõetavuse piiri lähedane, jäädes selle piiri lähedale sinna vastuvõetamatuse poolele :P Saaks muidugi tühja akuga alustades voolu piiramisega pisut kergemaks, kuid selline lisakoormus edasiliigutamise juurde tundub suht tappev. Asi muutub jah muidugi kui voolu oluliselt piirata, vastavalt pikeneb siis ka vajalik laadimisaeg.
                        Ahjah, see ergutusvool - ergutus võetakse ju ometi selleltsamalt laetavalt akult nagu autodes ikka.

                        Comment


                          #13
                          http://www.youtube.com/watch?v=P5I2JCwlFDY selline süsteem toimiks?

                          Üks küsimus veel, et kui ühendan generaatori akuga ja sealt võtan siis voolu tarbimise, siis generaator toodab ju suuremaid volte- muidugi kui sõudmine muutub intensiivsemaks. Kas see tundlikuid 12v tulesid läbi ei käsata? Vajan mingit voolu stabilisaatorit või inverterit?
                          viimati muutis kasutaja Scott; 11 December 2012, 05:14. Põhjus: kokku

                          Comment


                            #14
                            Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

                            Esmalt postitatud lauri5678 poolt
                            Üks küsimus veel, et kui ühendan generaatori akuga ja sealt võtan siis voolu tarbimise, siis generaator toodab ju suuremaid volte- muidugi kui sõudmine muutub intensiivsemaks. Kas see tundlikuid 12v tulesid läbi ei käsata? Vajan mingit voolu stabilisaatorit või inverterit?
                            Minuarust oleks siiski lihtsam lahendus autoaku ja kasvõi 10w päikesepaneel kaasa. Lihtsam endal vändata ja päeval saab natuke voolu tagasi.

                            Comment


                              #15
                              Vs: Elektrisüsteem vesiratas-Parvele.

                              Enamjaolt on ju pingeregulaator generaatori külge ühendatud. Seega kõige keerulisem selle asja juures on: sobiv ülekanne kondimootorilt generaatorile. Usun, et kett sobib. Mõtled välja, kui kiiresti Sa väntad. Siis rehkenda, milline peaks olema ülekandesuhe. Nagu ma aru sain, siis see energiaagregaat on omaette üksus ja võib paikneda "spordinurgas". Inimene suudab pidevalt arendada võimsust ca 100W. Teades tarbijate võimsust, saad kätte harvendusteguri (millise osa ööpäevast peab kulutama väntamisele). Aku silub tsüklilise tootmise alalisele koormusele.

                              Comment

                              Working...
                              X